דיווח: נבלם הגידול בלקוחות אמזון פריים בארה"ב, המניה יורדת ב-2.6%
מניית אמזון AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יורדת היום ב-2.6% לאחר דיווח על כך שמספר לקוחות 'אמזון פריים' בארה"ב נתקע במחצית הראשונה של השנה ולא המשיך לצמוח. לאמזון היו בסוף הרבעון השני של השנה (30 ביוני) כ-172 מיליון לקוחות, רמה דומה לתחילת השנה, כך על פי אתר בלומברג. ייתכן כי הסיבה לבלימת הצמיחה היא שאמזון העלתה את המחירים בחודש פברואר ב-20 דולר לתשלום שנתי של 139 דולר (לעומת 119 לפני כן), או לתשלום חודשי של 14.99 דולר (לעומת 12.99 דולר לפני כן), כאשר ייתכן שצרכנים שגם כך משלמים יותר במכולת בגלל האינפלציה, צריכים לבחור בין מוצרי בסיס ובין שירות צפייה בתכני וידאו - שהוא בסופו של דבר מותרות.
את הנתונים מספקת חברת Consumer Intelligence Research Partners משיקגו, שעוקבת אחר המשתמשים של אמזון פריים באמצעות סקרי צרכנים. "אחרי שנים של צמיחה יציבה ואפילו מהירה מהירה, מספר משתמשי הפריים נותר זהה (flat)", אמר מייקל לוין, שותף בחברת המחקר.
החברה מדברת על 60 מיליון מנויים באמזון פריים ב-2020 ו-2021, כאשר הציבור הצטרף בהמוניו באינטרנט במהלך מגיפת הקורונה. חברת המחקר סופרת את מספר החברים אבל לא מנויים וזאת מכיוון שמנוי 'אמזון פריים' אחד יכול לכלול מספר חברים - כיוון שמשקי בית רבים חולקים חשבון אחד. מבחינתה של אמזון, אמזון פריים מאפשר לה להפוך לקוחות מזדמנים ללקוחות נאמנים, מכיוון שמנויים בדרך כלל מוציאים יותר באמזון מאשר אחרים.
אמזון נפלה ב-14% בעקבות דוחות הרבעון האחרון. מה קרה שם?
נכון, ההכנסות של הענקית אמזון בכלל לא נפגעו וגם ברבעון האחרון היא המשיכה לרשום הכנסות מדהימות של 116.4 מיליארד דולר - ברבעון אחד (לא רחוק מכל התקציב השנתי של מדינת ישראל) והיא המשיכה להגדיל את היתרון שלה ביחס למתחרות, אבל בכל זאת היא התרסקה ב-14% לאחר פרסום הדוחות. הטריגר הרשמי היה ההפסד שהחברה רשמה בעקבות הנפילה במניה של חברת הרכבים ריוויאן, שבה היא מחזיקה נתח משמעותי, אבל הסיפור רחב יותר - אם בשנה שעברה הענקיות החזיקו את הנאסד"ק והובילו אותו להמשך עליות, למרות חולשה במניות הקטנות, כאשר בלי ה-BIG5 הנאסד"ק בכלל היה מאבד 25%, אז השנה הסיפור הוא כבר אחר: גם הענקיות מתקשות להתמודד עם העלייה באינפלציה, לצד השיבושים בשרשרת האספקה העולמית - ונופלות אחת אחרי השניה. זה קרה למטא (פייסבוק), לנטפליקס, אמזון וגוגל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה