נאייקס: ההפסד העמיק ל-9.8 מיליון דולר

הכנסות החברה צמחו ב-50% בהכנסות הרבעון הראשון שעמדו על 34 מיליון דולר, תוך שהיא מציגה EBITDA מתואם שלילי של כ-3.3 מיליון דולר; מתחילת השנה איבדה המניה 55%
 | 
telegram
(1)

חברת נאייקס +4.29% נאייקס 10,690 +4.29% נאייקס בסיס:10,250 פתיחה:10,250 גבוה:10,770 נמוך:10,190 תמורה:5,392,815 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המפתחת פתרונות תשלום למכונות מכירה אוטומטיות, מדווחת על צמיחה של 50% בהכנסות ברבעון הראשון של 2021, לצד העמקת ההפסד הנקי ל-9.8 מיליון דולר. לצד זאת, דיווחה החברה על EBITDA מתואם שלילי של כ-3.3 מיליון דולר.

החברה מדווחת על הכנסות של 34.1 מיליון דולר, גידול של 50% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2021, אך ללא צמיחה לעומת הרבעון הקודם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על העמקת ההפסד נקי שעמד על 9.8 מיליון דולר לעומת הפסד של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA המתואם ברבעון היה שלילי בסך של כ-3.3 מיליון דולר, לעומת EBITDA מתואם נייטרלי ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מעלייה בעלות המכירות עקב המחסור העולמי ברכיבים, וכן מגידול בהוצאות התפעול.

מתחילת השנה ירדה מניית החברה בכ-55% וכעת היא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 1.62 מיליארד שקל. 

שחיקה ברווחיות הגולמית
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2022 עמד על 13 מיליון דולר, עלייה של 2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי, רשם ירידה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כתוצאה ממשבר הרכיבים הגלובלי.

ההפסד התפעולי עמד על 9  מיליון דולר, לעומת  הפסד תפעולי של 2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מאשררת תחזית ההכנסות השנתית לטווח הבינוני ברמה של 220 מיליון דולר, בתמיכת צמיחה אורגנית ומיזוגים ורכישות אסטרטגיים. החברה מאשררת גם את יעד קצב הצמיחה לטווח הבינוני ברמה כ-35%, זאת לאור הגידול במספר הלקוחות, העמקת  החדירה לשוק והמשך הרחבת הפלטפורמה של החברה.

שיעור הרווח הגולמי בטווח הארוך צפוי להגיע ל-50% על ידי מתן אפשרויות מימון למכירות המוצרים (IoT POS) והגדלת פלח ההכנסות של SAAS ושל עמלות הסליקה מתוך סך ההכנסות. תחזית מרווח ה- EBITDA לטווח ארוך הינה סביב 30%.

יאיר נחמד, מנכ"ל נאייקס: "הרבעון הראשון של 2022 משקף רבעון נוסף של צמיחה חזקה, עם גידול של 50% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת מול היעד שהצבנו לטווח הבינוני שהינו גידול  של 35% בהכנסות. הצמיחה שאנחנו מציגים נתמכת גם ברבעון זה מגידול בהכנסות החוזרות, המורכבות מהכנסות תוכנה SaaS ועמלות סליקה, שצמחו ב-67% לעומת הרבעון המקביל של אשתקד ומייצגות כעת 66% מסך ההכנסות של החברה. במבט קדימה, אנו מאשרים את יעד צמיחת ההכנסות לטווח בינוני ברמה של 35%, בהתבסס על התוצאות החזקות, הגידול בהכנסות החוזרות וצבר ההזמנות הגדל.

אנו ממשיכים להטמיע את הפלטפורמה ואת הפתרונות שלנו באופן מואץ, שבא לידי ביטוי בגידול בבסיס הלקוחות לכ-34,000, זינוק של כ-62% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במקביל, אנחנו מציגים צמיחה משמעותית במספר העסקאות שנסלקו, ובשווי העסקאות הכולל. נתונים אלו הם תוצאה של עוצמת המודל העסקי שלנו ויישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה וניצול ההזדמנויות, תוך שהמגמה העולמית של מעבר לתשלום ללא מזומן ממשיכה לתמוך בפעילותנו".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תהייה בקול רם
    וורן באפט 19/05/2022 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך חברה שמפסידה בלי סוף שווה מעל מיליארד שח?? מתי הבועה הזו תתפוצץ? זו חברה עם מחזור של 120 מליון דולר שמפסידה, איך זה מצדיק שווי כזה?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות