"טוסו רק עם טרולי!" – האמנם?
האם טרולי הוא באמת הפתרון על מנת להימנע מטביעה בים המזוודות והסכנה שבאובדנן, האם כל אחד יכול להמיר את המזוודה בטרולי (לא לכולם יש את התיק של מרי פופינס), ומה יקרה אם כולם באמת יעשו את זה?
הכאוס בנתב"ג ובשאר שדות התעופה בעולם גורר תמונות איומות של תורים, איחורים, ביטולים, אובדן כבודה ואתמול אפילו היינו עדים לביזה מצד עובדי נתב"ג של אותן מזוודות אבודות. היציאה מהקורונה וממדיניות הסגרים הכלל עולמית אמנם הוציאה את האזרחים לחו"ל, אך שדות התעופה בעולם לא היו מוכנים מבחינת כוח האדם, וזאת לאחר שפיטרו את רוב העובדים בקורונה. כך הפכה היציאה לחו"ל להיראות כמו יציאת מצרים – חפוזה, מהירה ובעיקר בלי משאבים.
לציבור הנוסעים אין יכולת לפתור את מצוקת כוח האדם בשדות התעופה וכנראה שרק תמריצים כספיים יפתרו זאת עם הזמן. בינתיים, הנוסעים מנסים לפעול עצמאית כדי למנוע מעצמם עוגמת נפש. איך? על ידי הימנעות משליחת מזוודה לבטן המטוס. כך החלה הקריאה להצטמצם בציוד שלוקחים עימם מי שטסים, ולקחת את כל הציוד יחד איתם למעלה – ואיך עושים זאת? כלי הזיווד הגדול ביותר עמו אפשר לעלות למטוס הוא כמובן המזוודה הדי קטנה שנקראת 'טרולי'.
רגע... זה בכלל אפשרי? לא לכולם יש את התיק של מרי פופינס אז יותר ויותר נוסעים מופיעים עם הטרולי לטיסה, אבל האם בכך תמו הבעיות? אם תשאלו משפחות עם ילדים, הבעיות לא נפתרו אלא רק התחלפו. החשש מאיבוד המזוודה מתחלף בצורך לברור איזה ציוד לוקחים לילדים ואיזה לא. אבל לא בטוח שזה כלל אפשרי. כן, ישנן משפחות לא מעטות שהציוד המינימלי שהן חייבות לקחת עימן עבור הילדים הוא הרבה יותר מטרולי - זה משתנה למשל לפי גיל הילדים, ציוד החתלה, אוכל לתינוקות ועוד. ומה לגבי משפחות שטסות עם עגלה? הרי עגלה לא ניתן להעלות לתוך המטוס אלא רק לבטן המטוס, כלומר עדיין יש צורך להסתכן באיבוד כבודה.
אליהם גם מצטרפים הנכים, החולים והקשישים. אוכלוסיות אלו אינן יכולות להימנע משליחת הכבודה – כסאות גלגלים, תרופות בכמויות גדולות וביגוד שהם פשוט מחויבים לקחת.
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- וירג'ין גלגטיק אכזבה בתחזית - המשקיעים רוצים יותר הכנסות
ולצד אלה, יש גם את ציבור שומרי הכשרות. אלה נאלצים לסחוב איתם לא מעט אוכל מהארץ. זה לא שאי אפשר להשיג אוכל כשר במקומות רבים בעולם, אבל יש דברים שמאוד מסובך להשיג, וגם לא בכל מקום ניתן להשיג כל דבר. למעשה, שומרי כשרות רבים יעידו שלפעמים חצי מהציוד במזוודה זה בכלל אוכל.
אז נכון שבסרט מרי פופינס אפשר להעמיס לתוך תיק קטן כל ציוד בכל גודל ומשקל שהוא - בלי שזה ישפיע על התיק, צורתו, משקלו או כל מגבלה אחרת. אבל אתם יודעים, גם אי אפשר לקפוץ לתוך תמונות מצוירות ולטייל שם. יש גם מציאות.
בכל מקרה, העמסה של הטרולי בציוד עד ניצול מלא של יכולתו, עשויה לגרום כמובן למשקל הטרולי לעלות אל מעבר למותר העומד על ממוצע של 8 ק"ג. כך קורה מצב שאנשים מוותרים על מזוודה, "מתפשרים" על טרולי, ממלאים אותו, שוכחים ממגבלת המשקל, ואז נדרשים לשלם קנס על החריגה. מלבד הגבלת המשקל ישנה כמובן גם הגבלת גודל שגם אליה יש להפנות תשומת לב.
- עוקף ארדואן - הרנו קליאו חוזרת במחיר של 125.0 אש"ח
- 520 ק"מ ב-5 דקות - הסוללה החדשה של החברה הסינית
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אוקי, בואו נגיד שכולם הצליחו לדחוס הכל לתוך ה'טרולי' - זה עדיין לא יעזור דמיינו לכם שהצלחנו להגיע לנוסחת הפלא לפיה כל הציבור יכול לטוס עם טרולי ללא הבעיות אותן מנינו קודם. האם באמת תמו הבעיות? בהנחה שכל הטסים יגיעו רק עם טרולי למטוס תיווצר בעיה חדשה: בתאי האחסון העיליים אין די מקום עבור טרולי אישי לכל אחד מהטסים. אופס.
בלי לשים לב, הרצון לפתור בעיה אחת יצר בעיה אחרת. נתב"ג חייב על אף הקשיים המובנים, להתעשת על עצמו. מחסור בכוח אדם הוא מובן וסיבה לגיטימית לשיבושים, אבל על מראות של ביזה והשמדת מזוודות כפי שנראו אתמול מישהו צריך לתת את הדין וללכת הביתה. מזוודות שלמות עומדות עם תוויות הכוללות פרטים מלאים של בעליהן ואין אף אחד שמרים טלפון. זה דבר שלא יתכן. מספיק לגייס שני אנשים שיעשו כל היום טלפונים, בעלי המזוודת יבואו לקחת והלחץ בשדה יירד. פתרונות מעין אלו נמצאים מתחת לאף - אבל אין אף אחד בנתב"ג שחשב על הפתרונות המאוד פשוטים הללו.
בשורה התחתונה, אין באמת פתרון קסם. אין תחליף אמיתי למזוודות הגדולות - ולשם כך ייאלצו הנוסעים להתאזר בהרבה סבלנות עד שנתב"ג ושדות התעופה בעולם יגייסו כוח אדם. או אם תרצו - לוותר על החופשה בחו"ל או לדחות אותה בשנה (מי אמר שחייבים לטוס לחו"ל כל שנה?). זה אגב, גם ישאיר לכם כסף פנוי בצד לסגור איתו את החודש.
- 6.יודה 12/07/2022 11:16הגב לתגובה זוחבל שלא העיפן אותן אתמול
- יוסי 12/07/2022 14:49הגב לתגובה זובגלל הקורונה כל שדות התעופה בעולם סובלים מאותה בעיה אז הפתרון אינו זריקת כל המנכלים
- 5.המדרג 12/07/2022 10:13הגב לתגובה זומה, אני עני? אני טס לחול 5 פעמים בשנה כפרה. מה שכן, לא בזמנים שכל הישראלים היצורים טסים. בטח לא ביולי-אוגוסט.
- 4.אסף 12/07/2022 08:45הגב לתגובה זורק לפני כשבוע הללו ושבחו את מנהל שדה התעופה שהודיע על פרישה לאחר 10 שנים. איך שלא תהפכו את זה , הבלאגן הזה חונה כרגע אצלו ובאחריותו. חלק מהבעיות הן רשלנות בוטה , לאבד מזוודה בדרך מדלפק הבידוק עד למטוס - זו שערורייה ניהולית . נראה שלא באמת אכפת להנהלת נתב"ג מה שקורה אצלם.
- 3.8 12/07/2022 08:32הגב לתגובה זוכי הכל מנוהל על ידי ההסתדרות. זה חייב להיכנס לתקני העובדים, קביעות, פנסיה, אסור לפטר, שכר לפי התקן. זה שוק מנוהל.
- 2.מה עם מאסר משמעותי לעובדים הבוזזים? (ל"ת)הרתעה 11/07/2022 22:10הגב לתגובה זו
- אבי 11/07/2022 23:31הגב לתגובה זושל מחסור בכח אדם הפתרון היחיד- להפסיק לטוס לחו"ל
- בני גור 11/07/2022 22:46הגב לתגובה זוזה שבזז תכשיטים ב 46000 דולר, בן זנוני
- 1.הפתרון להקטנת הלחץ..מס נסיעה ,כמו שפעם היה (ל"ת)שי 11/07/2022 21:35הגב לתגובה זו