איך תשפיע "שריפת הכסף" בברלין ובטקסס על התזרים של טסלה?

מאסק אמר שהמפעלים בברלין ובטקסס שורפים "מליארדים"כמו כן, המפעל הרווחי בסין שהושבת בחלק מהזמן אחראי ככל הנראה על רוב התזרים החופשי - האם תוצאות הרבעון יאכזבו את השוק למרות שהמכירות היכו את הצפי?
 | 
telegram
(4)

לאחרונה התלונן אלון מאסק כי מפעלי חברת טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שבהקמה בטקסס ובברלין (זה כבר החל לייצר מכוניות) הן "משרפות כסף", ובכך הוסיף על דאגות האנליסטים לקראת דוחות הרבעון השני שצפויים להתפרסם ב-20 ביולי. 

מספר המסירות של טסלה ברבעון השני עלו במקצת על הציפיות (המונמכות) של השוק, והגיעו ל-255 אלף מכוניות, ירידה מ-310 אלף מסירות ברבעון הראשון ומעל ממוצע הצפי ל-250 אלף מסירות. התוצאות החלשות יחסית לחברה, לראשונה ירידה במסירות מרבעון לרבעון מזה 8 רבעונים, הגיעו בעקבות השבתת המפעל בסין במשך חלק משמעותי מהתקופה עקב הסגרים בסין ומדיניות הקורונה הקשוחה של השלטונות. הבשורה החיובית בדו"ח היא המסירות ביוני ששברו את שיא החברה לחודש אחד. להמשך השנה צופים האנליסטים מכירות של 390 אלף ברבעון השלישי ו-445 אלף ברבעון הרביעי, מה שיביא את המכירות השנתיות לשיא של 1.4 מיליון רכבים - צמיחה של כ-50% משנת 2021. 

לאור נתוני המסירות ושריפת הכסף עליה מדבר מאסק, הנעלם הגדול שיתברר עם פרסום דוחות הרבעון הוא תזרים המזומנים החופשי שיצרה טסלה ברבעון השני. האנליסטים מצפים לתזרים חופשי של 745 מיליון דולר לעומת 2.2 מיליארד ברבעון הראשון. אולם ייתכן שהציפיות הללו לא מעודכנות לאור העובדה שמספר המסירות ירד ברבעון הנוכחי בעיקר באזור הסיני, ועקב הציפיה החדשה לשריפת מזומנים מוגברת בברלין ובטקסס.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

האנליסטים מאמינים כי המפעל בסין מייצר רווחיות גבוהה יותר מאשר בארצות הברית. הסיבות לכך הן מדיניות המס וכן השיפור הניכר ברווחיות החברה מיד אחר תחילת פעילות המפעל בסין, מה שמעיד על כך שהוא זה שככל הנראה אחראי על השיפור הזה. ירידה משמעותית ברווחיות ברבעון הנוכחי תחזק את ההנחה שהמפעל הסיני רווחי יותר ממקביליו. 

גם ההערות של מאסק בנוגע ל"משרפות הכסף" בברלין ובטקסס מעלים דאגות בנוגע לתוצאות הקרובות. זוהי לא התבטאות אופיינית למאסק, ויתכן שהוא מקדים ציוץ למכה כדי להכין את השוק לתוצאות לא חיוביות. הרבה  גורמים יכולים לתרום לכך שההוצאות בשני המפעלים הללו תהיינה גבוהות במיוחד. באירופה מחירי האנרגיה מרקיעים שחקים ובכל העולם מחיר חומרי הגלם קופץ, אם כי ניכר שינוי מגמה בשבועות האחרונים. במקביל, המפעלים הללו לא מייצרים עדיין מכוניות שיכסו את העלויות. מאסק דיבר על "הפסדים של מיליארדים". האם הוא התכוון ברבעון? מתחילת שנה? מאז הקמת המפעלים? או שהוא סתם מגזים? הוא לא פרט, וזה מה שמעלה חששות שההפסדים שם מאד משמעותייים. ב-20 ביולי נוכל לדעת בצורה ברורה יותר למה התכוון מאסק. 

מה שעשוי לאזן מעט את החששות הוא העלאות המחירים העקביות בהם נקטה החברה. נדמה שלחברה אין בעית ביקוש והיא מעלה את המחירים לעיתים קרובות יחסית. לאחרונה העלתה החברה את המחירים ב-6000 דולר נוספים, אולם העלאה זו תבוא לידי ביטוי רק בתוצאות הרבעון השלישי. דבר נוסף שעשוי להשפיע לחיוב על תוצאות הרבעון הבא הוא מהלך הקיצוצים שמנהיג מאסק, כולל פיטורי עובדים. מכל מקום תוצאות הרבעון הזה לא יושפעו מהמהלכים הללו, ויתכן שיפתיעו לרעה. 

האנליסטים חלוקים בדעתם בנוגע לטסלה. ב-UBS העלו לאחרונה את המלצתם על המניה לקניה עם מחיר יעד של 1100 דולר, אפסייד של 61% מהמחיר הנוכחי (682 דולר). בג'פריס לעומת זאת הורידו את המלצתם לסקטור הרכבים החשמליים בכלל ובראשון טסלה.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קפץ מעל הפופיק .הוא בדרך לריסוק.קשה לברוח עכשיו.
    ם 04/07/2022 12:09
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לדעתי האיש מאבד את הראש . זהירות ......... זאת רק תחילת המפולת .
    סגור
  • 1.
    ישרף הרבה יותר כשטסלה תצטרך לתחזק מוסכים למיליוני רכבים (ל"ת)
    סטנלי פישר 03/07/2022 20:05
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • החברה מייצרת מכוניות מ2008 איפה המוסכים?
    בן כנען 04/07/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה לא רציני
    סגור
  • חחחחחחחח
    דובון 03/07/2022 20:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    השורט שלך יישרף מהר יותר חחחהההה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות