איך אמזון עושה כסף ומה צפוי בדוחות הקרובים?

המכירות דרך אתר האינטרנט של החברה כמעט לא צמחו ברבעון האחרון, אבל מנועי הצמיחה של החברה נמצאים בשרותי הענן, שרותי הפריים והפרסומות; רוב האנליסטים אופטימיים מאד ביחס לחברה עם מחיר יעד שגבוה בכ-40% ממחיר המניה
 | 
telegram
(3)

אמזון AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% AMAZON סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא אחד העסקים הגדולים בעולם. ערך השוק של החברה הוא כמעט 1.6 טריליון דולר. יחד עם זאת, מניית החברה מדשדשת כבר זמן לא קצר, והיא נסחרת ללא שינוי ניכר ממחירה ביוני 2020. דוחות אמזון מגיעים ברגע רגיש מאד לשוק, לאחר האכזבות שסיפקה נטפליקס NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ברבעון הקודם ובנוכחי, וזו של מטא META PLATFORMS -0.7% META PLATFO 559.14 -0.7% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:554.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ברבעון הקודם (והנוכחי? - בקרוב נדע), ולנוכח נתוני המקרו המאתגרים השוק חסר סבלנות לפספסוסים ומכה חזק על אכזבות. האם קמעונאית הענק תשנה את התמונה או תצטרף לטרנד האדום?

נושאים נוספים שעלו לכותרות בהקשר של אמזון בתקופה האחרונהם הם התאגדות העובדים שלה באירגוני עובדים שיוצרים חששות אצל המשקיעים מפגיעה ברווחיות, כמו גם העלאות שכר מצד אחד, וחלוקת מניות הטבה בשיעור של 1 ל-20 שעשוי להיטיב עם המניה ויתכן שאף להכניסה למדד הדאו ג'ונס היוקרתי. 

העסק של אמזון הוא לא כזה פשוט כמו שרבים טועים חושבים. אמזון היא לא רק אתר שמוכר דברים באינטרנט. למעשה ייתכן שזה כבר לא העסק החשוב ביותר של אמזון, אם כי הוא עדיין אחראי למירב ההכנסות ומהווה הבסיס עליו נבנים רוב העסקים אחרים, הרווחיים יותר של החברה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז ממה באמת מגיעים ההכנסות והרווחים של אמזון?
בדוחותיה הכספיים מחלקת אמזון את ההכנסות לשלושה סגמטים: ההכנסות בארצות הברית, שבדוחות האחרונים היו אחראיות ל-60% מההכנסות הכלליות או 280 מיליארד דולר בשנת 2021. הסגמנט הבנלאומי היה אחראי ל-27% מההכנסות - 128 מיליארד דולר, וסגמנט הענן (AWS) שאחראי על 13% מההכנסות השנתיות - 62 מיליארד דולר. בכל הנוגע לצמיחה המכירות בצפון אמריקה צמחו ברבעון הרביעי ב-9%, בסגמנט הבנלאומי ירדו המכירות ב-1% ואילו סגמנט הענן הוא הצומח ביותר - צמיחה של 40% מרבעון לרבעון, ויש הטוענים שהוא לבדו מהווה את רוב השווי של אמזון

מה שחשוב לדעת לגבי אמזון, הוא שאת ההכנסות מהעסק המסורתי של מכירת מוצרים ניתן לחלק לקטגרויות נוספות מלבד המכירות עצמן. הנתונים הבאים מתוך הדוחות האחרונים של אמזון עוזרים להבין טוב יותר איך באמת יוצרת אמזון את ההכנסות העצומות שלה, ובעיקר מהיכן מגיעה הרווחיות: 

עולה מהנתונים שברבעון האחרון המכירות אונליין, העסק שאולי מכניס הכי הרבה, אבל ששולי הרווח שלו הם הנמוכים ביותר, ייצר לאמזון הכנסות של 66 מיליארד דולר - הנתח הגדול ביותר, אך פחות מחצי מהסכום הכולל, וכן רואים שההכנסות מתחום זה לא צמחו כלל, ואף ירדו ב-1%. החנויות הפיזיות אחראיות לסכום זניח יחסית של 4.7 מיליארד דולר, וצמחו ב-17%.

אבל לאמזון ישנם שירותים רווחיים יותר, שבנויים מסביב עסק הקמעונאות. אמזון מוכרת שירותי לוגיסטיקה ומשלוח למוכרים ב-30 מיליארד דולר לשנה, תחום שצמח ב-11%, ועתיד אף לצמוח יותר כעת, עם כוונות החברה לפתוח אותו לחנויות צד שלישי שלא מוכרות דרך אמזון. כבר בשנת 2022 אמזון צפויה להיות חברת המשלוחים הגדולים ביותר בארצות הברית - יותר מפדקס ו-UPS. 

ההכנסות של אמזון מדמי מנוי לשרותי הפריים צמחו ב-15% ל-8.1 מיליארד דולר - עוד סכום צומח, לאחר שאמזון אף העלתה מחירים בשנה האחרונה. 

תחום נוסף הנמצא מתחת לרדאר, אבל צומח כמעט כמו בקצב של שרותי הענן זהו שרות הפרסומות. המוכרים שמשתמשים בשרותי אמזון מוכנים לשלם הרבה כסף כדי שהמוצרים שלהם יופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש. התוצאה היא סגמנט שצומח ב-32% ואחראי ל-9.7 מיליארד דולר מההכנסות הרבעוניות. אמזון מתחרה פה בגוגל GOOGLE -1.58% GOOGLE 166.57 -1.58% GOOGLE סגירה:0 פתיחה:166.98 גבוה:168.26 נמוך:165.71 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ובמטא META PLATFORMS -0.7% META PLATFO 559.14 -0.7% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:554.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם עסקי הפרסום, כשהיתרון הגדול שהיא מציעה הוא קשר כמעט ישיר בין הפרסומת לבין המכירות, כי כשמישהו מחפש משהו באמזון הוא כמעט תמיד יחפש אותו כדי לקנות. בגוגל או בפייסבוק אין זה כך. כבר כעת עסקי החיפוש של אמזון היו מציבים אותה כשלישית בגודלה בעולם לאחר גוגל ופייסבוק. 

תחום הענן כאמור הוא הצומח ביותר עם 40% צמיחה, והמכירות הגיעו כבר לכמעט 18 מיליארד דולר. כל פספוס בסגמנט הזה עלול לגרור תגובה חריפה מהשוק, אולם המשך צמיחה של כ-40% יהווה סימן טוב למניה ולחברה.

אמזון, אם כן, מן הסתם לא תראה צמיחה משמעותית אם בכלל בתחום המכירות הקמעונאיות, אבל תחום הענן, שרותי הפריים והפרסומות הרווחיים צפויים להמשיך לצמוח בקצב דו ספרתי ולהמשיך לתדלק את השורה העליונה והתחתונה של החברה. 

תחזיות החברה והאנליסטים
בדוחותיה האחרונים פרסמה אמזון תחזית לרבעון הראשון של שנת 2022. החברה מציינת שישנה אי וודאות רבה בשוק עקב גורמים כמו מגפת הקורונה, שערי מטבע ושינויים בכלכלה העולמית. על פי הצפי של החברה המכירות צפויות להיות בין 112 ל-117 מיליארד דולר - צמיחה של בין 3% ל-8%. התחזית הזאת כוללת השפעה שלילית של שערי מטבע בגובה של עד 1.5%. הרווח התפעולי צפוי להיות בין 3 ל-6 מיליארד דולר בהשוואה ל-8.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. החברה לא פרסמה תחזית לרווח הנקי. 

על פי אתר יאהו ממוצע הערכות האנליסטים להכנסות החברה עומד על 116.3 מיליארד דולר, הרווח הצפוי למניה הוא 8.13 דולר לעומת 15.79 דולר ברבעון הקודם. 5 אנליסטים הורידו את ההערכתם בחודש האחרון לרווח הנקי למניה לעומת אחד שהעלה אותה. למרות הצמיחה המתונה בשורה העליונה והצפי לצניחה ברווח הנקי, על פי האתר 43 אנליסטים מחזיקים בהמלצת קניה או קניה חזקה לעומת 3 בהמלצת החזק ואחד בהמלצת ביצועי חסר. מחיר היעד הממוצע הוא 4043 דולר למניה לעומת 2887 דולר למניה בה היא נסחרת כיום. מחיר היעד משקף אפסייד ממוצע של 40%. הסיבה להמלצות הטובות למרות מה שנראה כמו קפיאה  בצמיחה וירידה ברווח היא כיון שאמזון לא ממהרת להוריד רווחים לשורה התחתונה וידועה בהשקעת הענק שלה, אך הרווחיות "מתחבאת" בסעיפים שציינו מקודם, שממשיכים להראות תוצאות טובות. 

באתר CNN ספרו 42 אנליסטים שממליצים לקנות את המניה, 7 עם המלצת ביצועי יתר, ו-2 בהחזק. האנליסטים של CNN מעריכים שהחברה תכניס 116.5 מיליארד דולר ותרוויח 8.33 דולר למניה. מחיר היעד הממוצע הוא 4040 דולר. 

אמזון זכתה לכמה המלצות קניה לאחרונה. מורגן סטנלי ואוורקור נתנו לה המלצת קניה בחודש שעבר וברייאו וואיט מחברת Monness קבע מחיר יעד של 4500 דולר למניה ושימר את המלצת הקניה שלו. גם האנליסט ג'ימס לי מפירמת Mizuo העניק לאמזון המלצת קניה במחיר של 3950 דולר.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היא בכייף יכולה לרדת 10-15%
    נ.ש. 28/04/2022 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגב הנתונים שפרסמת הם לא מרוויחים מהמכירות עד היום אלא רק מסביב מהלוגיסטיקה ועד פרסומות ומהםריים והענן וקרנות ההשקעה שלה. אבל מהמכירות עצמם באתר הם לא מרוויחם בנתיים. בכללי הם בנסיגה ולא נראה שזה הולך להשתנות בנתיים הסנטימנט שלהם שלילי לכן כל דבר יוליד תגובה שלילית של השוק
    סגור
  • 1.
    שוק דובי לא באמת משנים הדוחות..
    ציון קובסי 24/04/2022 22:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להלך התנהגות דו"ח רע - ירידה של 30% כנו הFAANNG האחרות שנוטות להישחט רוח נטראלי - ירידה של 7% דו"ח מעולה - עליה של 2% הערה שלי דוח נטראלי עם תחזית פסימית - ירידה של 5-8%
    סגור
  • לא נכון...
    מומו 28/04/2022 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק עם דוח נייטרלי 17לדעתי אמזון 9 ואפל 4 לאחר הדוחות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות