מה מתכננות חברות רכבי הספורט לעשור הקרוב?
מכלל המכוניות הנמכרות כל שנה, אחוז מכוניות הספורט מהווה קרוב ל-5%. על הפער הזה מפצות החברות ש מוכרות אותן על ידי ייצור של מכוניות שיחשבו מראש ליקרות יותר, בעיקר בעקבות התכולה שלהן, ובכך ימכרו במחיר גבוה יותר.
ענקיות החברות שעוסקות בתחום כמו FERRARI N.V +1.89% FERRARI N.V 437.62 +1.89% סגירה:0 פתיחה:433.34 גבוה:438.62 נמוך:433.34 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: RACE), פורשה, למבורגיני ואסטון מרטין מאמינות כי חרף העובדה שהעולם מתכנן להקטין את פליטת הפד"ח שלו בכ-50% עד 2030, לחברות אלו יהיה עשור מרשים עד אז.
בכנס שערכה לאחרונה מסרה פרארי כיצד היא מאמינה שתגיע לייצור של 20 אלף רכבים בכל שנה וזאת עד לסוף העשור הקרוב. כמובן מדובר במספרים מצחיקים בהשוואה לשוק הרכבים הקלים - כלומר כאלו שנשקלות פחות מטון בודד - שמוכר קרוב ל-80 מיליון רכבים בשנה. מנגד, עבור פרארי, 20 אלף מכוניות בשנה זה הרבה - מאוד.
הנהלת החברה נשאלה כמה רכבים תייצר בדיוק, וזו לא מסרה תשובה מדוייקת. תמליל האירוע לא מציין בתוכו מספרים ספציפים, אם כי עושה רושם שהחברה תייצר כמה וכמה מודלים פורצי דרך.
פרארי כידוע מייצרת כמה מרכבי הספורט היקרים והמתקדמים ביותר שניתן למצוא. בשנת 2021 מכרה החברה כ-11,155 רכבים, ואלו ייצרו לה הכנסות של 4.7 מיליארד דולר, או מעל 400 אלף דולר למכונית.
מנגד, נשאלת השאלה האם ייצור של כמות כזאתי של רכבים תהיה רווחית עבור החברה? מה יקרה אם השוק בו היא פועלת יהפוך להיות עמוס בחברות נוספות, ופרארי תאלץ להוריד מחירים על מנת להמשיך ולמכור? מה אם לא תצליח למכור רכבים בכלל? בפועל, עושה רושם כי כמות הרכבים שפרארי מוכרת בכל מקרה הופכים את השאלות הללו ללא רלוונטיות וחסרות כל משמעות.
בו זמנית, פורשה מצאה דרך חדשה להפוך את עצמה לפופולארית יותר. החברה הציגה כיצד חברות רכבי הספורט יכולות להגדיל את המכירות שלהן על ידי הסתעפות - כלומר עשייה של עבודה בתחומים נוספים.
החברה הציגה לראשונה את מודל הקאיין אז בשלהי 2002. לפני הצגת המודל מכירותיה השנתיות של פורשה עמדו על בין 50 ל-60 אלף מכוניות בשנה, אך ב-2021 פורשה מכרה מעל ל-300 אלף מכוניות. מכוניות ה-SUV של פורשה היוו מעל ל-170 אלף רכבים מתוך אלו שהיא מכרה, הוכחה לכך שמודל הקאיין היה רעיון לא רע עבור החברה.
פרארי תחשוף גם היא דגם SUV חדש במהלך חודש ספטמבר, לו תקרא "Purosangue". מחיר הרכב צפוי להתחיל מ-350 אלף דולר ויכלול מנוע מסוג V-12 אשר ייצר עד ל-800 כוח סוס.
בשלב זה פרארי רק טובלת אצבע במי ה-SUV. הנהלת החברה מעריכה כי רכב הפורוזנג יהווה כ-20% מהמכירות של פרארי בשנת 2023. אנליסט בנק ההשקעות הקנדי RBC, טום נאראין, מעריך כי מדובר בהערכה נמוכה מידי, וכי יש מקום בשוק למספר רב יותר של רכבי SUV מתקדמים.
מנגד, הוא אינו מעריך כי פרארי תמכור את רכבי ה-SUV בשיעורים גבוהים כמו למבורגיני או פורשה, שם אלו נמכרות בשיעור של מעל ל-50% מכלל המכירות. מסתמן כי נאראין אוהב את האסטרטגיה ואת המניה, ולכן דירג אותה כ-"Buy". מחיר היעד שלו למניה עומד על 275 דולר, אפסייד של כ-50% על מחיר המניה כעת, 183.75 דולר.
צמיחה היא המפתח לצמיחה השורית של המניה ושל נאראין. לראייתו החברה צפויה להגיע למסירה של כ-15 אלף רכבים עד שנת 2025.
מנגד, חשוב לציין כי מחיר היעד של נאראין הוא מהגבוהים בשוק. למניה מחיר יעד ממוצע של 221 דולר למניה. כמו כן, האנליסטים אשר מדרגים את המניה חלוקים לגבי האם צריך לרכוש אותה או לא, כאשר רק 50% מדרגים אותה כ-"Buy". לצורך השוואה, שיעור ה-"Buy" על מדד ה-S&P 500 עומד על כ-58%.
מחיר היעד של נאראין מעמיד את החברה במכפיל של 44 על תחזית הרווח לשנה הקרובה. לא מדובר במכפיל רווח של חברות רכב מסוג רגיל, כאשר אלו לא פעם נסחרות עבור מכפיל חד ספרתי. מנגד, עושה רושם כי פרארי מצליחה למכור במכפילים שכאלו, כאשר בשנים האחרונות נמכרה מניית החברה במכפיל של 31 על הרווחים הצפויים בשנה הקרובה.
בהיותה הנסחרת היחידה בוול-סטריט, מניותיה של פרארי צנחו בשיעור של 30% מאז תחילת השנה, כאשר ירדו ממחיר של 260 דולר למחיר של 183 דולר. החברה נסחרת בשווי של 33.6 מיליארד דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לא ממליץלרון 23/06/2022 13:48הגב לתגובה זו0 0אך AML,RACE,PAH.DE מוחזקות כמו RMS,KER ויוקרה אחרות חסינות מיתוןסגור