סלקום: שוב קיפאון בהכנסות ובמינויים, אבל רווח גבוה של 28 מיליון שקל

מספר מנויי הסלולר ברבעון הסתכם ב-3.3 מיליון איש, גידול של 2% בשנה. ההכנסות בחודש ממנוי יצביה על 47.7 שקל - רכישת גולן טלקום הצילה את החברה; הגידול המשמעותי של החברה הוא במספר מנויי הסיבים האופטיים - גידול של 11% לעומת הרבעון הקודם
 | 
telegram

קבוצת הסלולר  סלקום -3.02% סלקום 1,860 -3.02% סלקום בסיס:1,918 פתיחה:1,874 גבוה:1,917 נמוך:1,800 תמורה:5,644,590 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על רבעון נוסף של קיפאון. הכנסות החברה עמדו על 1.055 מיליון שקל, לעומת 1.033 מיליון שקל ברבעון המקביל, עליה של 2% לעומת הרבעון המקביל. בפועל, הגידול במכירות של סלקום הוא יותר תוצאה של רכישת גולן טלקום ברבעון הרביעי של שנת 2020.

עם זאת, החברה הצליחה להוריד מעט את עלות המכר ולשמור על יציבות בהוצאות המכירה, השיווק וההנהלה ולכן הצליחה להגדיל משמעותית את הרווח התפעולי כך שהוא קפץ ב-46% ל-73 מיליון שקל, לעומת 50 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול בהכנסות הרומינג, שיפור ברווחיות ציוד קצה וכן ירידה בפחת.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ ל-28 מיליון שקל לעומת 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גידול במינויים: בעיקר בסיבים האופטיים
החברה מדגישה שיש לה צמיחה של 31 אלף מנויי סלולר ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם, אבל כעת יש לה 3.306 מיליון מנויים וברבעון הקודם היו 3.275 מיליון, כלומר, מדובר בעליה של 1%.
החברה גם מדווחת על עליה של 6,000 מנויי תשתית אינטרנט ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם. מדובר על 311 אלף מנויים לעומת 305 אלף ברבעון הקודם. עליה של 2%.
נוספו לחברה גם 2,000 מנויי טלוויזיה ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם - אבל אפס ביחס לרבעון המקביל. כלומר אין צמיחה. 
איפה כן יש צמיחה? במנויי הסיבים האופטיים. החברה רושמת זינוק של 11% לעומת הרבעון הקודם ו-42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "התוצאות מעידות על המשך מגמת הצמיחה והתחזקות החברה. אנחנו ממשיכים בפעילות של פריסת אתרי דור 5, השקעה בתשתיות הסיבים בין היתר באמצעות IBC, קידום שירות הלקוחות שלנו ובמנועי צמיחה נוספים".

לאחרונה חבר המנכ"ל הקודם, אבי גבאי - במהלך לא ראוי ואף מסריח - לקבוצת משקיעים עם שלמה רודב וקבוצת ארקין במטרה לרכוש את פרטנר. תקופה קצרה לאחר מכן דירקטוריון סלקום מינה את דניאל ספיר כמחליפו, זאת לאחר שכיהן עד למינויו בסלקום כמנכ"ל תקשורת הפרטית שבבעלות משפחת לבנת.

ובחזרה לדוחות - בחלוקה למגזרי הכנסה:
ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-475 מיליון שקל, עלייה של כ-3.9% לעומת 457 ברבעון המקביל בשנת 2021. התיירות היוצאת עזרה לכך (כלומר האפשרות לטוס שוב לחופשות בחו"ל) כאשר הכנסות משרותי נדידה בחו"ל עלו.

הכנסות מגזר נייח: ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו ב-323 מיליון שקל, עלייה של כ-6.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021. על פי החברה, העלייה נובעת בעיקר מעליה בהכנסות משרותי האינטרנט והכנסות מפעילות של מכירת דקות מול מפעילים בינלאומיים. יצוין כי קרוב למחצית מלקוחות סלקום בשירותי האינטרנט נהנים משירותי הסיבים.

הכנסות מציוד קצה: ההכנסות מציוד הקצה הסתכמו ב-297 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022, ירידה של כ-4.8% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021, בעיקר בשל ירידה במכירות קצה במגזר הנייד. עם זאת, בשורת הרווח של מכירת ציוד קצה רשמה החברה רווח של 53 מיליון שקל, המשקף עלייה של 9.9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021.

תזרים מזומנים: החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי של 52 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות