יונימדיה וגיאוקרטוגרפיה בשלב הסופי במרכז מדידת הרייטינג של כאן
שתי מתמודדות הגיעו לשלב הסופי במכרז למדידה אחודה של הרייטינג בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל, ועפ"י הערכות בתוך חודשיים תקבע מועצת התאגיד את הזוכה. ומדוע שכרה הוועדה למדרוג משרד יחסי ציבור?
השלב האחרון במכרז להפעלת מדידת הרייטינג האחודה של תאגיד השידור הציבורי כאן, הסתיים היום, ול"ביז מדיה" נודע כי שתי חברות הגישו הצעות – קבוצת גיאוקרטוגרפיה יחד עם אפליקציית המדידה MBR, וחברת יונימדיה מטר של ארז בהט. על פי הערכות, בתוך כחודשיים תבחר מועצת התאגיד את החברה הזוכה.
ובמה מדובר בפועל? התאגיד רוצה להקים מערך מדידה אחודה לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל, שיופעל על ידי ספק שיזכה במכרז. "שירותי מדידה אחודה מתוקפת סטטיסטית, אשר תשקף את צריכת התכנים ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל", נכתב בזמנו במסמכי המכרז שהופצו לפני כשנה. "זאת באמצעות מדידה מדויקת, אמינה ומהימנה מכל ההיבטים (ובכלל זה בהיבט הסטטיסטי) של כלל גוני האוכלוסייה בישראל. המדידה תהיה של כמות, היקף, פרקי זמן של צריכת תכנים בקרב פאנל של נמדדים, בכל מכשיר צריכה (טלוויזיה, רדיו, מחשב, טלפון חכם וכו’), בכל פלטפורמת צריכה (כגון שידור לינארי, תוכן מוקלט וכו’), בכל דרכי הצריכה (צריכה ישירה, צריכה נדחית, בבית, OOH וכו’), ובכל שיטות ההפצה (כגון לווין, כבלים, אינטרנט וכו’) באופן שיתקבלו נתוני מדידה ומידע בנוגע לכל נמדד, ביחס לכל סוגי: תוכן, פלטפורמת צריכה (בתכני התאגיד ובתכנים האחרים ככל שניתן) וכן הלאה".
לשלב הקודם במכרז העפילו שלוש חברות, לפחות אחת בינלאומית, לאחר שחמש חברות - ישראליות ובינלאומית - רכשו את חוברת המכרז.
השלב האחרון במכרז מגיע דווקא על רקע התחממות קלה ביחסים בין תאגיד השידור לבין הוועדה למדרוג, ממנו התאגיד פרש לפני כשלוש שנים. לאחרונה הגיעו הצדדים להבנות על פיהם בחצי השנה הקרובה תחזור הוועדה לפרסם את נתוני הרייטינג של כאן 11, וזאת בשל עיכובים במכרז להקמת מערך המדידה האחוד של התאגיד, והרצון להתבסס בשלב זה על נתונים המוסכמים על שוק הפרסום הישראלי.
כזכור, למנכ"ל הקודם של התאגיד, אלדד קובלנץ, הייתה ביקורת קשה על הוועדה, בין היתר על כך שאינה מהימנה לדבריו משום שהיא לא כוללת צפייה בכלל הכלים הדיגיטליים. כמו כן נטען כי היא נתונה למרותה של קשת, וכי היא גזענית משום ששיעורם של בתי האב מהמגזר הערבי בפיפל-מיטר נמוך ממספרם היחסי בציבור הכללי. ואולם, בחודשים האחרונים גם חלה התקרבות בין הוועדה לערוץ בשפה הערבית הלא TV, שהצטרף אליה ולאחר שמדידת המגזר הערבי דוייקה עוד יותר.
אגב, הוועדה למדרוג ספגה בחודשים האחרונים ביקורת גם ברשתות החברתיות, בין היתר על ידי מובילי דעה מהצד הימני של המפה, וזאת במקביל לקמפיין שניהל ערוץ 14, שפרש אף הוא מהוועדה לפני כשלוש שנים. כעת שכרה הוועדה את משרד יחסי הציבור דבי תקשורת, והערכה היא כי המהלך נעשה במטרה לשפר את מעמדה הציבורי.
מתאגיד השידור הציבורי לא התקבלה תגובה. מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה לירון פלדמן, אישר ל"ביז מדיה" כי החברה הגישה היום הצעה לשלב האחרון של המכרז. מיונימדיה מטר טרם התקבלה תגובה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה