מטוס דלתא איירליינס
צילום: Pixabay

החשש ממיתון מעיב על מניות התעופה שמתקשות להמריא

עד שכבר היה נדמה שחברות התעופה הצליחו לשים מאחוריהן את המשבר שפקד אותן בשנתיים האחרונות, כעת האינפלציה הגואה והחשש מפני מיתון מאיימים על רווחי החברות ומעיבים על מניות הסקטור שמאבדות היום גובה
איתן גרסטנפלד |

התקופה האחרונה האירה פנים לחבורת התעופה ברחבי העולם, עם החזרה לביקושים הגבוהים טרם משבר הקורונה, שבאו לידי ביטוי במחירים גבוהים עבור כרטיסי טיסה, וגם העובדה שבמרבית המדינות בוטלו בדיקות הקורונה בכניסה, ודאי לא הזיקה. אלא שהאינפלציה הגואה וחשש מפני כניסה למיתון הביאו את המשקיעים לשקול מחדש את התמחור של הסקטור.

אחרי שנתיים קשות, שלוו בסגרים הדוקים ומגבלות על תחום התעופה, החלו החברות לחזות בעת האחרונה בביקוש חזק לנסיעות. כך החברות המובילות דוגמת DELTA AIR LINES UNITED AIRLINES AMERICAN AIRLINES הציגו לאחרונה חזרה לרווחיות. מגמה זאת, אף זכתה לאזכור בנאמו של ג'רום פאוול יו"ר הפד', לאחר החלטת הריבית הדרמטית אתמול, "אם טסתם במטוס לאחרונה, המטוסים מלאים מאוד וכרטיסי הטיסה יקרים מאוד".

אלא שכעת שורה של גורמים מאימים לפגוע בחזרה לרווחיות של החברות, ובנתיים מעיבים על מחיר המניות בסקטור. ראשית, מחירי הטיסה המקומיים ירדו אתמול לראשונה השנה. לכך, מצטרפת ההודעה של חברת חברת התעופה האמריקנית Avelo, כי החליטה להוריד את מחירי הטיסות שלה ב-50% לכל 25 היעדים אליהם היא טסה, "כדי לעזור לספק הקלה מסוימת באינפלציה לאנשים בתקופות אי-ודאות אלו". שנית, העבודה שבעלי עסקים מודאגים ממיתון ואף מפטרים עובדים עשויה להפחית את כמות הנסיעות, בתקופה שאחרי השיא של הקיץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה