"פוטנציאל הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה, אולי יותר"

כך אומר אייל הררי, מנכ"ל רדקום, אחרי הרחבת השת"פ עם רקוטן היפנית. למה השוק לא מתרגש מההסכם ומתי החברה תעבור לרווח?
 | 
telegram
(3)


"יש לנו תחזית ל-2022 אבל אנחנו לא מנסים לתת תחזית מעבר לכך. ב-3 השנים האחרונות אנחנו צומחים דו ספרתית בקצב של 11-12% לשנה והמטרה היא קודם כל לצמוח ולהאיץ את הצמיחה הזו. רמת ההוצאות של החברה יציבה, אם נעמוד השנה ביעדים שלנו, אז מבחינת רווחיות ביעד העליון אנחנו צריכים להיות השנה באזור 'ברייק איוון' ואם הצמיחה תימשך, ככל שנמשיך לגדול, ככל הנראה נעבור לרווח כבר בשנה הבאה (2023. נ"א)" כך אומר בראיון לביזפורטל אייל הררי מנכ"ל רדקום -0.85% רדקום 11.62 -0.85% רדקום סגירה:0 פתיחה:11.5 גבוה:11.9 נמוך:11.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אחרי שהחברה הודיעה על הרחבת שת"פ עם רקוטן (Rakuten) היפנית. אתמול (רביעי) רדקום דיווחה כי תפרוס את פתרון הבטחת השירות האוטומטי דור 5 שלה על פלטפורמת SymworldTM. רקוטן שנמצאת ביפן רוצה להפוך את הרשת הסלולרית הווירטואלית שלה לזמינה ברחבי העולם ובמסגרת זו מורחב השת"פ בינה ובין רדקום.

רדקום מכה את התחזיות כבר ארבעה רבעונים רצופים, והיא גם העלתה תחזיות ברבעון האחרון. כלומר, בניגוד לחברות אחרות שמפספסות ומתרסקות בעשרות אחוזים (וויקס, פייבר ואחרות), רדקום מצליחה לשמור על יציבות יחסית (ירדה ב-15% מתחילת השנה והמניה יציבה לאורך 12 החודשים האחרונים) אבל קשה לחברות לטפס בזמן שכל השוק נופל. אמנם רדקום היא עדיין חברה קטנה שנסחרת לפי שווי של 163 מיליון דולר בלבד, אבל לדברי הררי הפוטנציאל בעקבות העסקה האחרונה - בשמיים.

אייל, על מה מדובר? למה מדובר בהסכם משמעותי מבחינתכם?
הררי: "השת"פ פותח לנו פוטנציאל של עשרות מיליוני דולרים בשנה ואולי אפילו יותר (בכל שנת 2021 הכניסה רדקום 40 מיליון לפי שער הדולר). רקוטן פועלת מול כ-100 לקוחות וכל עסקה שהם יחתמו, אנחנו ספק שלה - לצד עוד מספר ספקים מצומצם. בתחום שלנו אנחנו היחידים שרקוטן מציעים ולכן אנחנו כנראה נהיה הבחירה המועדפת - וזה יזניק אותנו קדימה. רוב העסקאות צפויות להיות בהיקף של כמה מיליוני דולרים בודדים, אבל זה יכול להגיע לעשרה מיליון דולר אצל חברות גדולות ואפילו עשרות מיליוני דולרים אצל מפעילים מאוד גדולים. הפתרון שלנו הוא כזה שרוב המפעילים בעולם צריכים, בוודאי בעולם של 5G, (תקשורת סלולרית דור 5. נ"א) רקוטן כבר השתמשה בפתרון שלנו ביפן, שם יש לה 6-7 מיליון מנויים, כדי לוודא שהלקוחות שלהם מקבלים שירות ברמה גבוהה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"המטרה של רקוטן היא לקחת את כל הידע שנצבר ביפן ולצאת עם זה לעולם. רקוטן גם מפרגנים לנו ואמרו בראיונות, וגם בשיחות איתנו, כמה הפתרון שלנו חשוב עבורם וכמה שהם מסתמכים על הפתרון שלנו כדי שרשת טכנולוגית חדשנית תעבוד. המטרה שלנו היא לוודא שהרשת 5G שאתה עושה תתחיל לעבוד כמה שיותר מהר, שהמשתמשים יקבלו רשת באיכות גבוהה. זה מה שאנחנו עושים וזה קריטי להם כדי לוודא שהרשת שלהם עובדת.

"בפועל, כניסה שלנו ללקוחות של רקוטן יכולה לקחת אותנו למנוע צמיחה מאוד משמעותי שהוא מעבר למאמצי שיווק הפתרונות הישירים שלנו. זה יכול להיות מכפיל כח משמעותי. רקוטן דוחפים את הפעילות שלהם בשוק בצורה אגרסיבית הם חדשניים בטכנולוגיה ובתפיסה ומקדימים את השוק שלהם".

אם ננסה לכמת את הפוטנציאל שאתה מדבר עליו - בעצם המשמעות היא שבתרחיש הטוב ביותר - אם תצליחו לחתום מול כל אותן 100 חברות, אז הפוטנציאל הוא הכנסה של כמה מאות מיליוני דולרים? (כמובן, זה לא יהיה שם כי סביר שלא תזכו בהכל)
הררי: "יש פה פוטנציאל שיכול להיות גדול מאוד. מאות מיליונים זה באמת ב'בסט קייס סנריו', אבל בהחלט יש פה פוטנציאל של עשרות מיליוני דולרים ואף יותר. המודל העסקי שלנו הוא בצורה של הכנסה קבועה שנתית. כלומר עסקאות מתמשכות למשך כמה שנים. יש לקוחות שישלמו מיליון דולר בשנה ויש כאלה שיכולים לשלם גם יותר מ-10 מיליון בשנה. תלוי בגודל הלקוח והדברים שהוא עושה. ככל שרקוטן יצליחו יותר - אנחנו נצליח יותר". 

רקוטן היא יפנית בתחום האי-קומרס שהחליטה להיכנס לתחום המובייל וב-2019 החליטה להקים רשת ווירטואלית, הראשונה בעולם על פי הררי. באותו זמן רדקום התחילה לעבוד איתה וסייעה לה לבנות את הרשת שהושקה בפועל ב-2020. החברות משתפות פעולה גם בתחום רשתות ה-5G, והחלק של רדקום בסיפור הוא לדאוג שהטכנולוגיה תהיה יציבה ותספק שירות אמין ללקוחות. מאחר שמדובר ברשת וירטואלית אפשר תיאורטית לשכפל אותה העולם בקלות יחסית, תוך התבססות על הידע והטכנולוגיה שכבר הצטברה. לצורך כך, רקוטן הקימה חברת בת בשם רקוטן סימפוני (Rakuten Symphony) שתפקידה לשכפל את מה שעשתה החברה ביפן לעולם. 

כמה מתוך ההכנסות שלכם היום מגיעות מרקוטן ויפן?
רדקום: "אנחנו לא מפרטים את המידע הזה אבל בהחלט מדובר בלקוח משמעותי שלנו. מדובר בלקוח שמהווה מספר דו ספרתי (מעל 10%. נ"א). הלקוח הגדול ביותר שלנו הוא ענקית התקשורת האמריקאית AT&T שמהווה כ-50% מההכנסות שלנו, ורקוטן הוא לקוח מאוד משמעותי שלנו אחרי AT&T. אגב AT&T, שיש לה יותר מ-100 מיליון מנויים קלאסיים, היא הראשונה שזיהתה את הפוטנציאל שלנו כבר ב-2016. למעשה, הטווח פה הוא כל המפעילים הסלולריים, כל מי שמשקיע ב-5G שהולך ובונה טכנולוגיה מבוססת ענן - וצריך לומר שלשם השוק הולך.

"הוצאנו הודעה לפני חודש על עסקה מאוד משמעותית מבחינתנו עם דיש (DISH). מדובר על מפעיל חדש בארה"ב, שהוא כמו יס לשעבר בישראל. גם הוא החליט להקים רשת 5G חדשה בשיתוף של AWS (הענן של אמזון. נ"א). השוק האמריקאי מאוד מעניין, הוא מוביל את העולם ב-5G וכל המפעילים שמאמצים את טכנולוגיית הענן הם אלה שיודעים להעריך הכי טוב את הפתרונות שלנו. סגרנו עסקאות חדשות במהלך החודשים 5 החודשים הראשונים של 2022 ב-50 מיליון דולר - שזו פתיחה מאוד חזקה לכן אנחנו מאוד אופטימיים קדימה". יצוין כי החוזים הללו הם לתקופה של 3-4 שנים, כך שרדקום תכיר בהכנסה מהם על פני התקופה כולה, ולא כבר בדוחות הקרובים.

המניה שלכם ירדה ב-20% מהשיא, ו-15% מתחילת השנה. המצב הזה הוא הרבה יותר טוב מאשר כל השוק, כמובן. ובכל זאת, מה אתה חושב על זה - אתם מוציאים הודעות טובות מבחינתכם אבל השוק לא מגיב?

הררי: "אנחנו בסביבה ששוק המניות לא פשוט. בסביבה הזו רדקום מראה ביצועים טובים עם פוטנציאל משמעותי. העלנו תחזיות ברבעון האחרון. הודענו על זכיות חדשות ואנחנו אופטימיים. הפוקוס שלי הוא לקדם את הביזנס של החברה והמניה בסוף עוקבת אחר כך".

אבל גם ביומיים האחרונים המניה לא מגיבה - למה המשקיעים בוול סטריט לא רואים את הפוטנציאל שאתה מדבר עליו?
הררי: "אני חושב שהיום המשקיעים פחות אוהבי סיכון. בתור חברה יחסית קטנה וישראלית מאחר שאנחנו בסוף חברת 'נישה' אז א. צריך להכיר אותנו כך שבדרך כלל מדובר על אנשים מתחום ההשקעות ו-ב. אנחנו בפרופיל של אנשים שמחפשים יותר סיכון והשוק לא שם כרגע. יש לנו משקיעים שהולכים איתנו הרבה זמן ומאמינים בנו. משקיעים שאני מדבר איתם אומרים שאנחנו המניה הכי טובה או אחת הטובות בתיק שלהם כי חלק מהחברות נפלו ב-50% ואפילו 80% ויותר.

"בסוף - אנחנו חברה חזקה, עם מאזן חזק, 70 מיליון מזומן בבנק, אין לנו חובות, בנויים טוב ועם לקוחות טובים. מהבחינה הזו אנחנו רצים קדימה וממשיכים להשקיע ומשקיעים המון בטכנולוגיה במטרה לקחת את ההובלה של השוק הזה. כל שוק הטלקום עובר מהפכה אדירה של מעבר לדור 5G וגם לענן, ואלה בדיוק שני התחומים שאנחנו מתעסקים בהם".

בדוחות לרבעון הראשון של 2022 דיווחה רדקום על הכנסות של 10.6 מיליון דולר, גידול של כ-16% בהשוואה ל-9.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, ומעל צפי האנליסטים המוקדם להכנסות של כ-10.2 מיליון דולר. החברה עוד לא ממש רושמת רווח אבל העלתה תחזיות וצופה, כי תסיים את 2022 עם הכנסות של בין 43-47 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת שלה לטווח של בין 42-45 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    החברה לא מכוונת לרווח
    אנג'לה 09/07/2022 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכה להחליף דיסקט
    סגור
  • 2.
    קצת לא הבנתי
    התוהה 08/07/2022 06:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם at&t עם כל 100 מיליון הלקוחות שלה אחראית על מחצית מהרווחים של החברה שהסתכמו ב 40 מיליון, כלומר ל 20 מיליון, כיצד חברה יפנית שאחראית על פחות מעשירית מהלקוחות של at&t יכולה להניב רווח של " עשרות מיליונים" ?? האם החברה היפנית עוסקת רק בלקוחות 5g??
    סגור
  • 1.
    בדיחת השנה
    גגג 07/07/2022 20:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חחח
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות