בזכות ינות ביתן: הרווח הנקי של אלקטרה צריכה זינק ב-17% לכ-41 מיליון שקלים
חברת אלקטרה צריכה -0.69% אלקטרה צריכה 8,249 -0.69% בסיס:8,306 פתיחה:8,273 גבוה:8,352 נמוך:8,123 תמורה:3,488,584 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022, ומציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הכנסות החברה צמחו ב-108%, לצד עלייה של 17% ברווח הנקי, שעמד על כ-41.8 מיליון שקל. בתוך כך, מעדכנת החברה על הגעה לסיכום עקרוני להקמת מועדון כרטיסי האשראי עם כ.א.ל. ובנק הפועלים, שיציע ללקוחותיו הצעות אטרקטיביות בעת ביצוע רכישות בכל מותגי אלקטרה.
הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על כ-1.45 מיליארד שקל, צמיחה של כ-108% לעומת כ-697 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לאיחוד תוצאות יינות ביתן, שתרם כ-688 מיליון שקל ברבעון. זאת בנוסף לעלייה קלה במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כאשר ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-324.6 מיליון שקל, לעומת כ-322.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת החברה דיווחה על קיטון בהכנסות ממגזר קמעונאות החשמל שם הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-420.7 מיליון שקל לעומת כ-423.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי הירידה במכירות נבעה בעיקרה מעיתוי חג הפסח וכן מיום בחירות שחל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-41.9 מיליון שקל, עלייה של 17.6% לעומת רווח נקי של כ-35.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA של החברה הגיע לכ-125 מיליון שקל, קפיצה של כ-85% לעומת כ-67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי של החברה עלה במהלך הרבעון בכ-133.9% ועמד על כ-421.8 מיליון שקל (כ-29.1% מההכנסות), לעומת כ-180.3 מיליון שקל (כ-25.9% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2021. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח, הן ממגזר הקמעונאות וממגזרים אחרים.
הרווח התפעולי של החברה עלה במהלך הרבעון עלה בכ-85.7% ועמד על כ-85.7 מיליון שקל, לעומת כ-45.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.
תוצאות לפי מגזר
במגזר מוצרי צריכה חשמליים, ההכנסות ברבעון הראשון עלו לכ-324.6 מיליון שקל, לעומת כ-322.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר כתוצאה מגידול במכירות בתחום מערכות החימום לייצוא, בתחום המזגנים בישראל ובתחום המערכות הסולאריות, שפעילותו החלה בתחילת הרבעון הרביעי אשתקד, והתקזזה בירידה בתחום סחר המותגים בעיקר בשל עיתוי חג הפסח. הרווח המגזרי ברבעון עלה בכ-7.4% לכ-38.8 מיליון שקל, לעומת כ-36.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע בעיקר מגידול במכירות.
במגזר קמעונאות חשמל (מחסני חשמל ושקם אלקטריק), הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-420.7 מיליון שקל לעומת כ-423.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נבעה בעיקרה מעיתוי חג הפסח וכן מיום בחירות שחל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון הראשון של 2022 עמד על כ-17 מיליון שקל (כ-3.9% מהמכירות במגזר), לעומת כ-23 מיליון שקל (כ-5.5% מהמכירות במגזר) ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר קמעונאות מזון (יינות ביתן), מחזור המכירות והרווח המגזרי ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו בכ-688 מיליון שקל וכ-4.4 מיליון שקל, בהתאמה.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "במהלך הרבעון הראשון ולאחריו המשכנו בתנופת פיתוח עסקי גדולה מאד לחיזוק מיצובה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה המובילה בישראל בתחום מוצרי צריכה. לאחרונה חתמנו על הסכם זכיינות אסטרטגי ובלעדי להפעלת חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי Carrefour הבינלאומית, וזאת בהמשך להסכם זכיינות משמעותי נוסף, עליו חתמנו באוקטובר האחרון עם רשת ELEVEN-7. מדובר בשני מותגי קמעונאות מובילים עולמיים, שיספקו הצעת ערך פורצת דרך לצרכן הישראל ויציבו את החברה על המפה כשחקנית מרכזית ורב גונית בשוק המזון הישראלי"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.אלקטרה צריכה לעלות (ל"ת)ללא עזרת השם 17/05/2022 09:56הגב לתגובה זו1 3סגור