אחרי ירידה של 30%: ב-UBS סבורים שהגיע הזמן לקנות מניות טסלה
מניית ענקית הרכבים החשמליים TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה ב-3% על רקע העלאת המלצה על מנייתה מצד בנק ההשקעות UBS. ברקע, ירידה של 30% במחיר המנייה מתחילת השנה, כשבבנק מעריכים, כי עתידה של החברה עדיין מזהיר מאוד ושהגיע "הזמן להיות נועזים".
לקריאה נוספת
> קרדיט סוויס: שלוש מניות מעניינות אחרי הירידות האחרונות
> מניית טסלה נפלה 10% ומאסק טוען – "לא הבנתם את כוונתי"
> מאסק - "יש לי תחושה רעה בקשר לכלכלה ולשווקים"; עוצר את גיוס העובדים בטסלה
אנליסט בנק ההשקעות UBS, פטריק הומל, שדרג את המלצתו מהמלצת "שווי שוק" להמלצת "קנייה". הומל העניק למניה מחיר יעד של 1,100 דולר למניה המשקפים אפסייד של מעל 50%. ברקע, צבר הזמנות בשיא, עלייה במרווחים ויתרון תחרותי בשרשרת האספקה של יצרנית הרכב החשמלי.
לדברי האנליסט העתיד והתחזית התפעולית של טסלה "חזקים מאי פעם" בשל מספר גורמים מרכזיים. ראשית, צבר הזמנות גבוה ושני מפעלים חדשים, כמו גם יתרון תחרותי מבני בשרשרת האספקה המרכזית. שנית, מצביע הומל על כך שלאחר הירידה ברבעון השני, המרווח הגולמי האוטומטי אמור לעלות על 30% מבחינה מבנית.
הומל חיובי במיוחד לגבי "היתרון התחרותי המבני של טסלה בתחומים קריטיים למשימה". האנליסט רואה שיצרנית הרכב החשמלי (EV) "ממוקמת בצורה הטובה ביותר להפוך לאחת מ-3 יצרניות הרכב העולמיות המובילות ב-2030". מה שמביא אותו לכתוב, "אנו מצפים שהשילוב האנכי של טסלה במוליכים למחצה, בתוכנה ובסוללה יביא לצמיחה ורווחיות מעולים בשנים הבאות. אינטגרציה מייצגת יתרון תחרותי חזק בסביבה של שרשראות אספקה הדוקות מבחינה מבנית. סוללות הן צוואר הבקבוק הבא בתעשייה, לדעתנו"
לבסוף, הומל רואה במנייה "נקודת כניסה אטרקטיבית לעסק מוצק בצמיחה גבוהה" ומסמן שישה זרזים שעשויים לעזור למחיר מניית טסלה להתאושש בעתיד: הייצור בשנחאי חזרה לשגרה (יוני), תוצאות רבעון 2 חלשות יותר ברציפות, תחום ה-AI, עקומת העלייה של המפעלים בברלין ואוסטין, מרווח גולמי העולה על 30%, השקת Cybertruck (2023).
ירידה בתפוקה במפעל החברה בסין
ללא קשר להמלצה, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום, כי הייצור במפעל שלה בסין (שנגחאי) צפוי לרדת בלמעלה משליש ברבעון הנוכחי. זאת, בעיקר על רקע מדיניות האפס קורונה של ממשלת סין אשר גרמה לשיבושים עמוקים יותר בתפוקה ממה שחזו בחברה.
על פי הדו"ח הפנימי של רויטרס, יצרנית הרכב האמריקאית שואפת לייצר יותר מ-71,000 כלי רכב במפעל שלה בשנגחאי במהלך חודש יוני. יחד עם 44,301 היחידות שייצרה באפריל ומאי, על פי נתוני איגוד רכב הנוסעים בסין (CPCA), כמות הרכבים תסתכם בסביבות 115,300 יחידות ברבעון השני של 2022. לצורך השוואה, בשלושת החודשים הראשונים של השנה, טסלה ייצרה במפעל 178,887 רכבים.
אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד החברה, אמר בעבר בשיחה עם אנליסטים (אפריל), כי ייצור הרכב במפעל בסין במהלך הרבעון השני יהיה דומה לרבעון הראשון. "ייתכן גם שנשלוף ארנב מהכובע ונהיה מעט גבוהים יותר", אמר אז מאסק. אלא שלאחרונה, הוא שינה את הטון והחל להזהיר מפני הסיכונים הכרוכים במיתון. בשבוע שעבר, הוא אמר למנהלי החברה שיש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה, וכי עליו לקצץ משרות בכ-10% ולהקפיא גיוסי עובדים.
עם ההקלה האחרונה במדיניות הסגרים של הממשל הסיני, הצליחה טסלה להגביר את התפוקה השבועית במפעל שלה ליותר מ-90% מהרמה שלפני הסגרים. על פי רויטרס, יצרנית המכוניות החשמליות כיוונה במקור להעלות את התפוקה היומית ל-2,600 יחידות באמצע מאי, אך היא הצליחה לעשות זאת רק בסוף החודש. כעת שואפת החברה לייצר 17,000 מכוניות בשבוע החל מה-13 ביוני.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.P/e 100Bond james Bond 09/06/2022 23:19הגב לתגובה זו0 1זה שם המשחקסגור
-
3.240 דולר למניה!!!!שלומי 09/06/2022 21:29הגב לתגובה זו0 1רק אז .....אולי יהיה שווה להשקיע !!!סגור
-
2.לדעתי בלבדלרון 09/06/2022 19:35הגב לתגובה זו2 2לא ממליץ,אמזון גם בעת מיתון,אמנם הכנסותיה יירדו יחסית אולם היא עדיין בתמונה לזמן ארוך,טסלה בעייתית מאסק עוד יותרסגור
-
1.הזהרולרון 09/06/2022 19:32הגב לתגובה זו2 2חשמליות ובמיוחד טסלה יקרות,עמך לא יוכלו לרכשן בעת מיתון לכן הירידות צופות העתיד,זול לא תמיד כדאי,לא הממלצהסגור