אפסייד בטסלה - רשת של עמדות הטעינה; האם היא תרחיב את השימוש לרכבים אחרים?

עמדות טעינת הרכבים של טסלה מעניקות לה יתרון על פני יצרניות אחרות של רכבים חשמליים. האם כדאי לטסלה לאפשר גם לרכבים חשמליים אחרים לטעון אותם בעמדות שלה? מה היתרונות ומה החסרונות? ומה המצב בישראל?
 | 
telegram
(5)

טסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  היא עבור משקיעים רבים הרבה יותר מסתם חברה לייצור מכוניות חשמליות. נוסף על מכונית הטסלה עצמה, החברה פועללת בתחום הסולארי ובתחום הסוללות. בנוסף, אחד הנכסים המשמעותיים של טסלה היא גם תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה.

נכס נוסף שלא מקבל מספיק זרקור הוא רשת הטעינה המהירה לרכבים חשמליים. מדובר ברשת  הגדולה ביותר בארצות הברית. למעשה, החברה מוכרת גם כלי רכב חשמליים וגם את הדלק (במקרה הזה הטעינה של הרכב באמצעות חשמל) המניע אותם. אפשר לומר שטסלה מחזיקה את המקל בשני קצותיו - גם מוכרת רכבים וגם מספקת להם את הטעינה. תיאורטית, זה קצת כמו מצב היפותטי שבו ליצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, למשל, היו גם תחנות דלק בבעלותה.

רשת הטעינה של טסלה ותוספת הערך הפוטנציאלית שלה למניה
לרשת העמדות הקיימת של טסלה לטעינת רכבים יש ערך גבוה עבור החברה. האנליסט של גולדמן זאקס, מארק דלייני, תוהה האם טסלה צריכה לפתוח את העמדות שלה גם לרכבים חשמליים של חברות אחרות. צעד כזה יכול, ללא ספק, לייצר לה רווחים משמעותיים. לדעתו של דלייני, צעד כזה עשוי להעלות את מחיר המנייה ב-32 דולר, שהם כ-5% ממחיר המניה הנוכחי. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בארצות הברית יש עמדת טעינה אחת לכל 80 או 90 רכבי טסלה. באופן כללי, יש בכל רחבי ארצות הברית בערך עמדת טעינה אחת לכל 10 כלי רכב חשמליים, שזה בערך 136,000 עמדות, כך על פי נתוני משרד האנרגיה בארצות הברית. ברוב המכריע של העמדות ניתן למצוא מטענים איטיים. לעומת זאת, לטסלה יש כ-25,000 עמדות לטעינה מהירה. כתוצאה, היא שולטת ביותר מ-50% מנתח השוק בתחום. רק על מנת לסבר את העין – בכל רחבי ארצות הברית יש כ-115,000 תחנות דלק, וגם 1.2 מיליון משאבות, שזאת בערך משאבה אחת לכל 200 כלי רכב. לשם השוואה - בישראל יש רק מספר מצומצם של עמדות לטעינה מהירה. עם זאת, מספר עמדות הטעינה הפרטיות נמצא בתהליך עקבי של עלייה. כמעט כל מי שרוכש רכב חשמלי דואג להתקין בבית שלו, או בחניה שלו, עמדת טעינה.

בהתחשב בגודל ובצמיחה של רשת עמדות הטעינה של טסלה, פתיחה שלה לשימוש לכלל הרכבים החשמליים, עשויה להניב כמה יתרונות הן עבור טסלה עצמה והן עבור המשקיעים שלה, כך לדברי דלייני. לדעתו, צעד כזה עשוי להגביר את המעבר של מספר גדל והולך של משתמשים לכלי רכב חשמליים. בנוסף, הוא יכול גם לסייע לטסלה להגדיל את נתח השוק שלה. למשל - היא יכולה לתת לבעלי רכבים מתוצרתה תמחור טוב יותר על הטעינה, מזה שיינתן לכלי רכב חשמליים אחרים שמשתמשים ברשת שלה. דלייני סבור שיש להניח כי תשתית טעינה רחבה יותר, תקל גם על מכירת כלי רכב חשמליים שאינם טסלה. פתיחת עמדות הטעינה של טסלה תייצר לה יותר מכירות ותשפר את תזרים המזומנים שלה.

החסרונות בפתיחת עמדות הטעינה של טסלה לשימוש כלל הרכבים החשמליים
אל מול היתרונות הברורים שצוינו, לפתיחת רשתות הטעינה של טסלה לרכבים חשמליים של חברות אחרות יש גם חסרונות אפשריים. עם החסרונות ניתן למנות ניצול יתר של הרשת, מה שאומר שלקוחות ייאלצו להמתין זמן ארוך יותר לטעינה. בעלי רכבי טסלה לא ממש יתלהבו מהרעיון שבכל עצירה לטעינה, הם ייאלצו להמתין מאחורי שורה של כלי רכב חשמליים שאינם טסלה. עם זאת, מדובר בסיכון היפותטי שיבוא לידי ביטוי, אם בכלל, רק בהמשך הדרך. נכון להיום, רשת עמדות הטעינה של טסלה מנוצלת בכ-5% עד 10% בממוצע במהלך היום, ובאחוזים גבוהים יותר בזמני שיא ובאזורים מסוימים, כך כותב דלייני בדו"ח שלו מ-29 ביוני. "אנו מאמינים" כותב דלייני, "שבמיקומים רבים, טסלה תוכל לפתוח את רשת עמדות הטעינה שלה ולייצר שולי רווח מצטברים גבוהים".

נתון נוסף שיש לקחת בחשבון, הוא שטסלה מתכננת להוסיף הרבה יותר עמדות טעינה. "הרשת של טסלה הוכפלה ב-18 החודשים האחרונים, ואנחנו מתכננים לשלש אותה בשנתיים הקרובות", אמר סגן נשיא בכיר להנעה ואנרגיה, אנדרו בגלינו, באוקטובר האחרון. משמעות הדבר עשויה להיות תוספת של 25,000 עמדות בארה"ב, ותוספת ניכרת של עמדות טעינה בכל רחבי העולם עד 2024.

דלייני מעניק למניית טסלה דירוג "קנייה", וקובע יעד מחיר של 1,000 דולר למניה. יעד המחיר שלו הוא בערך 115 דולר גבוה מיעד המחיר הממוצע של האנליסטים, שעומד על 885 דולר למניה בקירוב.

מתחילת השנה, מניית טסלה ירדה בכ-35%. לעומתה, מדדי S&P 500SPX ונאסד"ק ירדו בכ-20% ו-28%, בהתאמה. עליית הריבית והאינפלציה גורמות למשקיעים לחשוב על מיתון, הרבה יותר מאשר על פוטנציאל הרווחים מהטענת רכבים חשמליים.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הבנתי ממאסק
    אבנר 08/07/2022 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שחוץ מהמפעל בסין, שאר המפעלים מפסידים... לא הבנתי נכון או שיש אינטרס להסתיר?
    סגור
  • שאר המפעלים מפסידים *בנתיים* (או שכבר אפשר להגיד הפסידו
    משקיע כבר עשור בטסלה 11/07/2022 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב מאוד יהפכו להיות מאוד מאוד רווחיים, לטסלה יש ROIC הכי גבוה בתעשייה ומתקרב למספרים של יצרני מוליכים למחצה.
    סגור
  • יש אינטרס לכתב להתעלם
    בת אל 08/07/2022 21:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה שהוא בלונג.
    סגור
  • 2.
    זה כבר נפתח לכלל הרכבים בכמה מדינות אירופה (ל"ת)
    משקיע 08/07/2022 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ירוק. בוהק
    אפסייד חזק - בעמדת קנייה. חזקה 08/07/2022 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפסייד חזק - בעמדת קנייה. חזקה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות