דיסני בידור מיקי מאוס
צילום: Istock
לקראת הדוחות

דיסני צפויה לדווח על צמיחה נאה בהכנסות, הסטרימינג ירכז עניין

דיסני צפויה לצמוח בשיעורים דו ספרתיים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה, דעיכת הקורונה צפויה לעזור לחברה, אך אינפלציה גבוהה והעלאות ריבית פוגעות בהוצאות הצרכנים, ובסופו של דבר יפגעו גם בהכנסות של דיסני
עומר רוסו | (1)

ענקית הבידור WALT DISNEY תפרסם את דוחותיה הכספיים ביום רביעי לאחר המסחר. קונצנזוס האנליסטים צופה רווח של דולר למניה, נתון שישקף צמיחה נאה של 24% מהרבעון המקביל, והכנסות בסך 21 מיליארד דולר, שיירשמו גידול בהכנסות של 23% משנה לשנה.

לחברת וולט-דיסני הייתה שנה קשה בה התמודדה עם כמה אתגרים, בין השאר נגיפי הקורונה למיניהם שגרמו להשבתות פארקים, בנוסף לתנאי מאקרו לא פשוטים שכללו אינפלציה גבוהה והעלאת ריביות, שפוגעים בהוצאות הצרכנים. המניה הגיבה עם ירידה של יותר מ-40% מהשיא של 2021.

אנליסטים מוסיפים שדיווחים על תפוסה גבוהה ברחבי פארקי השעשועים של דיסני יחד עם המשך המומנטום בשירותי הסטרימינג יכולים להוביל לדוח טוב שיתעלה על הצפי. דוח כזה, עשוי להרגיע את חששות המשקיעים מהאטה בהוצאות הצרכנים וחולשה כלכלית רחבה ולהניע עלייה חדשה במניה.

את מירב תשומת הלב תרכז קבוצת הפצת המדיה והבידור הכוללת את שירותי הסטרימינג, דיסני פלוס. בנקודה זו, דיסני עדיין צומחת בצורה מאסיבית והוסיפה כ-7.1 מיליון מנויים בשנה האחרונה בארה"ב וקנדה, והגיעה למספר כולל של 44 מיליון משתמשים. 

לדיסני+ בדומה לשלל פלטפורמות הסטרימינג ויתכן שאף יותר מהן, יש נכסים ״שוברי קופות״ שמזמינים מנויים להצטרף, כמו "מארוול" או סדרות מאת סטאר וורס, כמו "הספר של הבובה פט" ו"אובי-וואן קנובי", שהפכו לסדרות הנצפות ביותר בדיסני פלוס.

כדאי לשים לב גם למומנטום החיובי ב-ESPN+, גם גדל מספר המנויים ב-62% בשנה האחרונה ל-22.3 מיליון, וזאת למרות שלאחרונה הודיעה החברה על עלייה בתעריף המנוי החודשי מ- 6.99 דולר ל-9.99 דולר. ההשפעה כאן היא משמעותית בהתחשב בכך שתוספת של 3.00 דולר למנוי לחודש מתורגמים לעליה של יותר מ-800 מיליון דולר בהכנסה השנתית. מכאן עשוי לצאת מהלך דומה גם בשירות הסטרימינג דיסני פלוס, ממש כמו שאמזון עשתה למנויי הפריים לפני 3 רבעונים.

דיסני בעיני רבים נחשבת למניית ערך, אך עם התאוצה שהחברה צוברת לאחר התאששות מהקורונה ועוד מנוע צמיחה עיקרי בדמוי שירותי סטרימינג (ESPN, DISNEY+) נראה שהמשקיעים מחפשים נתון טוב להישען עליו ולראות שהחברה יוצאת שוב למהלך שיכול לתרום גם למחיר המניה. מכפיל המכירות עומד על 2.5, מכפיל הרווח העתידי על 20.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תמים 08/08/2022 19:04
    הגב לתגובה זו
    חברת דיסני נפלה ב30% מאז הקורונה.