קיסטון השלימה סגירה פיננסית לרכישת אגד
בתום הליך תחרותי קיסטון לקראת סגירה של רכישת עד 60% ממניות אגד. קיסטון הפקידה מקדמה בסך של כ-350 מיליון שקל, השלימה סגירה פיננסית למימון העסקה ועמדה בתנאי אגד לצורך הכרזתה כזוכה בהליך התחרותי.
העסקה מותנית באישור סופי של אסיפת בעלי המניות באגד, שתתקיים לקראת סוף חודש מאי 2022 וקבלת אישורים רגולטורים.
נבות בר, מנכ"ל קיסטון: "התחבורה הציבורית הינה אחת מענפי התשתיות הלאומיות הקריטיות לתפקודו של המשק, וחשיבותו לפיתוח וצמיחת הכלכלה הישראלית הולכת וגדלה. למרות היתרונות של השקעה בתשתיות, עד לאחרונה היו השקעות אלו שמורות רק למספר שחקנים מצומצם וריכוזי. השקעה בתשתית לאומית ואיכותית כמו אגד הופכת כעת נגישה לציבור הרחב באמצעות קיסטון.
"הצעתה של קיסטון לרכישת מניות באגד, חברת התחבורה הלאומית של ישראל, נעשתה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית שבמהלכה נחשפנו לחברה משובחת ואיכותית, בעלת יכולות מוכחות וכוח אדם איכותי, החל בדרג העובדים והמייסדים וכלה בצוות הניהול. החלטת קיסטון להגיש את הצעת המחיר עבור מניות אגד נעשתה במסגרת ניתוח ריאלי ומתוך אחריות להשיא ערך לבעלי מניותיה. התמחור של אגד מהווה עדות למקצועיות, ליכולות, לידע ולניסיון של חברת אגד, הנהלתה, עובדיה ומייסדיה.
"הדרישות שהעמידה הנהלת אגד מיד לאחר שהתפרסמו תוצאות ההתמודדות היו מקובלות ומובנות לקיסטון, ולראייה הצליחה קיסטון לעמוד בהן ולהוכיח את יכולותיה בזמן קצר מאוד. קיסטון מביאה איתה לאגד עוצמה פיננסית ויכולות אסטרטגיות שיבטיחו את המשך הפיתוח וההובלה של אגד, אשר יטיבו עם אגד, הציבור, בעלי מניותיה ומשקיעי קיסטון".
קיסטון הקימה תאגיד ייעודי לצורך רכישת מניות אגד אשר התקשר בהסכם מימון עם קונסורציום בנקאי בהובלת בנק לאומי ובנק מזרחי ואליו יוזרם הון עצמי על-ידי השותפים בתאגיד הייעודי. הסכם המימון מסדיר קבלת הלוואות בהיקף של עד כ-1.44 מיליארד שקל המהוות את יתרת הסכומים הנדרשים לתאגיד הייעודי לרכישת מניות אגד.
כמו כן, חתם התאגיד הייעודי על ההסכם לרכישת 50.01% עד-60% ממניות אגד, הכולל גם אופציות put לבעלי המניות באגד למכור את יתרת אחזקותיהם בה, לפי אותו שווי חברה שלפיו נקבעה התמורה עבור מניות אגד, בהתאמות שנקבעו בהסכם.
קיסטון היא קרן ריט ישראלית להשקעה בתשתיות שהוקמה ב-2019, על רקע המלצות הוועדה לקידום הקמת קרנות נסחרות להשקעה בתשתיות. קיסטון הונפקה לפני כשנה ונסחרת בבורסת ת"א, גייסה כ-1.4 מיליארד שקל (בהון וחוב) אותו היא השקיעה ועודנה משקיעה בתיק נכסי תשתיות מניב ומגוון. מאז הקמתה, השקיעה הקרן בחברת מתקן ההתפלה באשקלון, המפעיל של כביש 6 ומנהרות הכרמל, תחנת הכח IPM המתקדמת בישראל, חברת האנרגיה המתחדשת סאנלפאואר, פרויקט גלובאלי לפריסת סיבים אופטיים, וחברה שבבעלותה עמדות טעינה ברחבי ספרד. כמו כן, החברה השתתפה בהעמדת ההון בפרוייקט תחנת הכוח אורות יוסף ומעורבת אף בהעמדת ההון לקראת סגירת תחנת הכוח חגית. השקעות אלה נבחנו בקפידה רבה על ידי קיסטון ואנשיה באופן שמאפשר למשקיעיה לקבל תשואה הולמת, ותזרים הכנסות שוטף.
מייסדי קיסטון הם רוני בירם (המכהן כיו"ר הדירקטוריון), ד"ר נבות בר (המכהן כמנכ"ל ודירקטור) וד"ר גיל דויטש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה