האם לטסלה יש אפסייד? בינתיים מורגן סטנלי מורידים את מחיר היעד
אנליסט בנק ההשקעות MORGAN STANLEY -0.27% MORGAN STAN 134.63 -0.27% סגירה:0 פתיחה:134.52 גבוה:135.66 נמוך:133.96 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: MS), אדם ג'ונאס, חותך את מחיר היעד שלו למניית חברת הרכב החשמלי TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: TSLA) ב-100 דולר, ומעמיד אותו על כ-1,200 דולר, אפסייד של 70% לעומת המחיר - 708.26 דולר. הוא עדיין שומר על המלצת הקנייה, אבל הורדת התחזית אומרת בפועל שהוא פחות מאמין בה, גם אם לכאורה השינוי עצמו אינו מהותי לכאורה.
מעבר לכך, זה מאפשר להבין איך פועל מוחו של אנליסט. הורדת מחיר היעד מהותה כולה בהגדלת עלויות ההון של החברה - כלומר כמה היא משלמת על מנת לממן את המשך קיום העסק שלה, ואין לו שום קשר לכמה רכבים תמסור או לא תמסור החברה.
את הדיווח מסר האנליסט כמה שבועות לפני שטסלה אמורה הייתה למסור אותם. החברה צפויה לדווח על כמות הרכבים אותם מסרה ברבעון השני במהלך השבוע הבא, ולדווח עבור הרבעון השני כמה שבועות מאוחר יותר.
גונאס חתך את תחזית מכירת המכוניות שלו בעבור החברה בקרוב ל-15%, כך שהוא צופה שהיא תמכור 270 אלף רכבים ברבעון השני בלבד, ולא 316 אלף, זאת בעקבות הפגיעה בשרשראות האספקה כתוצאה מנגיף הקורונה, שפגע בחברות רבות בכלל ובחברות ייצור הרכב החשמלי בפרט.
כתוצאה מהיעדר המכירות, האנליסט מעריך כעת כי שולי הרווח הגולמי יפגעו גם הם, והוריד את התחזית שלו ל-24.6%, במקום הערכתו הקודמת שעמדה על כ-25.8%. מנגד, חשוב לציין כי אף אחד מנתונים אלו לא השפיע על מחיר היעד, כאשר זה הושפע כצויין בעקבות העלייה בהוצאות ההון.
הורדת מחיר היעד ב-100 דולר נובעת בעיקר בגידול ה-WACC של החברה לכ-9%, זאת לעומת הערכתו הקודם של ג'ונאס עבור החברה - 8.5%.
WACC נשמע כמו מינוח מחקר הכלכלה, וזה מכיוון שהוא אכן כזה. WACC, או Weighted average cost of capital, מאפשר לאנליסטים ומשקיעים להעריך כשורה את השווי של המניה.
את מחיר החוב קל להסביר. החברות משלמות ריבית עבור האג"חים שהן הנפיקו ולמלווים שלה עבור ההון. אותה ריבית היא העלות - או החוב. את עלות ההון העצמי קשה יותר להסביר. בפועל, מדובר בסכום אותו יסכימו מחזיקי המניה לקבל עבור כל מנייה בה הם מחזיקים. עלות ההון מושפעת כמו תנודתיות המניה והתשואות על אגרות החוב הממשלתיות במדינה.
בפועל, העלאת הריבית בארה"ב מחייבת גידול בתשואות על האג"ח הממשלתי. דבר זה גורם לכך שגם המניות יצטרכו להחזיר יותר, מה שאומר שהמניה תשלם פחות כסף עבור אותו עסק.
מחיר היעד הממוצע עבור החברה הוא 910 דולר, אפסייד של כמעט 30%. מחיר זה התייצב קרוב ל-1000 דולר למניה (אפסייד של 40%) בחודש אפריל האחרון, לאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון של טסלה.
לאחרונה הודיעה טסלה כי תאשר בקרוב ספליט ביחס של 1 ל-3, וזאת לאחר ש AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: AMZN) ו- GOOGLE -1.58% GOOGLE 166.57 -1.58% סגירה:0 פתיחה:166.98 גבוה:168.26 נמוך:165.71 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: GOOGL) הכריזו על צעדים דומים (כאשר אמזון כבר ביצעה את הספליט שלה ביחס של 1 ל-20. גוגל צפויה לבצע את הספליט - ביחס דומה לזה של אמזון - מאוחר יותר במהלך אמצע חודש יולי).
עקרונית, ספליט אינו משפיע מוניטרית על המניה, שכן כל אדם אשר החזיק במניה אחת שלה מקבל את יחס הספליט (לצורך העניין אדם שהחזיק במניה אחת של טסלה יחזיק ב-3 מניות של טסלה לאחר הספליט הקרוב), ואילו שער המניה מתחלק ביחס הזה.
ובכל זאת נתפס המהלך לעיתים קרובות בצורה חיובית, כאשר אלו מושפעות לא פעם מפסיכולוגיה, או גם עקרוניות. ברמה הפיסית, המניה הופכת לזולה יותר ולכן נגישה וסחירה יותר גם למשקיעים קטנים ובכך החברה מעלה את האטרקטיביות שלה.
טסלה כבר מסרה כי תבצע את הספליט בחודש מרץ האחרון, אך לא מסרה אז באיזה יחס.
בפעם האחרונה בה ביצעה טסלה ספליט - אז ביחס של 1 ל-5 - במהלך אוגוסט 2020, עלה שווי החברה ב-43.5%, זאת לאחר הירידות החדות מאז תחילת השנה, כלומר ייתכן שללא הנפילות העליות במחיר המניה היו ביחס גבוה יותר.
כך או כך, ביום ההודעה על הספליט הקודם היה שווי השוק של טסלה 257 מיליארד דולר ואילו ביום הפיצול עצמו, שלושה שבועות לאחר מכן בסוף אוגוסט של אותה שנה הוא כבר היה 466 מיליארד דולר. מיד לאחר מכן ירד שווי השוק עד לשפל של 310 מיליארד דולר עשרה ימים לאחר הפיצול, ומאז טיפס בעקביות עד לשווי של כ-840 מיליארד דולר בתחילת 2021. יחס עם זאת, בסוף שנת 2020 נהנה שוק המניות, ובתוכו טסלה - מראלי, וקשה להעריך כמה מהעלייה מיוחס לחלוקה שביצעה. כיום שווי השוק של החברה עומד על 721 מיליארד דולר, וההשפעות של מהלכים כאלה בטווח הארוך נראות זניחות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.הלוואי ש"ההורדת" ל1200 תתאמת. כותרת מטופשת (ל"ת)א 25/06/2022 10:33הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.טסלה זה לא רק רכב חשמלישוקי 24/06/2022 10:59הגב לתגובה זו1 1האנליסטים הטיפשים לא מבינים מה זה אוטומומיה .סגור
-
3.על בסיס זה יש ךהוריד את הציפיות לכל המניות כמעט. (ל"ת)Hguy 23/06/2022 23:39הגב לתגובה זו3 0סגור
-
2.אבל העלתה דירוג לביוליין לדרגת החזקה...משהו מתבשל (ל"ת)יוסף 23/06/2022 17:37הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.כותרת מטעהאובייקטיבי 23/06/2022 16:42הגב לתגובה זו7 0כשאומרים מורידים את מחיר היעד זה לכאורה נשמע לא טוב אבל רבותיי כשמורידים מחיר יעיד משבעים אחוז למעלה לחמישים אחוז למעלה זה בשורות מצוינות למניה איך אומרים? חיים ומוות ביד ה לשוןסגור
- טען עוד
-
נכוןמשקיע 23/06/2022 18:51הגב לתגובה זו3 0העיתונאים שוכחים שתפקידם לדווח ולא לפרשן טסלה תטוססגור