מנהל נתב"ג שמואל זכאי: "מתנצל בפני אזרחי ישראל"
הטרלול בשדות התעופה יימשך; מה אתם צריכים לעשות כדי להקל על העומס?
מערכת ביזפורטל span > a > | 
דיון חירום בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) בנושא העומסים בנמל התעופה בן-גוריון, זמני המתנה ארוכים וחווית הנוסע. הרבה דיבורים, לא נראה שהעצות של חברי הוועדה וגם לא התכנון של רשות שדות התעופה, ישחררו את הלחץ. לא פשוט לגייס עובדים מהרגע להירגע, אבל מבחינת רשות שדות התעופה זה יעזור, אפילו מאוד. ועדיין - צפויים עומסים.
אז קבלו אזהרת טיסה - יהיה קשה, ובכל זאת משהו פרקטי מהוועדה לטסים בקיץ, הנחיות חשובות:
1) להגיע לנתב"ג 4-3 שעות בלבד לפני ההמראה.
2) משפחות עם ילדים, קשישים, נשים בהיריון ובעלי פטור מתור - אנא פנו לנציגים לטובת קיצור התור.
3) מומלץ לבצע צ'ק אין דיגיטלי ושירות טרום טיסה יממה לפני ההגעה לשדה התעופה.
יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור, ח"כ יעל רון בן משה התחילה את הוועדה באומרה: "יש כאוס אמיתי בנתב"ג, חווית הלקוח לא טובה. אנשים מחכים כשעה וחצי רק בתחנת הבידוק הביטחוני והצ'ק אין. לצערי ישנה דאגה שהכאוס בנתב"ג יגביר תוקפנות ואלימות של האזרחים שעומדים בתור. משרדי הממשלה צריכים להכניס את היד עמוק לכיס ולפתור את הבעיה מהשורש. בנתב"ג צריך לצאת בקמפיין הסברה לציבור להתנהגות נכונה בעת הגעה לשדה" (קראו כאן על הטרלול בשדות התעופה ברחבי העולם)
.
"אני מתנצל בפניי אזרחי ישראל" אמר מנהל נתב"ג שמואל זכאי במהלך הדיון בוועדה. לדבריו: "זאת לא רמת השירות שאנחנו אמורים לתת לנוסעים שמבקשים לצאת מגבולות מדינת ישראל". לדברי זכאי: "השנה צפויים בנתב"ג לעבור 18 מיליון נוסעים. אישרתי לוח טיסות צפוף כדי לדאוג לתחרות בטיסות לחו"ל ע"מ שהמחירים יהיו נמוכים. בבחירה בין תורים ארוכים בנתב"ג לבין ביטול טיסות בחרנו באפשרות הראשונה לטובת הכיס של הצרכן הישראלי".
במהלך הדיון עלו מספר הצעות לפתרון, ביניהן גיוס עובדים חדשים למערך של נתב"ג לטובת קיצור התורים, לרבות גיוס של עולים חדשים, אנשים מהמגזר החרדי, אזרחים ותיקים, בני נוער וסטודנטים. מנהל נתב"ג: "לקחנו 400 עובדים ברשות שדות התעופה שלא מגיעים ממקצועות הביטחון ועשינו להם הסבה מקצועית לבודקים ביטחוניים. העובדים הללו יעבדו כ-6 משמרות בשבוע לפחות. נתתי אישור לגייס בני נוער לשירותי הקרקע בנמל התעופה ואנחנו נמצאים בהליך גיוס גם לעובדים מהמגזר החרדי. אנחנו מבקשים ממשרד האוצר לאשר לנו השתתפות בשכר לימוד אוניברסיטאי לסטודנטים שעובדים אצלנו כדי לשמר את מצבת העובדים הקיימת ולגייס עוד סטודנטים נוספים. זה ה-game changer שאנחנו זקוקים לו בנתב"ג".
אנחנו נמצאים לקראת שיא עונת התיירות שתחול בחודשים יולי, אוגוסט ותקופת חגי תשרי. כמות הנוסעים עלתה ביותר מ-300% בחודש יוני לעומת תחילת השנה. בינואר 2022 עברו בנתב"ג 400 אלף נוסעים בלבד, ועד סוף חודש יוני צפויים לעבור בנתב"ג 1.7 מיליון נוסעים.
במהלך הדיון עלתה האפשרות לבצע שירות טרום טיסה לאזרחים שמתגוררים בצפון. בשירות זה תושבי הצפון יבצעו צ'ק אין וימסרו את המזוודות שלהם יממה לפני העלייה למטוס ובכך יחסכו את התורים הארוכים בנתב"ג. לטענת מנהל נתב"ג, חברות התעופה לא ששות להציב בחיפה דיילים ודיילות. זכאי דיווח לוועדה לפניות הציבור כי הם נמצאים במו"מ מול חברת טורקיש איירליינס וחברת פגאסוס שיאפשרו שירות טרום טיסה לאזרחים בצפון ובשלב ראשון השירות צפוי להיות בחינם. זכאי הוסיף: "אני קורא לחברות התעופה הישראליות לשתף איתנו פעולה באפשרות להקמת שירות טרום טיסה בחיפה ובמקומות אחרים ברחבי הארץ".
לגבי איחורי הזמנים בטיסות אמר זכאי: "מטוסים יוצאים באיחור מכיוון שאנחנו מעכבים אותם בכוונה. אני מעדיף שטיסה תצא באיחור אבל שתמתין לכלל הנוסעים שמחכים שעות בתור".
ח"כ מיכאל ביטו אמר ש"צריך להביא תוכנית עבודה ממשלתית למנכ"ל רשות שדות התעופה לאיוש כלל התפקידים שבהם יש חוסר. "צריך לאפשר לנתב"ג לקלוט עובדים חדשים בדגש על אוכלוסיות שעדיין לא חזרו באופן מלא למקומות העבודה שלהם בעקבות הקורונה".
ח"כ ישראל אייכלר התבטא בחריפות: "התורים בנתב"ג הם רמיסה של הכבוד האנושי. נמל התעופה של ישראל מתנהל כמו מדינת עולם שלישי, למנהל נתב"ג יש את הגיבוי המלא של הכנסת לגייס את כל האנשים שהוא צריך".
דן בכר, סמנכ"ל מסחר חברות שירותי הקרקע ציין כי עלות עובד עלתה ב-25% ביחס לתקופה המקבילה לפני הקורונה. "אנחנו ממשיכים לגייס עובדים כל העת ומחלקים מענקים כדי לעודד את העובדים שכבר נמצאים במערכת להישאר לפרק זמן ממושך".
יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור, ח"כ יעל רון בן משה סיכמה את הדיון: "יש פתרונות יצירתיים לגיוס עובדים, אנחנו עומדים לרשות נתב"ג כדי לעודד ולסייע לגיוס עובדים חדשים. מבקשת שמשרד האוצר יעדכן אותי פעמיים בשבוע בתהליך ההתקדמות מול נתב"ג. קמפיין הסברה לטסים נדרש כעת ביתר שאת - גם לפני ההגעה לשדה וגם בתוך נתב"ג. מלבד זאת יש להפנות את הטסים לאולם שחקים להמתנה, ולאפשר רק לבן משפחה אחד שיישאר בתור. בנוסף, אני מבקשת לקדם כמה שיותר מהר את נושא שירות טרום הטיסה באזורי הפריפריה. אם צריך נטיל סנקציות על חברות שמסרבות לבצע את המהלך".
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.בשדי תעופה של ורשא הכל רגוע וזורם כרגיל ואצלינו .... (ל"ת)מיקי 30/06/2022 09:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.תוספתלוני 29/06/2022 14:49הגב לתגובה זו0 0חבל שהכתבה הזו מטעה את הציבור ,בחודש אפשר לפתור הבעייה,אך הכתבה ודובריה את הציבור החוסר בכוח אדם נובע ,בשל הקורונה פיטרו העובדים , ועכשיו מצפים שהעובדים יחזרו שפגעו המשכורת ,והתנאים רוב העובדים מצאו מקומות עבודה קיבוציים יותר ,אם הרשות הייתה מכניסה ידיה לכיס ומעלה המשכורת כי כמות הנוסעים עלתה ,להחזרת התנאים .כמות העובדים הייתה עולה ,וכך ניתן לצמצם את התורים .וכל הכתבה מטעה .ולא יעבדו עליכם .סגור
-
8.עבודה מועדפת!זיקית 29/06/2022 12:36הגב לתגובה זו0 0שמעתם על הפטנט הזה? אם תשלמו,אנשים יגיעו.סגור
-
7.מי אחראי, לתרבות הפיטורים ששכאי הביא מצהל?אליאלי 29/06/2022 12:31הגב לתגובה זו0 0מי אחראי לסטודנטים ולמסכנים שפוטרו והשארת אותם רעבים ואתה מתנצל זכאי אתה כניראה לא. זאת התרבות האירגונית שהבאת מצה"ל השבע?סגור
-
6.לשלםמאיר לניר 29/06/2022 11:19הגב לתגובה זו0 0תשלמו 45 שח לשעה. בעית כוח האדם תיפתר. אל תהיו קמצניםסגור
- טען עוד
-
5.שמואל זכאימוטי 29/06/2022 11:19הגב לתגובה זו1 0כשל בתפקידעליו להתפטר .בצבא היה אא .באזרחות כישלון מוחץסגור
-
4.שלמו כסף מתאים יבואו מלא רנשים. תנהלו אל תתנצלו (ל"ת)זחש 29/06/2022 10:06הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.זכאי, אהבנו אותך כמח"טעוז 29/06/2022 09:06הגב לתגובה זו2 0ברצועת הביטחון בסוף שנות ה90. יש לך עוד הזדמנות לתקן - תגייסו כח אדם עם שכר ראוי ותרימו את נתב"גסגור
-
2.זה לא רק גיוס, זה ניהול!! שאינו קיים!עוזי רון 29/06/2022 07:19הגב לתגובה זו4 0כל הזמן נתלים בכך שזה בכל העולם (שקר! חזרתי מ3 שדות תעופה לאחרונה ושם הכל עובד כרגיל), או בחוסר עובדים - עוד שקר. הם פשוט לא יעילים ולא יודעים לנהל ועל כך על מנהלי הרשות להתפטר. דוגמה פשוטה: יצירת סדר בתורים עם מעברים מסומנים (חבלים), שימנע 'גניבת' תורים שישראלים כ'כ טובים בזה... פעולה פשוטה של ארגון נכון שימנע וצעקות וריבים שמגיעים בעקבות כך. אבל לא, בנתבג אין שום סדר וארגון וזה לא קשור רק לכח אדם, פשוט כינוס ניהולי.סגור
-
1.ניהולדניאל 29/06/2022 01:39הגב לתגובה זו1 6ככה זה כשנותנים לספרדים לנהל משהוא הכול כורס..במיוחד כשמינוי נעשה על ידי הליכוד.סגור
-
למה לכתוב דברים שכאלהאריק 29/06/2022 09:18הגב לתגובה זו0 0שמואל זכאי מנהל את שדה התעופה שנים רבות . עד משבר הקורונה הכל התנהל כשורה. שמואל זכאי אחד המפקדים הטובים שהיו בצה"ל ועל כך הגיע לתפקיד. קצת ריספקט.סגור
חיפוש ני"ע
חיפוש כתבות
לראש
העמוד
העמוד