בליץ מדברת על מכירות של עשרות אלפי אופנועים באפריקה. זה סביר?
חברת האופנועים הקטנה בליץ בליץ 0% בליץ 331.4 0% בסיס:331.4 פתיחה:331.4 גבוה:331.4 נמוך:331.4 תמורה:994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקווה שהכסף הגדול נמצא ממש מעבר לפינה. בהודעת החברה על כך שהיא חתמה על שת"פ עם מפיץ בדרום אפריקה שיכניס לה 14 מיליון שקל בשנתיים היא מדברת על שוק חדש שלם באפריקה שייפתח בפניה ושהיא כעת ממש לפני הפריצה. נשמע מפוצץ מדי? בהחלט. אבל מנכ"ל החברה רפאל מוזינסקי בטוח שזה המצב. חובת ההוכחה כמובן עליו.
יצאתם בהצהרות על כך שאתם הולכים לשנות את אפריקה, שנפתח לכם שם שוק עצום. לא קצת פומפוזי מדי?
מוזינסקי: "בכלל לא. בליץ מייצרת אופנועים חשמליים ומספקים גם את האקוסיסטם מסביב - וזה ההבדל בינינו לבין כל החברות האחרות, שהן או יצרן או ספק שירותי דרך. באירופה אנחנו נכנסים ישירות ויש לנו חברות בת ולקוחות גדולים. בדרום אפריקה יש לנו שותף אסטרטגי ואנחנו צריכים לעשות התאמה מקומית. זה לקח הרבה יותר זמן גם בגלל הקורונה שהתפשטה שם מאוד חזק.
"לבסוף קיבלנו את האישורים והתחלנו כבר להתקין פיילוטים אצל הלקוחות. בזכות הזמנות מלקוחות מאוד גדולים מהמקום הוא הוציא לנו את ההזמנות. ההזמנה בנויה משני חלקים כאשר החלק הראשון מורכב מ-400 כלים. הלקוח בעצם קונה את הכלים ואת המטענים, אנחנו משכירים לו את הסוללות והוא משלם לפי כל טעינה. בנוסף, הלקוח גם משלם לנו על החלקים מסביב ועל הדאטה – זה בעצם ההבדל בין המיליון דולר של מכירת הכלים ל-14 מיליון שקל".
אתה אומר יש לנו לקוחות מאוד גדולים באירופה אבל בסוף אתם מוכרים 400 אופנועים באפריקה, והמכירות שלכם מאוד קטנות?
מוזינסקי: "ה-400 כלים זה רק השלב הראשון והם מתחלקים באופן כזה ש-50 נמכרים לכל מיני לקוחות. כך אנחנו מקבעים דריסת רגל. כל לקוח גדול שם זה פוטנציאל של אלפי כלים ולכן דרום אפריקה היא השער שלנו לאפריקה כולה, זה כמו ניו יורק לארה"ב. ישנן עוד מדינות שמתעניינות כמו קונגו, זימבבואה, קניה ועוד. הכל ייכנס דרך דרום אפריקה וזו רק ההתחלה".
מה ההיקפים באירופה?
מוזינסקי: "התחלנו את השיווקים שלנו מחוץ מישראל רק ב-1 לינואר השנה. עד עכשיו דיווחנו על עסקאות עם 5 לקוחות בבלגיה, הולנד וצרפת שהגודל הפוטנציאלי שם הוא של כ-35 אלף כלים אבל לא פירטנו על היקפי העסקאות בפועל. יש לקוחות שיש להם כבר חודש ואפילו חודשיים של פעילות איתנו ואני מצפה בקרוב להוציא הודעות כמו היום.
"רק בתחילת שנה התחלנו את העבודה בחו"ל וכבר היום אנחנו ב-5 מדינות, זה להקים אופרציה של מקומות, שכירות וכדומה - אחר כך העלויות התפעוליות קטנות יותר, כי בסוף לא צריך עוד עובדים מקומיים גם כשגדלים יותר. כלומר, בסופו של דבר הרווחיות תגדל ככל שנצמח בחו"ל".
דומינוס הם הלקוח הכי גדול שלכם ואחראיים ל-45% מההכנסות שלכם, זה ישתנה כשיהיו עוד לקוחות או שפשוט תרחיבו את השת"פ עם דומינוס למדינות נוספות?
"מה פתאום. הם הרבה פחות. ממש לא 50%. זה כבר השתנה הרבה. אנחנו עובדים עם דומינוס ב-5 מדינות, אבל כן הם לקוח גדול ונמשיך איתם עוד לבינלאומי. בסוף היא חברת הפיצה הגדולה בעולם ולא יהיה נכון אם לא נעבוד איתם. היחסים שלנו איתם מצוינים והם עושים לנו היכרות עם מדינות נוספות. אתמול הייתה לנו שיחה עם ההנהלה בהודו והם לבדם צריכים להחליף 40 אלף כלים ב-3 השנים הקרובות. זה לא אומר שהם בהכרח ילכו איתנו אבל יש לנו סיכוי גדול כי הם עובדים איתנו בהרבה מדינות. כך אנחנו בונים את הפייפ שהוא מלא למדינות נוספות".
נציין שזה ממש מוזר שהמנכ"ל מכחיש את העובדה הזו. זה מופיע שחור על גבי לבן בדוחות החברה. הוא כנראה מתכוון שמתחילת השנה האחרונה זה כבר השתנה בצורה משמעותית, בעקבות היציאה לחו"ל - אבל נצטרך להמתין לדוחות החברה כדי לראות את השינוי.
האם יש לכם כסף מספיק בקופה עד שתגיעו לאיזון?
מוזינסקי: "יש לנו מספיק כסף בקופה לשנה הזו וגם לשנה הבאה. יש לנו גם מימון מהבנקים ואנחנו לא מממנים עם ההשקעות שלקחנו מהבורסה את עסקאות הליסינג באירופה".
מתי תגיעו לאיזון?
מוזינסקי: "לא דיווחנו על זה. לא נותנים קדימה. הכל שאלה של כמה נשקיע בפיתוח – אם נעצור את הפיתוח אנחנו נהיה קרובים לרווחיות. היינו רווחיים ב-2017-2018"
אבל לא ב-2019 ו-2020?
מוזינסקי: "הכל תלוי כמה אנחנו משקיעים בפיתוח כי אנחנו מאמינים שזה מאוד חשוב לנו והשוק משתנה כל הזמן. אנחנו מאמינים ששנה הבאה תהיה לנו סוללה מהירה יותר מאחרים. המטרה שלנו כרגע היא צמיחה ואנחנו רוצים לפתוח מדינות חדשות. אז תמיד בהתחלה צריך להשקיע ולגייס אנשים חדשים. העלויות שלי ירדו ככל שנמכור יותר במדינות נוספות. בניית תשתית זה יקר אבל כל ההנהלה והתפעול יורדים ככל מוכרים יותר".
מה מיוחד במוצר-אופנוע שלכם?
מוזינסקי: "הדבר החשוב להבין – למה דומינוס הולכים איתנו. בעסקי שליחויות אם כלי מושבת או לא עובד אתה יכול לקחת אוטובוס או מונית ולהגיע לעבודה. אבל חברת שליחויות מכניסה כל יום 300 יורו בזכות השליחויות. אם הכלי לא עובד הוא מפסיד 300 יורו. אין לנו כלי שלא עובד יום אחד. אם יש כלי שלא עובד כל יום יש טכנאי במקום.
"אם מסתכלים על המתחרים שלנו זה חברות שירותים, יצרן אופנועים או חברת שליחויות ואנחנו בעצם נותנים להם הכל יחד. אין חברה נוספת שנותנת הכל יחד. אתה יכול לקנות קטנוע בחברה אחת ולסגור שירות בחברה אחרת.
"אנחנו בגידול מטורף מבחינת לוקיישנים אז כשאתה פותח שווקים חדשים אז זה מגיע. אפילו בחודשים הקרובים אנחנו מצפים לעוד עסקאות בהמשך. כל זה על בסיס הפיילוטים".
למה המניה התרסקה ב-42%?
מוזינסקי: "זה לא כל כך קשור לחברה עצמה. אם אתה מדבר עם בעלי העניין שלנו תראה שהם רק תומכים בנו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.אופנועים (ל"ת)דוד 15/07/2022 10:35הגב לתגובה זו0 0סגור