אלטשולר ראשון בתשואות בחודש יולי, עדיין בתחתית מתחילת השנה

אלטשולר מוטה מניות ומוטה חו"ל והזינוקים בוול סטריט מחזירים את הקרנות והקופות של הבית להובלה; הערכה - התשואה של אלטשולר בקרן השתלמות הכללית תהיה גבוהה מ-3.5% ומעל האחרון בכ-1.5%

 | 


בית ההשקעות אלטשולר שחם פנ -3.59% אלטשולר שחם 674.8 -3.59% אלטשולר שחם פנ בסיס:699.9 פתיחה:683.7 גבוה:690.9 נמוך:660 תמורה:7,155,596 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצא במוקד לטוב ולרע - במשך שנים השווקים בעולם עלו והוא בלט במקום הראשון בתשואות חודש אחרי חודש בזכות התמקדות במניות בשיעור יחסית גבוה והתמקדות בחו"ל, להבדיל מכל היתר שהתמקדו בעיקר בשוק המקומי.

 אבל אז הגיעו השנה וחצי האחרונות והוא נשאר מאחור. מה זה מאחור? הוא השיג תשואות גרועות משמעותית מכולם, ומהמקום הראשון הוא התרסק אל המקום האחרון הן בטווח הקצר והן בטווחים הבינוניים. נפילה מהמקום הראשון אל האחרון היא לא דבר שקורה ביום אחד. אבל כאשר אתה טועה בהערכה פעמיים (בכיוון של סין ב-2021 ובכיוון של השווקים בארה"ב ב-2022) התוצאה היא נפילה חדה בתשואות. 

חשוב לומר, זה לא אומר בהכרח שאלטשולר טועה בטווח הארוך: ההחלטה להיכנס לסין הראתה על חשיבה שונה משאר מנהלי הכספים (עד שנאלץ לצאת משם ולקבע הפסדים, והוא עשוי להפסיד את ההתאוששות שם). החשיבה השונה באה לידי ביטוי גם בכך שאחוז הרבה יותר גבוה מהתיק אצל אלטשולר מושקע בחו"ל ולא בישראל. יש בכך גם הרבה היגיון, כפי שאמר לנו בעצמו - ישראל היא מדינה קטנה ועם בעיות גיאופוליטיות (אתם יודעים, יש מדינות לא סימפטיות מסביב ופעם ב-X שנים יש פה מלחמה/ אינתיפאדה/ 'סתם' ירי טילים על שטחי ישראל וניסיון של ארגוני טרור ומחבלים ערביים לרצוח פה תושבים) ולכן הוא בעד לפזר סיכונים על פני העולם ולא להשקיע את רוב הכסף בשוק המקומי. החשיבה השונה באה לידי ביטוי גם בכך שאלטשולר נמצא באחוז מנייתי גבוה יותר ביחס למתחרים. בסופו של דבר, החשיפה העודפת של אלטשולר לחו"ל לעומת האחרים גוזרת שכאשר השווקים בעולם עולים - הוא עולה יותר מהאחרים, ומנגד - כשהשווקים יורדים הוא נפגע יותר. בטווח הארוך הבורסות בעולם עולות, ולכן כשהשווקים יעלו הוא עשוי להרוויח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל לעשות שונה מכולם - מצריך אומץ. המטרה של בתי ההשקעות זה בעיקר לא לפשל בענק. אף אחד לא בא בתלונות למי שמשיג תשואה בינונית, "כמו כולם". לפעול שונה זה מסוכן ובשנה וחצי האחרונות זה חוזר לאטלשולר כבומרנג:
אלטשולר הלך על כיוון שונה, וצריך לומר שבאומץ. אם כולם עושים 'אותו דבר' אז התשואות של כולם יהיו דומות בסופו של דבר. צריך לזכור שאף אחד לא בא בטענות לכל מנהלי ההשקעות (למרות שהתשואות שלהם לא תמיד מרשימות בלשון המעטה - בוודאי בהשוואה למדדים בעולם), כי ההשוואה היא תמיד בין המנהלים. כלומר: המטרה של מנהלי הכספים בבתי ההשקעות היא בעיקר לא לפשל בגדול - כדי שאף אחד לא יבוא אליהם בתלונות. מי שהולך על כיוון שונה מסתכן והמנהלים פשוט לא רוצים להסתכן. אז הם ישיגו לכם תשואות בינוניות אבל לפחות לא יוקעו כמנהלים גרועים (עובדה: אין עקביות בתשואות. בכל תקופה מנהל אחר מוביל. כלומר בסופו של דבר אין הבדל גדול באיכות הניהול שלהם). ההחלטה ללכת על כיוון שונה השתלמה לאלטשולר לאורך השנים הקודמות, אבל פוגעת בו בתקופה האחרונה, והכסף מדבר בהתאם, אנשים פודים כספים מאלטשולר ומעבירים למתחרים.

אנשים ימשיכו לרדוף כנראה אחרי התשואות עוד הרבה שנים. למרות שמנהלי הכספים הגדולים בעולם כמו וורן באפט וג'ון בוגל חוזרים ואומרים שהריצה אחרי התשואות היא טעות - הרי אין באמת דרך לדעת איזה מנהלים ישיגו תשואה עודפת בעתיד. ההסתמכות על תשואות העבר כמובן לא אומרת שום דבר ובוודאי לא מאפשרת לחזות מי יצליחו בהמשך. לא סתם בתי ההשקעות חייבים לכתוב על פי חוק "תשואות העבר לא מעידות על תשואות העתיד".

בוגל גם טוען שאין שום ממצע אמפירי שבכלל מצביע על עקביות בתשואות. הוא הראה בספר שכתב בשם "המדריך למשקיע המתחיל" שמתוך 355 מנהלים שנבחנו לאורך תקופה של 46 שנים רק 2 מנהלים הכו את המדדים לאורך זמן. ומה על עקביות ביחס לשאר המנהלים? הוא הראה שהסיכויים של מנהלים טובים להמשיך להציג תשואות טובות נמוך מאוד. למעשה, הוא הראה שיש יותר סיכויים למנהלים עם תשואות נמוכות בהווה להשיג תשואות טובות יותר בעתיד, מאשר למנהלים שמדורגים למעלה.

מה צפוי בתשואות חודש יולי? 
חודש יולי בשווקים מסתיים למעשה מחר (שישי). בארץ יתקיים עוד יום מסחר בראשון, אבל זה לא צפוי לשנות את התמונה הכללית: נכון לזמן כתיבת שורות אלה, אלטשולר צפוי להיות מעל כולם בתשואות חודש יולי. הנאסד"ק עלה  ב-12%, ה-S&P עלה ב-8.5%, וזאת בזמן שבארץ ת"א 35 ות"א 125 עלו ב-5.3%. אז נכון לעכשיו, אלטשולר משיג תשואה טובה יותר בחודש יולי גם בגלל החשיפה המנייתית הגבוהה יותר, וגם מכיוון שארה"ב עלתה יותר. הערכה גסה שעשינו אבל קחו אותה בעירבון מוגבל - התשואה בקרן השתלמות הכללית עשויה להיות 3.5% ומעלה, בעוד שהממוצע של הקרנות האחרות יהיה מעל 2%.

בהערכה גסה, מדובר על פער של 1.5% כנראה לטובת אלטשולר. אבל חודש אחד זה לא מספיק. אלטשולר צריך יותר מחודש טוב אחד כדי לחזור למעלה, ואפילו כדי לחזור למרכז הטבלה - למעשה הוא צריך כמעט נס. בינתיים הוא נמצא כאמור הרחק מאחור. התשואה שלו במסלול הכללי נכון לחודש יוני (אמצע השנה), עומדת על מינוס 11%, לעומת מינוס 7% אצל האחרים. ב-3 השנים האחרונות התשואה שלו עומדת על פחות מ-10%, לעומת ממוצע של 16%. ב-5 השנים האחרונות הוא על 24.6% לעומת ממוצע של 29%, כאשר יש כאלה שהשיגו גם 32%. בעשר שנים מצבו כבר משתפר, ולתקופות של 12 שנים ומעלה מצבו אמצע טבלה +. השאלה מה יקרה מכאן והלאה והאמת שמבחינת העמיתים זה פשוט - אם הם מאמינים במתודה של אלטשולר - פיזור גדול לחו"ל ואם הם מאמינים במרכיב גבוה יחסית של מניות כעת, אז אלטשולר נותן מענה עדיף על פני האחרים. 

מתי אלטשולר יתאושש?
השאלה הגדולה כמובן היא האם מדובר בקפיצה חד פעמית של אלטושלר בתשואות חודש יולי, או סוף סוף בשינוי כיוון. מאחר שאלטשולר כאמור מושקע משמעותית יותר בחו"ל מאשר האחרים ובנוסף הוא עם רכיב מנייתי גבוה יותר מהמתחרים - אזי מה שיותר מכל ייקבע את היציאה של אלטשולר מהתחתית היא עליות בבורסה, או יותר מדויק: עליות בבורסה האמריקאית. וזה הנס שאלטשולר בעצם צריך ומתפלל שיקרה.

כאשר השווקים יחזרו לטפס (ושלא תטעו: זה יכול לקחת חודש, שנה ואולי שנתיים, אבל כפי שמלמדת ההיסטוריה - בסופו של דבר היא כנראה תחזור לטפס ותעקוף את השיא הקודם) אלטשולר שחם יחזור להשיא תשואות טובות יותר למשקיעים שלו. אם העליות יהיו שוב עקביות אלשטולר עשוי לטפס בחזרה בדירוג מול המתחרים שלו. הבעיה היא כמובן שאי אפשר לדעת מתי זה יקרה. אף אחד לא יודע מתי השווקים יחזרו לעלות ובינתיים אלטשולר ממשיך לדמם כספים למתחרים. האם הוא יישבר, ייכנע ויחזור להיות 'כמו כולם'? המשקיעים במניית אלטשולר שחם פיננסים נשברו ושלחו את המניה לנפילה של עשרות אחוזים, אבל בית ההשקעות עוד לא מראה סימנים של שבירה, והשאלה כמה כוח סיבולת עוד יש לו. ככל שייצאו יותר כספים ויעברו למתחרים זה צפוי להיות לאלטשולר יותר קשה.

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    כולם חכמים לאחר מעשה. חוכמת עצלנים.
    אחד העם 10/08/2022 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם חכמים לאחר מעשה. חוכמת עצלנים.
    סגור
  • 25.
    אלטשולר ראשון בתשואות בחודש יולי 22
    הגיון כלכלי 04/08/2022 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלטשולר ראשון בתשואות בחודש יולי 22 אלטשולר מוטה מניות ומוטה חו"ל והזינוקים בוול סטריט מחזירים את הקרנות והקופות של הבית להובלה; הערכה - התשואה של אלטשולר בקרן השתלמות הכללית תהיה גבוהה מ-3.5% ומעל האחרון בכ-1.5% נתנאל אריאל | 30/07/2022 11:21
    סגור
  • 24.
    הבעיה שלו היא בזגזוג.יוצא עם הירידות כמו משקיע לא מנוסה
    משקיע 04/08/2022 11:20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הוא מתנהל כמו משקיע קטן לא מנוסה יוצא כשיש ירידות. אז איך יתזמן את השוק? ואולי הבעיה היא בפרסום חודשי של תוצאות שוק שמכניסה חברות השקעה בלחץ כדי להראות תוצאות גבוהות מדי חודש. זה אומר שאסור לו לשחק עם מרכיב גבוה של מניות, כי במניות יש תנודתיות גבוהה וכשהוא מראה הפסדים המשקיעים בורחים ממנו. לפני שנכנס הוא צריך להחליט על טווח ההשקעה ולא לצאת עם יש ירידות
    סגור
  • 23.
    לקיחת סיכון גבוה מידי
    בירנבאום 03/08/2022 12:58
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אם בחודש יולי הרוויחו מעל ומעבר לקופות אחרות, אני מסיק שהם לוקחים סיכון גבוה מידי ובחודש אחר יהיו בתחתית. הביצועים שלהם לא היו טובים בזמן האחרון. מי שרוצה להמיר יכול להתעסק באופציות מעוף. לא בקרנות נאמנות וכדומה
    סגור
  • 22.
    רק דמי ניהול
    L 02/08/2022 12:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכתבה מחזקת את הסברה שאין גוף או מנהל טובים יותר מהשני. צריך "להתאמץ" בלמצוא קרן שתקח דמי ניהול מינמליים. כל השאר נהיה חסר משמעות בטווחי זמן ארוכים ואלטשולר זו הוכחה חייה. אחרי שהובילו את הטבלה 5 שנים הם עכשיו מתקנים מטה. סיפור דומה והפוך קיים עם מיטב-דש - היו עם ביצועים בינוניים ומטה הרבה שנים ועכשיו מובילים....
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    סילוף עובדות
    אריאל 02/08/2022 07:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    1. אלטשולר נמצאים בסין שנים ולא קיבעו הפסדים , למרות הירידות בסין בשנה וחצי האחרונות , הם לא הפסידו שם. 2. יש כאן ניסיון להראות שאלטשולר לוקחים סיכון גבוה ועלו הכי הרבה כאשר השוק עלה , מזכיר שהיו שנים לא טובות (2011,2015) שהשוק לא כיכב ועדיין אלטשולר היו טובים ביחס למתחרים גם במשך שנים החשיפה למניות הייתה דומה מאוד בכל הגופים ועדיין אלטשולר היו ראשונים
    סגור
  • 20.
    היכן רשות ניירות ערך? משה ברקת? הודלפו התוצאות? - התשוא
    חיים 01/08/2022 05:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הם מפרסמים רק אחרי אמצע החודש. התשואה האישית שלי החודש 6.6%. - האתר של בנק הפועלים בכלל רוע ביותר.
    סגור
  • 19.
    תחשבו טוב
    יעקב 01/08/2022 00:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסוף תחזרו אבל תשלמו יותר
    סגור
  • 18.
    19.8% ירידה בקופת גמל להשקעה מסלול מניתי (ל"ת)
    איציק 31/07/2022 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 17.
    ?????????????? (ל"ת)
    אחד העם 31/07/2022 20:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    בורסה קזינו
    תמים 31/07/2022 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 6
    אלטשולר שחם מהמר וטועה ברוב ההימורים שלו.
    סגור
  • 15.
    אולי נחכה
    סרגיו 31/07/2022 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 6
    יהיה תוצאות אמת אז נדבר , חברה לא עולה מחודשאחרון למקום ראשון בשניה , צריך להיות שם משהוא שונה .
    סגור
  • 14.
    עברית תקינה
    אדל 31/07/2022 01:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה יהיה עם כתבות של ילדים בני 4 עם עברית לא תקינה
    סגור
  • 13.
    הם טעו בגדול שהגדילו אחוז מניות בינואר לא קראו את השוק (ל"ת)
    האמיתי 31/07/2022 00:11
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 12.
    האחרי שנה וחצי בלבד הספידו אותם
    מואד 31/07/2022 00:05
    הגב לתגובה זו
    15 2
    הספדתם את אלטשולר אחרי שנה וחצי בלבד למרות שהגוף הזה הוביל במשך עשורים!ועכשיו אחרי חודש בודד שהיו טובים הקערה מתהפכת? מי מודד ככה ביצועים?עיתונאות בשקל.
    סגור
  • יש הבדל גדול בניהול עם קופה קטנה וגדולה
    אורי 05/08/2022 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבר אלטשולר היו קטנים וזריזים,ולכן הפיקו תשואות גבוהות,היום הם גדולים,ובלתי אפשרי לעשות שינויים גדולים כאשר אתה מנהל עשרות או מאות מליארדים. הם משוכנעים שהרכיב המנייתי הוא המנצח,ולכן הגדילו חשיפה. לדעתי מטעים את הציבור, ניתן לחסוך באותה קופה עם אחוזי השקעה שונים במסלולים,לדוגמה: 50% מנייתי, 30% אג"ח מדינה, 20 מט"ח. על החוסך לקבל את ההחלטה כי הכסף הוא שלו,רק צריך להסביר להם איך אפשר לעשות את זה.
    סגור
  • 11.
    גלעד מהמר מכור
    דני 30/07/2022 23:13
    הגב לתגובה זו
    6 15
    הוא לקח את כספי המשקיעים ובנגוד לכל האנליסטים בעולם , לא רק בארץ,השקיע בסין להפסיד לנו כספים רבים..בסוף 2021 כאשר סיים אחרון הימר על כל הגוונים על מניות חול..אבל האינפלציה המיתון העולמי כליות הריבית ופוטין אחד קטן התפוצצו לו בפרצוף..אז החודש יחסיים בתשואה של כ4.5 אחוז שזה כ2 % מעל הממוצע כן זה המצב..אבל עדיין מקום אחרון ..מתחילת השנה ,12 חודשים אחורה ובשנה שעברה הגרוע מכולם..האם זה המנהל שאנחנו רוצים..העליות היו בסהכ תיקון לירידות החדות,חבל כי גלעד של לפני שנתיים(לפני הרכישה של פסגות) היה שקול יותר..
    סגור
  • היה אותו דבר אבל אז המניות בסין טסו (ל"ת)
    פריצל 31/07/2022 13:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    מה בדיוק רציתם להעביר בכתבה
    שלמה 30/07/2022 22:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יופע
    סגור
  • 9.
    איפה כל הליצנים שהספידו אותו? (ל"ת)
    סמי בורקס 30/07/2022 19:36
    הגב לתגובה זו
    10 12
    סגור
  • עדיין על הפנים.... (ל"ת)
    NTHR 31/07/2022 05:21
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • אני פה (ל"ת)
    בקרוב יקרוס עםהמפולת 31/07/2022 04:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    אשרי המאמין,קזינו אמיתי (ל"ת)
    מנטש 30/07/2022 19:07
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 7.
    תוצאות מודדים לאורך זמן
    אחד העם 30/07/2022 18:49
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ארה"ב תתאושש
    סגור
  • 6.
    אלטשולר מחק מיליארדים לחוסכים !! ובארץ צועקים על הטונה?
    אליהו 30/07/2022 17:18
    הגב לתגובה זו
    12 9
    איפה הבקרה של הגופים הרגולטרים עליו?! איפה אילו שאישרו לו להשתלט על פסגות ?! קיבל מיליונים דמי ניהול אבל כסף רב עוזב אותו למתחרים !!!
    סגור
  • איזה מילארדים? וכמה הרוויחו שאר הגופים השנה? - בלבולי שכל (ל"ת)
    דניאל ר 31/07/2022 00:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    בארץ יעלה כ2% ויצמצם פער על ארהב (ל"ת)
    כתבה שגויהביום א עליות בתא 30/07/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • אלטשולר שחם
    משה 31/07/2022 08:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לאלטשולר 20% אחזקה בשוק המקומי, גם הוא יהנה היום מהעליות ,כולל עליות במניות הבנקים שבו מחזיק בחלקן. אין סיכוי שיצמצמו יותר מ 0.5% במקסימום!!!
    סגור
  • צריך לעלות 5% כדי להצטצמם (ל"ת)
    hij 31/07/2022 01:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    ההתאוששות החלה, וכל מי שנבהל ועבר בית השקעות יגלה את טע
    רז 30/07/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    10 6
    ותו בקרוב.
    סגור
  • אתה טועה, לאלטשולר יש דמי ניהול גבוהים חסרי פרופורציה (ל"ת)
    972-3-900000 01/08/2022 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • נו באמת..חודש אחד ..
    אלי 30/07/2022 23:21
    הגב לתגובה זו
    2 3
    נבדוק בסוף השנה עד אז אנחנו במקום אחר
    סגור
  • 3.
    אלטשולר שחם
    חוסך ותיק 30/07/2022 14:03
    הגב לתגובה זו
    13 4
    כתבה קודמת קברתם את בית ההשקעות הגדול בישראל, אחרי זה אתם באים בטענות למה אין בכם אמונה, גלעד אלטשולר גאון לשוק המקומי, פועל כמו איש השקעות אמיתי ולא כמו ישראבלוף של קנתה אותי אקנה אותך כגוף ציבורי, שאפו אלטשולר תמשיכו ככה
    סגור
  • 2.
    ממש חכמים
    סגי 30/07/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    קודם רואים בסוף החודש מה באמת קרה ואז מתחילים לספר לנו סיפורים אם לא הלך קוטלים אותו ואם הלך לו פתאום הוא חכם יותר מאחרים ובקיצור לכו לכל הרוחות
    סגור
  • 1.
    אתם טועים.... כלל ומיטב יובילו
    pgy 30/07/2022 11:40
    הגב לתגובה זו
    2 9
    תראו מה התרומה של פאגאיה לכלל ומיטב. יש דיווחים. רמז: אלטשולר לא יהיה המוביל
    סגור
  • רק כלל מחזיקים בדרעק הזה (ל"ת)
    ירון זהבי 31/07/2022 00:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה לא בכיוון בכלל (ל"ת)
    מיג 31/07/2022 00:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אלטשולר ובגדול
    משה 30/07/2022 20:53
    הגב לתגובה זו
    14 4
    פער של 1.5%-2% לטובת אלטשולר.תמשיכו להספיד גוף איכותי עם ניסיון של מעל 30 שנה.פריירים לא מתים, רק מתחלפים.כולל עיתונאים שלא מבינים דבר
    סגור
  • איזה יופי עוד חצי שנה כזאת וכבר לא יהיה אחרון (ל"ת)
    בחמש השנים האחרונות 31/07/2022 05:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • צודק, גוף מדהים
    צדקיהו 31/07/2022 00:10
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סתם מתנכלים לו כי הוא הגוף הגדול בישראל ועדיין מצליח להיות בתחתית הטבלה לשנה , שלוש וחמש שנים. האמת שזה הישג די מדהים, רוב מנהלי השקעות גם אם היו משתדלים לא היו מצליחים להשיג תוצאה ככ גרועה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות