
באידו: צמיחה איטית בהכנסות שהיו מעל הצפי - המניה קופצת
ענקית האינטרנט הסינית BAIDU.COM המכונה "הגוגל של סין" עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הראשון של 2022. ברקע, ההתעוררות המחודשת של הקורונה בסין וההגבלות הנלוות, אשר הגבירו את הביקוש למוצרי הענן ובינה מלאכותית של החברה.
הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על כ-28.41 מיליארד יואן (4.22 מיליארד דולר), עליה של כ-1% ביחס לכ-28.1 מיליארד יואן. מדובר בצמיחה האיטית ביותר בשישה רבעונים, אך מעל תחזית האנליסטים להכנסות של 27.82 מיליארד יואן.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר להפסד של 885 מיליון יואן (2.87 יואן למניה), בהשוואה לרווח של 25.65 מיליארד יואן (73.76 יואן למניה) ברבעון המקביל אשתקד.
החברה, שנוסדה כמנוע חיפוש, התרחבה בשנים האחרונות לשירותי ענן, נהיגה אוטונומית. זאת, בין היתר על רקע התגברות התחרות בכל הקשור לפלטפורמת החיפוש ועסקי הפרסום שלה. בעקבות הדוחות קופצת מניית החברה בכ-13%, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 48.2 מיליון דולר, נמוך בכ-20% מהשווי בתחילת השנה.