אחרי פייסבוק ורובינהוד: גם אובר תאט גיוס עובדים

חברת הנסיעות תקצץ גם בהוצאות השיווק והתמריצים לעובדי החברה כך עולה מהודעת הדוא"ל של המנכ"ל דארא ח'וסרושאהי ששלח לצוות העובדים: "השוק השתנה, הכל יתנהל סביב תזרים מזומנים חופשי"
 | 
telegram

מנכ"ל חברת הנסיעות השיתופיות ​ UBER TECHNOLOGIES +2.66% UBER... 71.49 +2.66% UBER TECHNOLOGIES סגירה:0 פתיחה:70.05 גבוה:71.54 נמוך:69.35 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , דארא ח'וסרושאהי, משנה את אסטרטגיית ניהול החברה ומתכנן קיצוצים בחברה הן בשכר הנהגים שעלה בשנתיים האחרונות בעקבות משבר הקורונה והביקוש הגבוה לנהגים והן בהוצאות השיווק הגבוהות של החברה ותכניות התמריצים שהחברה נותנת לעובדים, כך עולה מהודעת דוא"ל ששלח המנכ"ל לצוות העובדים.

על פי המכתב, החברה תתמקד כעת בתזרים המזומנים החופשי כמדד לצמיחת החברה ורווחיותה בשונה מחברות לא רווחיות המתמקדות בעיקר ב-EBITDA מתואם כמדד לרווחיות וצמיחה, "התקדמנו מאוד במונחי רווחיות וקבענו יעד של 5 מיליארד דולר לפני מיסים ופיחות ל-2024, אך השוק השתנה. עכשיו הכל יתנהל סביב תזרים מזומנים חופשי. אנחנו אמורים ויכולים להגיע לשם מהר". לדברי ח'וסרושאהי חברת שיתוף הנסיעות תתייחס כעת אל גיוס עובדים כאל 'פריבלגיה' (מותרות) "נהיה מאוד מדויקים בכל הנוגע לתוספות כוח אדם לסגל העובדים שלנו ונהיה אפילו יותר קשוחים לגבי הוצאות לכל רוחב החברה", מסר בהודעה.

הודעה זו של מנכ"ל החברה מגיעה בהמשך למגמה ומדיניות חברות הטכנולוגיה בחודשים האחרונים של האטת גיוס עובדים חדשים לחברות, בסוף חודש אפריל רובינהוד דיווחה קיצוץ 9% מכוח האדם בחברה, עוד בשבוע שעבר מטא (פייסבוק לשעבר) הודיעה לעובדיה שתאט את קצב גיוס העובדים המקצועיים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בדוחותיה האחרונים אובר דווקא דיווחה על רבעון טוב, מחירי הנסיעות עלו בעקבות מחסור בנהגים וביקוש גובר לנסיעות בגלל גל האומיקרון של הקורונה, והחברה הכפילה את ההכנסות ל-6.85 מיליארד דולר ברבעון. על פי אובר, המשתמשים ביצעו 1.71 מיליארד נסיעות ברבעון, עליה של 18% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. ההזמנות ברוטו לנסיעות של אובר גדלו ב-58% ביחס לתקופה המקבילה והגיעו ל-10.7 מיליארד דולר. ההכנסות למשלוחים ברוטו עלו ב-12% ל-13.9 מיליארד דולר.

ההכנסות בפועל של אובר מנסיעות עמדו על 2.52 מיליארד דולר והיא הרוויחה ממשלוחים עוד 2.51 מיליארד דולר. מנגד - ההפסד הנקי של אובר גדל מ-108 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021 ל-5.93 מיליארד דולר. מאיפה נוצר הפער העצום הזה? מההשקעות של אובר בחברות  {DIDI GLOBAL} , Grab Holdings ו-Aurora Innovation. אבל בכל זאת אובר סבורה שהתזרים שלה ב-2022 יהיה חיובי.

מניית אובר איבדה 44% מתחילת השנה והיא נסחרת כעת במחיר של 24 דולר למניה ושווי שוק שלך 47.885 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות