בליץ: הזמנה של 400 אופנועים, צופה עד 14 מיליון שקל בשנתיים

באופן רשמי, היא תמכור את האופנועים בתמורה ל-2 מיליון דולר, אבל היא צופה הכנסות נוספות כתוצאה מהשכרת סוללות לאופנועים וחלפים נוספים. בפועל, היא צופה הכנסה של כ-7 מיליון שקל בשנה - משמעותי מאוד לחברה שזו ההכנסה השנתית שלה. לבליץ הייתה הערת עסק חי לולא ההנפקה בבורסה
 | 
telegram
(2)

יצרנית האופנועים החשמליים הקטנה  בליץ 0% בליץ 331.4 0% בליץ בסיס:331.4 פתיחה:331.4 גבוה:331.4 נמוך:331.4 תמורה:994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שהוקמה ב-2012 הצטרפה לבורסה בסוף חודש מאי שנה שעברה (2021) כשמוזגה לשלד ענבר גרופ וגייסה 13.4 מיליון שקל לפי שווי של כ-120 מיליון שקל. מאז היא התרסקה ב-42% ונסחרת במחיר של כ-127 אגורות ושווי שוק של 70 מיליון שקל בלבד.

היום היא עולה ב-5% בעקבות דיווח עסקה ראשונה למכירת 400 אופנועים לזכיין AKATA Energy מדרום אפריקה, למשך שנתיים בתמורה ל-14 מיליון שקל, כלומר בליץ עשויה לרשום עד 7 מיליון שקל בשנה. לדברי החברה, היקף רכישת הקטנועים הינו כ-1 מיליון דולר, והוא אינו כולל רכישת סוללות אשר יסופקו בתנאי השכרה במודל של Battery as a Service, כך שלדברי החברה - ההיקף המצטבר של ההזמנה כולל גם שירותים נוספים כמו 2 מיליון דולר על השכרת סוללות ו-1 מיליון דולר נוספים ממכירת חלפים ושירותים נוספים.

החברה דרום האפריקאית תפקיד 10% מעלות רכישת הקטנועים בשלושה תשלומים שווים לאחר חתימת ההזמנה. הקטנועים יסופקו אחת לרבעון בהתאם לבקשות מהזכיין. תוך שלושה חודשים צפויות החברות לחתום על הסכם זיכיון מפורט וייתכן כי החברה האפריקאית גם תזמין עוד 800 אופנועים, ועד 1,200 אופנועים בסך הכל - אבל בשלב הזה מדובר רק על הצהרת כוונות כמובן ולא מעבר לכך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כאמור, מדובר בהכנסה מאוד משמעותית לבליץ, מכיוון שבכל שנת 2021 החברה הכניסה 6.8 מיליון שקל בלבד, ירידה לעומת 8.5 מיליון שקל בשנת 2020. החברה רשמה ב-2021 הפסד תפעולי של 40 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 1.4 מיליון שקל בשנת 2020., בעיקר בגלל 30 מיליון שקל הוצאות רישום למסחר בבורסה, אבל גם 6 מיליון הוצאות מחקר ופיתוח, 5 מיליון הוצאות הנהלה וכלליות ו-850 אלף הוצאות מכירה ושיווק. ההפסד הנקי ב-2021 עמד על 40 מיליון שקל, לעומת 1.25 בשנת 2020.

נכון לדוחות, הלקוח המשמעותי ביותר של בליץ היא אלגד פיצה, זכיינית של דומינוס פיצה בישראל - שאחראית ל-45% מכלל הכנסות החברה בשנת 2021 ול-37% מההכנסות שלה ב-2020. כלומר - החברה זקוקה משמעותית ללקוחות נוספים כדי להתפתח ובינתיים היא לא שם.

לחברה יש מזומנים בהיקף של 26 מיליון שקל נכון לסוף 2021 (לעומת 313 אלף שקל בסוף 2020), בעיקר כתוצאה מההנפקה, והיא שרפה בשנת 2021 מזומנים על פעילות שוטפת בהיקף של 11.7 מיליון שקל - כלומר אילולא ההנפקה היא הייתה נכנסת לבעיה תזרימית ורושמת הערת עסק חי. ההון החוזר של בליץ ב-2021 הסתכם ב-29.2 מיליון שקל, עליה לעומת הון חוזר שלילי של 4.1 מיליון ב-2020 והון חוזר שלילי של 2.4 בשנת 2019.

המוסדיים שמושקעים בחברה הם מור גמל שמחזיקה ב-17% מהמניות, וכן הפניקס שמחזיקה עוד כ-7.4% מהמניות. המייסד והמנכ"ל רפאל מוזינסקי מחזיק ב-47.7% מהמניות.

רפאל מוזינסקי, מנכ״ל BLITZ, ״העסקה הינה תוצאה של עבודה מאומצת עם AKATA Energy ופיילוטים מקומיים מוצלחים אל מול לקוחות פוטנציאליים ובעקבותיה אנו מתניעים את המשלוחים הראשונים שלנו לחצי הכדור הדרומי. שוק הרכבים החשמליים בדרום אפריקה נמצא בתחילת דרכו ועל כן הוא אסטרטגי במיוחד עבורנו, אני מאמין בפוטנציאל הגלום ביבשת".

אלווין סטינקאמפ, מנכ"ל AKATA Holdings, "שיתוף הפעולה יאפשר לנו לספק לא רק לדרום אפריקה, אלא ליבשת אפריקה כולה את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בתחום לוגיסטיקת המייל האחרון״.

בליץ מספקת ללקוחות שלה גם 'שירותי הק״מ האחרון' (Last mile service) הכוללים תמיכה, תפעול, ביטוח, תחזוקה, תיקונים ושירותים 24/7 לקטנועים, תוך שהמידע מנוטר ונאסף במטרה לראות בעיות שמתפתחות עוד לפני שהצרכן יידע, ואולי גם לפתור אותן מבלי לפגוע בלקוח. יש לה לקוחות כמו דומינוס פיצה, פיצה האט, מקדונלד'ס וג'פניקה, לצד חברות שליחויות ועוד.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק כסף מעניין אותם כמה הרוגים יהיו זה לא מעניין (ל"ת)
    צצצ 13/07/2022 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עיצוב גרוע
    טסקט 13/07/2022 13:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חייב להודות שרציתי לקנות קטנוע חשמלי ישראלי עד שהלכתי לראות את זה, עיצוב פשוט מגעיל וגרוע ומרגיש ענק מידי, אפילו קטנוע משנת 2010 נראה יותר יפה, תעדכנו את העיצוב ואז נדבר.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות