חברות התעופה לאחר הדוחות והירידות מתחילת השנה - הזדמנות?
חברות התעופה נמצאות בתקופה מורכבת. הביקוש שובר שיאים והחברות חוזרות לרמת ההכנסות שהן הציגו לפני הקורונה. מצד שני החברות מתמודדות עם מחסור חמור בכוח אדם שמאלץ אותן לבטל טיסות, העלויות התפעוליות מזנקות ומחירי הדלק בשמיים. זו הסיבה שלמרות ההתאוששות המרשימה במספר הנוסעים מניות החברות עדיין נסחרות באדום מתחילת השנה. יונייטד אירליינס ירדה ב-18% מתחילת השנה ודלתא אירליינס בכ-20%.
בדוחות האחרונים דווחה יונייטד אירליינס UNITED AIRLINES +0.89% UNITED AIRL 95.24 +0.89% סגירה:0 פתיחה:93.93 גבוה:95.54 נמוך:92.08 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: על הכנסות מעל הצפי שהיגעו לרמה בה הן היו לפני מגיפת הקורונה - 12.1 מיליארד דולר, אך גם על פספוס בשורה התחתונה עם רווח למניה של 1.43 דולר לעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.88 דולר למניה, מה שהפיל את המניה ביום המסחר שלאחר הדוחות. נקודת האור בדוחות הוא תזרים המזומנים החופשי הגבוה שהגיע ל-1.6 מיליארד דולר.
גם חברת דלתא אירליינס DELTA AIR LINES -0.05% DELTA AIR L 63.31 -0.05% סגירה:0 פתיחה:63.62 גבוה:63.62 נמוך:62.9 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הפתיעה בשורה העליונה אך איכזבה בשורה התחתונה. גם היא חזרה להכנסות ברמה של טרום הקורונה - כ-13.8 מיליארד דולר - אך הרווחים הגיעו למחצית בלבד מאלו שלפני הקורונה - כ-735 מיליון דולר. החברה ייצרה תזרים חזק של 2.5 מיליארד דולר, ואף שחררה תחזיות אופטימיות להמשך.
מה שנראה על פי התוצאות הללו שהאנליסטים העריכו בחסר את התאוששות המכירות בתחום אך לא הבינו את גודל השינוי בהוצאות, וכן לא צפו את התזרים החזק והציפיות להמשך.
בבנק סיטיגרופ חושבים שהירידה במניות הסקטור מוגזמות, במיוחד בנוגע לחברת יונייטד אירליינס. האנליסט סטפן טרנט אישר מחדש את המלצת הקניה שלו למניה, למרות שהוא מוריד את מחיר היעד באופן משמעותי מ-71 ל-56 דולר למניה. למרות ההנמכה מדובר על אפסייד של 57% מעל המחיר הנוכחי שעומד על 35.6 דולר למניה.
יש לקחת בחשבון גם את ההאטה הצפויה בכלכלה העולמית והאמריקאית בפרט. ילן מתעקשת שלא נקרא לזה מיתון אבל קרוב לוודאי שהשבוע נתבשר על רבעון שני של התכווצות בתמ"ג. הדבר אמור לפגוע בסופו של דבר גם בביקוש לטיסות ולהביא להתמתנות במחירים. מנכ"ל יונייטד הביע דאגה מהאטה הצפויה ומנה אותה בין האתגרים איתם תתמודד החברה, אך לדעת טרנט השוק מגזים בחששות הללו. הצד השני של המטבע הוא שצפויה גם ירידה במחירי הדלק שתשפיע לטובה בצד ההוצאות. הנפט כבר נסחר במחיר נמוך בהרבה ממחירי השיא שנרשמו מוקדם יותר השנה.
האנליסט אף מעודד ממצב המאזן של החברה לאחר השיפור בחודשים האחרונים: "לאחר שהחברה ביצעה צעדים משמעותיים לייצוב בסיס ההון, ליונייטד יש מספק נזילות כדי לעמוד בקיצוץ בסביבת ההכנסות וכעת היא ממוקדת בייצור תזרים חיובי והפחתת החוב. דברי ההנהלה מרמזים על כך שניהול ההכנסות יניע רווחיות גבוהה כשהביקוש חוזר לרמות של אחר המגיפה. לדעתו, אם כן, נוצרה הזדמנות ממשית במניית החברה בפרט, והסקטור בכלל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כל עוד אנשים לא יצמיחו כנפייםמפ 26/07/2022 10:36הגב לתגובה זו0 0חברות התעופה יעבדו חזק ויחזרו לשערים לפני הקורונה ואף יותר . כך היה אחרי אסון התאומיםסגור