"די עם מתנות כמו 'מחיר למשתכן' - תצופפו את הערים ותשקיעו בתשתיות"

נגד "המתנות" של מחיר מטרה ומחיר למשתכן, בעד לעודד משקיעים ולא להילחם בהם. הכלכלן והשמאי המקרקעין ירון ספקטור בראיון לביזפורטל על מה צריכה המדינה לעשות כדי להילחם בטירוף מחירי הנדל"ן. צפו בראיוןTV
 | 

מספר עסקאות הנדל"ן ירד בחודש מאי ב-16% - ירידה זה החודש השלישי ברציפות, כך על פי הכלכלנית הראשית באוצר שירה גרינברג. בראיון לביזפורטל, אומר הכלכלן ושמאי המקרקעין ירון ספקטור, כי מדובר בסממן ראשון ל(אולי) התקררות של השוק,  "ואולי בעתיד נוכל לראות האטה בעליית מחירים".
 
"מי שמשלם את המחיר זה השוכרים כי דמי השכירות עלו מאד", הוא אומר. "אנשים משלמים את המחיר של חוסר ההיצע בשוק הנדל"ן. בשוק הדירות חסר דירות ובכל הפתרונות שמנסים לעשות עם מחיר מטרה ומחיר למשתכן, לא עובדים. התוצאה היא שחסר דירות - דבר שהעלה את מחיר הדירות בשנה האחרונה ב-16% ויותר, וגם מעלה מאד את דמי השכירות. השכירות זינקה כי נלחמים במשקיעים. זה נהיה בון-טון של כל שר אוצר. איפה הפתרון? השעיר לעזאזל הם המשקיעים, אותן 2,000 דירות בשנה שמציעים לחסוך באמצעות מס רכישה שהוא מעלה ל-8%-10%, והתוצאה היא שחסר דירות בשוק השכירות. כשאין דירות, המחירים עולים".
 
"למה אין דירות להשכרה? משקיע בהגדרה זה בעל דירה נוספת. ומה הוא עושה איתה? קונה ומשכיר אותה. רוב המשקיעים, כשנלחמים בהם, הם מוציאים את הדירות משוק השכירות".
 
-בוא נשחק משחק תפקידים. אתה רופא שיניים וצריך לעשות טיפול שורש לשוק הנדל"ן הישראלי. עם מה אתה מתחיל ומה בכלל תוכנית הפעולה?
"תוכנית הפעולה היא ארוכת טווח. לקחת את כל המיליארדים של מחיר למשתכן של כחלון ומחיר מטרה של אלקין, מתנות שחילקו לאוכלוסייה מאד מצומצמת, ולהשקיע אותם ואף יותר, בתשתיות. מה מגביל את היקף הבניה בארץ? רק תשתיות, כי אם תהיה תשתית לתחבורה, בתי ספר, מדרכות, פארקים עוד...
 
-בוא נדבר על תל אביב למשל, עיר מבוקשת שכל מרכזה הוא בנייה נמוכה. מה היית עושה שם?
"בתל אביב התפרסמו כל מיני תוכניות של התחדשות עירונית, לוקחים את הבתים הישנים של שלוש-ארבע קומות ו... הוסיפו להם שתי קומות!!! זה מה שצריך לעשות בשנת 2022?? תבנה בתים של 20 קומות. אם צריך לאחד שני מגרשים קטנים – תאחד. 20-25 קומות, זו לא מילה גסה. למה תל אביב צריכה להיות בין ארבע לחמש קומות. מה שבולם את זה - זה תשתיות. לתמרץ את ראשי הרשויות כדי לאפשר בנייה גבוהה. תעשו ציפוף זכויות ותעשו את התשתיות במקום לחלק מתנות ל-10,000 איש, מה שמעלה את המחיר בסופו של דבר. יש כאלה שזכו במתנה גדולה, אבל אנחנו הפסדנו". צפו בראיוןTV
.

תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    אם אנשים רוצים לגור בעיר גדולה
    mtlk 29/09/2023 07:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אנשים רוצים לגור בעיר גדולה עם תשתיות רחבות.פשוט תגדיל את ערי הביינים מ 50 אלף ל 100 אלף תושב.ואז גם רמת השירות שיקבלו תעלה.ובמקום לצופף עוד ועוד בתל אביב.הם יגעו גם לקרית גת/שוהם/לוד/נתיבות ועוד..מספיק להעמיס על התשתיות הכה עמוסות של איזור המרכז.ואנשים לא יעברו בהמון לערי הביינים עם לא יהיה להם רווח מיזה
    סגור
  • 41.
    49 תגובות ואין אחת שנוגעת בשורש הבעייה
    אופיר 07/08/2022 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קנסות כבדים על כל ילד מהשלישי, חינוך, בריאות , הכל על חשבון ההורים. אין חופשת לידה, אין מענק לידה, אין קצבאות. אחרת, זמינות הדירות תהיה הבעיה הקטנה, כשלא יהיו כאן חשמל , מים, ביוב, שירותי רפואה מינימליים וחינוך. מה כן יהיה, גלי אשפה, אוויר מזוהם, ביוב ברחובות
    סגור
  • אתה מטומטם רציני
    שמאי מקרקעין לשעבר 18/08/2022 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התשובה הנכונה היא לעודד יצירת מקומות עבודה ולבנות לרוחב ולא לגובה.
    סגור
  • ישראל היא מדינה קטנה מאוד ועשירה מאוד יחסית לרוב העולם
    אוהד 08/08/2022 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גידול דמוגרפי הוא טוב לכלכלה ולמדינה , קצב הגידול הדמוגרפי היה ידוע מראש ונמצא בירידה בעשור האחרון, פשוט צריך להשקיע בתשתיות לדורות הבאים ובממשלות עם ראיה קצרת טווח אף אחד לא עשה את זה - זו שורש הבעיה. בשנות ה90 קלטנו מעל מיליון עולים במכה , בסין מרימים ערים של 10 מיליון וצפונה תוך עשור.
    סגור
  • 40.
    המדינה לא רוצה שתצאו מהערים לפריפריה. אז תצאו מהערים! (ל"ת)
    shahak26@gmail.com 04/08/2022 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • יציאה. מהמרכז לרוב זה נפילה
    mtlk 29/09/2023 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יציאה מהמרכז לא לעיר גדולה.זה נפילה במשכורת ובתמורה.גם שירותי הקרקע דלים.זה הסיבה שחייבים להגדיל את עפולה/טבריה/צפת/נצרת עלית/מגדל העמק.לכיוון ערי 100 אלף תושב.ואז גם כל שאר השירותים ידבקו פערים.אבל עד אז לעשות שיפור גדול מאוד ברכבות ושירותי תחבורה ציבורית
    סגור
  • 39.
    קישקוש
    גד 02/08/2022 19:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בניה גבוהה בתל אביב היא תכנית שתתבצע עם בוא המשיח. בעיות של קניין, שימור, מטרו , וכד׳. בכלל, נוח למתכנן להרחיב ערים קיימות במרכז, ללא כל שיפור תחבורתי ותשתיות. הצפיפות והפקקים זו התוצאה. הפתרון הוא תכנון ערים חדשות דרום וצפון. זה אמור לקחת לא יותר מ-10 שנים, לרבות תכנון מודרני, במקביל חיבור תשתיות תחבורה למרכז, וכמובן מחירי דיור נמוכים. אז למה להתאמץ?
    סגור
  • תל אביב והמרכז צריכים להיות צפופים כמו כל עיר נורמלית
    אוהד 03/08/2022 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חובה תשתיות וחובה בניה לגובה.
    סגור
  • כן ולא, תלוי איפה, העיר לא יכולה להכיל הרבה מגדלים בלי
    אמנון 03/08/2022 14:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להרחיב את הכבישים והמדרכות. אי אפשר לעשות בדיזינגוף את מה שעשו בבגין ובטח שלא ברחובות הצרים. היו צריכים להגביל את הגובה ככול שמתקרבים לים. גם ממערב לאבן גבירול הרחובות נהיים צרים יחסית. ובכלל אף אחד לא רוצה לגור מול חומת בניינים.
    סגור
  • 38.
    הסיבה היחידה שהאינטרסנטים נגד תוכניות דיור:
    ערן 02/08/2022 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היא בגלל שבוצעה תוכנית דיור רצינית (מחיר למשתכן 2016-2019) , היא בלמה את מחירי הדיור לחלוטין ואפילו גרמה לירידה קטנה מ2017-2018.
    סגור
  • 37.
    טמבלים חסרי מעוף
    יעל 02/08/2022 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם יושבים בצמרת ולא מצליחים לעשות כלום. תצאו במבצע לזוגות צעירים,לרווקים,רווקות,תבנו להם בתים בשטחים לא מנוצלים כמו הנגב בתנאי שיתחייבו לגור שם 10 שנים לפחות .כל מי שיציג תלוש משכורת יהיה זכאי לדיור הזה ללא תלוש ישלם שכירות. אחרי 10 שנים יקבל זכות על בדירה
    סגור
  • 36.
    באבן גבירול בונים מגדלים, אז מה את רוצה? שימחקו את כיכר דיזינגוף? כי בשביל מגדלים צריך כבישים רחבים גם האוויר בעיר יהיה מחניק אם לא יהיו מרווחים גדולים כל הזהום ישב במקום גם היום באלנבי אתה יכל להחנק מהפייח, שפוט הזוי. (ל"ת)
    אמנון 02/08/2022 10:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 35.
    תל אביב היא עיר קטנה ומסכנה, רק 4 רחובות אורך מסכנים ולא רחבים, לא כמו השדרות של מנהטן, והרחובות של טורונטו או שיקאגו.
    אלמוג 02/08/2022 10:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סה"כ עיר קטנה וישנה עם אופי מיוחד.אני גם לא מסכים עם מה שחולדאי עשה לה אבל היא באמת לא יכולה להיות הפתרון לבעיה בטח לא לבדה.אנשים יכולים לגור גם בגבעתיים ורמת גן וחולון ... צריך להפוך אותם לרובעים של תל אביב ולאחד לפחות את התכנון והניהול שלהן
    סגור
  • 34.
    תל אביב ממערב לאבן גבירול לא יכולה להיות הפיתרון למצוקת הדיור! תל אביב צריכה להיות 5-8 קומות זה האופי שלה.
    אלמוג 02/08/2022 10:17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תפתחו מסביב עם קווי מטרו, ובנייה לגובה.אל תסתירו את הים עם חומה של מגדלים.תל אביב זה לא מנהטן.תשאירו אור ואוויר ים.כן צריך לשפר את התנועה בעיר אי אפשר להפוך את כל הכבישים בעיר לחד נתיבים ולסתום לה את העורקים והנימים, היא עוד תקבל התקף לב.
    סגור
  • 33.
    בניגוד למנהטן שיש בה שדרות רחבות וכבישי רוחב, בתל אביב יש בלגן היא יותר כמו לונדון או פריז, מה שצריך זה לספח את גבעתיים ורמת גן
    אלמוג 02/08/2022 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולשפר את התשתיות ממזרח לאילון.צריך גם להרחיב כבישים בתוך תל אביב הישנה לפחות עד אבן גבירול אבל לא להחריב לגמרי את האופי של העיר זה שמושך צעירים וזה שתיירים באים לראות.העיקרון נכון אבל לא מתאים לישיום בכל מקום.
    סגור
  • 32.
    קלקלן
    אמת 01/08/2022 09:55
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא מבין כלום בתחום. שיילך להתעסק בביטקוין ועוד מוצרים וירטואליים כי לעולם האמיתי אין סבלנות לבלופרים
    סגור
  • סופסוף מישהומעז לכתוב את האמת, ומיד יוצאים עליו כמו
    לקלקלן בשכר 01/08/2022 14:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אריות ומעניין למה
    סגור
  • 31.
    איפה הגילוי הנאות?
    אנונימי 01/08/2022 09:20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אשמח לדעת באיזו צפיפות גר כותב הכתבה
    סגור
  • 30.
    מה מתנות ?מטומטם 60% מסים
    אדגר 01/08/2022 09:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עלות דירת 4 חדרים לא יותר מחצי מליון. משעבדים את רוכשי הדירות. יום יבאו וזה יפול על כול החמדנים
    סגור
  • 29.
    כמה שטויות אצל אינטרסנט אחד
    שמאי מקרקעין לשעבר 01/08/2022 07:47
    הגב לתגובה זו
    15 3
    הדבר היחידי הנכון ולא גילה לנו את אמריקה הוא נושא התשתיות. מדינת ישראל מורכבת מאנשים חמי מזג שהדבר האחרון שצריך לעשות כדי לשפר את איכות חייהם זה להמשך ולצופף ערים. מבחינה גיאוגרפית, איכלוס המדינה לאורכה ולרוחבה זה הדבר המתבקש. בינתיים , השמאי יכול לחזור להיות חותמת גומי של הקבלנים.
    סגור
  • צודק בהחלט! ודבר נוסף:
    רשומה למחיר למשתכן 01/08/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אני בת 50 בלי בית. ועבדתי בהתמדה כל ימי חיי. ותרמתי ואני תורמת למדינה ולתושביה מטוב ליבי. מחיר למשתכן הוא לא מתנות שמחלקים. עדיין נצטרך לקחת משכנתא ולשלם אותה 30 שנה. ההחלטה למכור בתים במחירים גרנדיוזים היא הבעיה. פעם אמרתי למר כהאן (שטרם 40 מליון דולר לבראשית ואחרי שהתפרקה על הירח הבטיח לתת 40 מליון נוספים) עד שתשים דגל על הירח תעזור לי לקנות בית בישראל. לצערי הרב יש הרבה הרבה מה לתקן בארצנו הטובה!
    סגור
  • 28.
    והנגב נשאר ריק ... (ל"ת)
    רון 01/08/2022 07:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    והנגב נשאר ריק ... (ל"ת)
    רון 01/08/2022 07:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 26.
    עד מתי מדינת תל אביב
    הרצל 01/08/2022 07:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש פה ערים עם פוטנציאל טוב, שהן לא תל אביב! הגיע הזמן לקדם דברים אחרים מאשר את כל השיט והצפיפות.
    סגור
  • 25.
    "דמי השכירות עלו מאוד" איפה? למה להמשיך לפמפם
    משה רבינו 01/08/2022 07:29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ראשית, צריך להפריד כשמדברים על שכירויות ועלויות דירה בין המרכז לאיזורים אחרים מה שקורה שבפריפרייה לעומת המרכז, בונים ובונים, לא חסר היצע, יש מלא שכירויות ובניה אבל בשיטת מצליח בעקבות כל הפרסומים של "המחירים עולים" כולם מעלים מחירים והקהל נשאר שבוי. איפה שיש מצוקה צריך להגדיר זאת ולדבר על זה, כל הכתבות האלה רק מפמפמות את המחירים! איפה שיש כבר היצע, למה המחיר לא יורד? בטח, כי קראתם לכל המשקיעים "לעשות קופה" בפריפרייה ולשמור על מחיר מאוזן. לא הייתי רוצה שהכל יתפוצץ ואנשים יקרסו אבל עפ"י כל המדדים... זה בדרך.
    סגור
  • 24.
    הטלת מס רכישה 30 אחוז על הרוכשים במרכז הארץ.בניה רק
    אברהם 01/08/2022 07:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לבנות ר ק. מחוץ למרכז הארץ
    סגור
  • 23.
    זה נגמר (ל"ת)
    רעות 01/08/2022 07:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    חיזרו לתקופת המעברות בשיפור
    לרון 01/08/2022 07:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תנו לאנשים לחיות בבנייני עץ שתיבנו על שטחים חקלאיים בשכירות מדינתית זולה
    סגור
  • 21.
    התשתיות
    לרון 01/08/2022 07:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יושבות בכסף המיליארדים השחור,נראה אתכם מגייסים דתיים לשרות לאומי !?!?!?!
    סגור
  • 20.
    תשתיות???
    לרון 01/08/2022 07:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין רכבת לאילת,יש פוליטיקה
    סגור
  • 19.
    הבועה תתפוצץ בכל מקרה
    לרון 01/08/2022 07:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היצע לא ניתן לספק בגלל סיבה בטחונית והמבין יבין ,רמ"י קיימת רק בישראל
    סגור
  • 18.
    מה שלי קופץ לעין
    לרון 01/08/2022 07:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו הבעת הזכיכות "יודעת כל"
    סגור
  • 17.
    "אולי בעתיד נראה האטה"
    לרון 01/08/2022 07:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את זה כל אחד יודע,ניתן לשפר ולאמר "לבטח הבועה תתפוצץ יום אחד"
    סגור
  • 16.
    תצמצמו
    לרון 01/08/2022 07:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מס' ה"מומחים" סקירות של אנשי שוק ההון מספיקות
    סגור
  • 15.
    היגיון צרוף....
    לרון 01/08/2022 07:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעת פעם אדוני על רעידת אדמה????אנחנו על השבר הסורי אפריקאי!הבולענים זו רק "דוגמית"
    סגור
  • 14.
    צריך לאסור בחוק
    לרון 01/08/2022 06:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכניות שמראש יודעים שאין להן תכלית אמיתית ולא תפתורנה בעיות,שהנשכרים האמיתיים "אנשי שלומנו" בלבד
    סגור
  • 13.
    חמדן דרוש אריאל שרון חדש שיבנה מאות אלפי יחידות דיור,
    Lol 01/08/2022 05:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יאפשר במשך 15 שנה בניית קרווילות במושבים ועוד פיטרונות ,אחרת נוטשים את המדינה.
    סגור
  • 12.
    משיך להצביע רק ביבי (ל"ת)
    חזי 01/08/2022 05:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    חלק גדול מהרוכשים והשוכרים מסתפק בדירות קטנות של 2-3 חד
    חן 01/08/2022 05:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שיבנו הרבה דירות קטנות-בינוניות כמו שבנו פעם וכמו במזרח הרחוק ובהרבה מקומות באירופה.
    סגור
  • 10.
    חייבים לסבסד פריפריה/רכבות/חשמל/ביוב/מים
    mtlk 01/08/2022 01:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה דברים נתקעים.אישורי כיבוי וחוסר בודקים.ביוב לזרז תקציבים ואישורים שתקועים שכונות.חשמל לזרז תשתיות הכרחיות כולל הגדלת כח אדם עם צריך.או שילוב לחברות חיצוניות אלטרנטיבה לאישור חברת חשמל.אישורים על ידי חברות חיצוניות.שהועדות רק יאשרו אותם .אבל יהיה ניתן להתחיל לעבוד על יסודות וביסוס עוד לפני הועדה בתנאי שחברה חיצונית השאירה לבודקים רק לחתום.ולא פחות חשוב לשחרר פקקים בנמלים.תוך הוספת יחידות פירוק סחורה בתפזורת.הגדלת הקצאות ידים עובדות כולל עובדים מחול.שימוש במהנדסים מהודו.ושילובם עם אדריכלים מהארץ.בקיצור לעשות.כולל תוספת כספים לעדות כדי שיוכלו להעלות משכורות וזמן עבודה.אבל לעשות.לגבי מקומות עם כישלי שוק שיש צורך בהתערבות ממשלה כדי להסיט אוכלוסיה לשם אז לסבסד על ידי מענקי מקום נדיבים ביותר.שילכו לגור בדימונה ערד ירוחם גם עם זה יעלה 450 אלף שקל לדירה.
    סגור
  • 9.
    העניין הוא שמקבלי ההחלטות לא באמת רוצים ירידת מחיר
    אוהד 01/08/2022 00:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעדיפים מחירים גבוהים מאוד ודירות בהנחה, מאשר דיור בר השגה, לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
    סגור
  • 8.
    תבנו בכל הארץ לא רק בת אביב
    ציפוף זה איוולת 31/07/2022 23:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא ניתן לייצר תשתיות בתל אביב תשקיעו כסף בכל ישראל די עם הציפוף בתל אביב זה איוולת. זה אף פעם לא יהיה זול. רק בעלי ההון יחגגו
    סגור
  • 7.
    הפתרון לדעתי
    גלעד 31/07/2022 23:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להתחיל לבנות ביהודה שומרון כמעט 6000 קמ"ר שכמעט לא מיושב.
    סגור
  • 6.
    זה כלכלן...
    שמ 31/07/2022 22:48
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הבחור אטום צפיפות, זוהמה, זיהום אוויר וכו' כל זה לא מעניין אותו... רק כסף יש אלפי דונמים לבנייה בדרום ובצפון שם תעשו תשתיות ותבנו ערים הגובה זו לא איכות חיים
    סגור
  • הוא אינטרסנט ולא מעבר לכך (ל"ת)
    אבקהם 01/08/2022 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    לבטל את הבירוקרטיה (ל"ת)
    איש אחד 31/07/2022 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    ''האטה בעליית מחירים'' - חחחח
    אורי 31/07/2022 22:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה קרה? מתחיל להרגיש את הלחץ ?
    סגור
  • 3.
    הפתרון: חברות בנייה סיניות שבונות בחמישית המחיר (ל"ת)
    סיני 31/07/2022 21:34
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • אוקיי סינים
    לרון 01/08/2022 06:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פוטין ארדואן איראן הקוריאני הכל וכל מה שטוטאליטרי
    סגור
  • גם להם לא יאפשרו לבנות
    אוהד 01/08/2022 00:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המשבר מתחיל בהיצע נמוך בקרקעות, המעט קרקע שמשווקת נכלאת בסחבת בירוקטרטית כדי לקבל היתרים ולהלן מעט מידי דירות שנבנות כל שנה
    סגור
  • 2.
    להוציא אוניברסיטת בר אילן לרמלה-לוד
    כותל 31/07/2022 20:48
    הגב לתגובה זו
    6 1
    האוניברסיטה בבר אילן נמצאת צפוף ופקוק .. אפשר בשלבים להעביר חלקים ממנה לאזור לוד -רמלה . שם יש פחות צפיפות בכביש ויהיה יותר נוח לסטודנטים מאזור י-ם הנגב מודיעין , השפלה צפון ומרכז להגיע . וככה ניתן לקבל על השטח המתפנה עוד כמה דירות מבוקשות .
    סגור
  • אותו דבר אפשר לעשות לאוניברסיטת תל אביב (ל"ת)
    הופ 01/08/2022 01:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 1.
    צודק. אונסקו עם ה"עיר הלבנה" גרמו שבאיזור המבוקש ביותר
    א 31/07/2022 20:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רובעים 3 ו -4 לא מאפשרים לבנות לגובה ואובדת הכדאיות של פינוי בינוי.
    סגור
  • אז בוא גם נשטח את יפו העתיקה ונרים מגדלים שם
    בוריס 01/08/2022 00:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ובי-םאת רחביה ומשכנות וימין משה. כל השכונות היקרות העתיקות האלה שמבזבזות מקום.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות