מימון ישיר בקצב מתן אשראי של 8 מיליארד בשנה, זינוק של 42%
חברת מימון ישיר 0% מימון ישיר 55,350 0% בסיס:55,350 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: משווקת לציבור הלוואות בעיקר לרכישת רכב במימון אפילו של 100%. הציבור רודף אחרי ההלוואות האלו - יש כאן אינטרס משותף. אבל אם יהיה ברוך בסוך, לרבות הלוואות שלא יוחזרו, אנשים שייקלעו למצב פיננסי מסוכן, תזכרו שהכתבות רשומה על הקיר וששני הצדדים אשמים - הציבור שחי על הלוואות וחברות המימון בכלל לרבות מימון ישיר שדוחפות-משווקות הלוואות להחלפת רכב כל שנה או כמה שנים.
תחום ההלוואות הוא תחום צומח, אבל מימון ישיר מזנקת בשיעורים משמעותיים. החברה חושפת במצגת למשקיעים שקצב העמדת האשראי שלה (בעיקר לרכב - 94% מההלוואות שלה) מזנק לקצב שנתי של 8 מיליארד שקל, גידול של 42% לעומת שנת 2021 אז חילקה הלוואות לרכישת רכבים ב-5.6 מיליארד שקל. החברה מדברת בדרך כלל על צמיחה שנתית של 19% בהיקף העמדת הלוואות חדשות.
על פי החברה, ברבעון הראשון של השנה החברה חילקה הלוואות בהיקף של 1.83 מיליארד שקל, וברבעון השני חילקה 2.03 מיליארד שקל נוספים - 4 מיליארד שקל בחצי שנה.
בדוחות לשנת 2021 דיווחה החברה על רווח נקי של 181 מיליון שקלים, וברבעון הראשון של 2022 דיווחה החברה על רווח של 73 מיליון שקל - כלומר ברבעון אחד של השנה החדשה החברה כבר הרוויחה 40% מכל הרווח השנתי של השנה שעברה. ההכנסות ברבעון הראשון גדלו ב-56% ל-272 מיליון שקל. בשנה שעברה כולה הכניסה החברה 760 מיליון שקל. הפסדי האשראי שלה ב-2021 ירדו ל-53.9 מיליון שקל, לעומת 75.1 מיליון בשנת 2020.
מימון ישיר הוקמה ב-2007 ומעסיקה כיום 600 עובדים. עיקר עיסוקה כאמור הוא מתן הלוואות לרכבים (וגם לכל מטרה) ובנוסף היא מפעילה את הפלטפורמה הדיגיטלית קארוויז, היא רכשה את מגזין הרכב אוטו - והסיבה ברורה: כדי לקבל מידע על אנשים ולגרום להם לקחת את ההלוואה לרכישת הרכב דרכה, ובסוף השנה שעברה החליטה החברה לנסות לחזור ולהיכנס גם לתחום המשכנתאות "בהיקף מהותי", כאשר היא מכוונת ל'משקיעים' - אנשים שיש להם דירה אחת לפחות ורוצים לרכוש דירה נוספת.
החברה נסחרת כיום בשער של כ-773 שקל למניה ולפי שווי שוק של 2.28 מיליארד שקל. מתחילת השנה היא איבדה 13% מערכה, וזאת לאחר שבשנה שעברה היא זינקה ב-62%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה