בואינג לא מתאוששת: ההזמנות בחודש אפריל - בצניחה

ההזמנות בירידה, מסירה של מטוסים מתעכבת בגלל פגמיים בייצור - ובינתיים בואינג מפגרת בהרבה אחרי המתחרה איירבוס
 | 
telegram

ההזמנות מיצרנית המטוסים בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% BOEING סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  צנחו בחודש אפריל. בואינג מסרה 35 מטוסים באפריל, מתוכם 28 מטוסי 737 מקס. מדובר בירידה לעומת מסירה של 41 מטוסים בחודש מרץ. עם זאת, מדובר ב-17 מטוסים יותר ממה שנמסר בתקופה המקבילה אשתקד, שהתאפיינה כמובן בירידה במכירות בגלל הקורונה. עד כה נמסרו מתחילת השנה 130 מטוסים בלבד. כמות המסירות מפגרת בהרבה ביחס למסירות של המתחרה, חברת איירבוס אשר מסרה 188 מטוסים בארבעת החודשים הראשונים של 2022.

עם זאת, לקוחות של שתי יצרניות המטוסים הגדולות ציינו שקיימים עיכובים במסירת מטוסים חדשים.

אבל אין רע בלי טוב – לאחרונה הגדילה חברת לופטהנזה את ההזמנות שלה בעוד 10 מטוסי מטען, זאת כחלק מעסקה המגלמת פיצוי על עיכובים במסירות מטוס הנוסעים בגרסת X777.  חברת התעופה הגרמנית גם הגדילה את הזמנתה למטוסי בואינג 787. ברבעון האחרון היה מספר הזמנות המטוסים נטו 98. בסך הכל, צבר ההזמנות של בואינג עלה מ-4,176 ל-4,218.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ומה אומרים הדוחות של בואינג?
לפני כשבועיים צנחה מניית בואינג ב-9% כאשר היא פספסה בגדול את התחזיות. וול סטריט ציפתה להכנסות של 15.9 מיליארד דולר, עם הפסד של 15 סנט למניה. בפועל, אוי ואבוי – הכנסות של 14 מיליארד דולר והפסד של 2.75 דולר למניה בלבד. במהלך 12 רבעונים, בואינג החמיצה את הערכות האנליסטים תשע פעמים. ברבעון הזה היא הייתה אמורה להציג תוצאות טובות, אבל זה פשוט לא קרה והמשקיעים ייאלצו להמתין ולקוות לתוצאות טובות יותר בהמשך.

בואינג גם מתמודדת עם קשיים גם בגלל בעיות עם המטוסים שלה 
נזכיר שמטוס ה-MAX קורקע ברחבי העולם ממרץ 2019 עד נובמבר 2020 לאחר שתי התרסקויות קטלניות בתוך חמישה חודשים. בואינג עצרה את אספקת המטוסים וחזרה לספקם בשנה האחרונה, ואז נפל עוד מטוס רק בחודש אפריל האחרון - ובכל מקרה התוצאות שלה נמוכות מהתחזית. בקיצור - צרות באות בצרורות.

יצוין אגב שהמטוס שחברת Eastern China Airlines הסינית שהמטוס שלה נפל ו-132 אנשים נהרגו בהתרסקות כבר החזירה את צי מטוסי בואינג 737 לפעילות. ולא מדובר בהחלטה פשוטה אבל כאשר לחברה יש יותר מ-200 מטוסי ה-737-800 של בואינג אולי פשוט לא הייתה לה ברירה. כל מטוס זה עלויות גדולות והשבתה של מטוסים זה עסק יקר מאוד, מעבר להפסד על עצם הטיסות יש למטוסים גם בלאי טבעי גבוה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות