"המשקיעים בסופוויב יראו הרבה פירות בהמשך"

שמעון אקהויז, יו"ר סופוויב על המשך צמיחה משמעותית; על הפוטנציאל בסין "הסינים רואים בפיתרון שלנו את הטוב בעולם"; על השלב הבא של החברה והאם יהיה אקזיט או הנפקה בנאסד"ק?

 | 
telegram

היזם הסדרתי שמעון אקהויז, יוצא רפאל שעשה קריירה גדולה בתחום הרפואה האסתטית,  וחתום על ההצלחות של סינרון ולומניס בוול סטריט, הנפיק השנה אצלנו בתל אביב את סופווייב 0% סופווייב 1,797 0% סופווייב בסיס:1,797 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שפועלת בתחום הפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור. 

שווי ההנפקה היה 600 מיליון שקל וירד ל-377 מיליון כיום כשבדרך השווי עבר את ה-1 מיליארד שקל - הירידה לא מרגשת את אקהויז שאומר "למי שיהיה סבלנות הוא יראה הרבה פירות בהמשך הדרך".  אקהויז שנופש בצרפת מתראיין על רקע ההסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי של סופוויב עם HTDK, חברה סינית בתחום פתרונות הרפואה, שנמצאת בבעלות קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס.

אקהויז אופטימי ולא חושש לקרוא תיגר גם על הישראלית אינמוד +2.89% אינמוד 19.02 +2.89% אינמוד סגירה:0 פתיחה:18.5 גבוה:19.13 נמוך:18.41 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שמהווה את המתחרה הגדולה בתחום - עם מכירות של 430 מיליון דולר בשנה ושווי של 3.1 מיליארד דולר- "המטרה שלנו היא להפוך למוביל שוק" אומר בנחרצות היזם שהחברה שלו מוכרת בקצב  של 36 מיליון דולר בשנה (לפי הרבעון האחרון של 2021 - החברה מפרסמת רק דוחות חצי שנתיים ושנתיים). אינמוד צומחת בקצב של 15%-20% בשנה, סופוויב קטנה יותר, וצפויה לצמוח בשיעורים משמעותיים יותר. עם זאת, צריך לזכור - שלפעמים הקוטן הוא גם חיסרון.  כשאתה קטן, כל מפיץ-לקוח חשוב ובעיה אצל מפיץ-לקוח כזה מפילה את הצמיחה ואת ההכנסות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההסכם לשת"פ בסין מהווה להערכת אקהויז קפיצת מדרגה משמעותית קדימה. מה מצב השוק בחודשים האחרונים. עד כמה השווקים הקיימים שלכם ממשיכים להתחזק?
"זו שאלה שהרבה שואלים בגלל המצב המאקרו כלכלי, חששות האינפלציה וכל מה שמשפיע על הצרכן בקצה. השוק האסתטי פחות רגיש להשפעות הללו וכך גם אנחנו, בין היתר מה שתורם לזה לקרות זה הרצון של האנשים להמשיך לטפח את עצמם שלא יורד בזמנים קשים, ולפעמים אפילו עולה כי הם רוצים להרגיש יותר טוב עם עצמם זה אלמנט אחד. האלמנט השני זה הפלח שוק אליו אנו פונים, אנחנו פונים בעיקר לפלח העליון של האוכלוסייה, העשירון התשיעי והעשירי, עליהם השפעות הכלכליות הרבה פחות מורגשות. כלומר, אין בעיה ללקוחות שלנו להמשיך להוציא כסף על דברים שהם מאמינים שיגרמו להם להרגיש יותר טוב עם עצמם. מבחינת המגמה אנחנו לא רואים נסיגה בשום מקום, יש שווקים שמתעוררים אפילו אף יותר, כמו המזרח שמאוד חזק אצלנו וממשיך לצמוח, כך שאנו פחות מרגישים פגיעה מתחילת השנה".

ברבעון האחרון של 2021 ההכנסות עמדו על 8.9 מיליון דולר ו-21.8 מיליון דולר ב-2021 כולה. מה קורה מתחילת 2022 יש המשכיות?
"הרבעון האחרון בשנה של בעולמות שלנו הוא מאוד מאוד חזק, הסיבה העיקרית הוא השוק האמריקאי, בארה"ב יש שיקולי מס שגורמים לציבור להוציא כסף על רכישות כי ההוצאה הזאת היא הוצאה מוכרת לכן אנחנו תמיד רואים ברבעון הרביעי עלייה מאוד משמעותית במכירות. זה תופעה שחוזרת על עצמה ותמשיך לחזור. בכל מקרה, בשנת 2022 אנחנו רואים המשך צמיחה כהמשך לאיך שסיימנו את 2021, אנחנו ממשיכים לצמוח, אמנם הקצב הוא לא אחיד, אך אנחנו רואים המשך צמיחה.

"גם בשימוש במוצר שלנו אנחנו רואים גידול משמעותי. אנחנו מחייבים את המשתמשים במוצר שלנו על שימוש בפולסים, אנחנו רואים עליה משמעותית בהכנסות שלהם באופן משמעותי לאורך זמן וזה סימן מצוין לכך שהמודל העסקי עובד. הם עושים הרבה טיפולים משמע הם עושים הרבה כסף ובכך ההחזר על ההשקעה שלהם הוא מאוד מהיר. כל אלו אלמנטים מאוד חיוביים שאנחנו רואים בשוק."

שוק האסתטיקה בסין מוערך מוערך ב-29 מיליארד דולר בשנה. איך להערכתך החדירה לשוק הסיני תתרום לחברה? מה משמעות האישור,ומה מנגנון ההפצה?
"המספר מדבר בפני עצמו כי הוא מצביע על הפוטנציאל שהשוק הזה טומן בחובו עבורנו. המספר נובע בעיקר, מתשומת הלב המאוד גבוהה של תושבי סין בכלל ואסיה בפרט, מתוך זה הפנים זה עיקר העניין שלהם. אני עוד התחלתי למכור בסין עם לומיניס עוד בשנות ה-90. הסינים מסתכלים בהשקעה באיך שהם נראים וביופי חיצוני, כהשקעה מאוד חשובה בעצמם, ואף לוקחים את זה בחשבון ככלי לקבל עבודה טובה יותר ואפשרות להרוויח יותר כסף, במידה ויראו טוב יותר.

"יש גידול בתחום האסתטיקה בסין בעיקר בגלל הגידול של מעמד הביניים הסיני שכמובן לפני 20 שנה היה בתחילת דרכו והיום מעריכים אותו במעל ל-350 מיליון איש, בשוק הזה יש הרבה פתרונות, לא רק במוצרים שלנו. בסין שמים דגש על מותגים מערביים ואנחנו מותג מערבי. מעבר לזה אנחנו מוכרים באסיה בכמה מדינות ואחת הסיבות ש-HTDK הגיעה אלינו זה כי הפיתרון שלנו זה הדבר הבא בתחום המיצוק עור וחידוש עור.

"באסיה בכלל ובסין בפרט יש רצון של אנשים להיראות יותר דומים למערביים, ורוצים לשנות את המראה שלהם, והאלמנטים שאנחנו מציעים קולעים בול לרצונות של השוק הסיני מכל הבחינות. הרבה שחקנים בסין פנו אלינו ורצו לעבוד איתנו, בחרנו בסופו של דבר ב-HTDK כי זו חברה מאוד וותיקה עם מסורת של מעל ל-100 שנה ובבעלות מלאה של ורבורג פינקוס, אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי הגדולות והמכובדות בעולם.

"הקרן רכשה את HTDK כי זיהתה בה את הפונטציאל, הם פנו אלינו ניהלנו משא ומתן, ההסכם שחתמנו איתם הוא הסכם הפצה קלאסי. HTDK תהיה גם אחראית על קבלת אישור ה-NMPA (המקבילה הסינית לאישור FDA), יש לנו הרבה סיבות להאמין שהחל משנת 2023 החדירה לשוק הסיני תתחיל לתרום באופן משמעותי לגידול ולצמיחה של סופוויב. 

"הסינים מסתכלים עלינו כפיתרון הכי מתקדם בעולם. הם אוהבים את הברנד ולכן יש פה פוטנציאל גידול מאוד משמעותי בשבילנו. לאחר קבלת האישור אין לי ספק שסין תהווה חלק מאוד משמעותי בביזנס שלנו".

יש כוונה להיכנס לשווקים נוספים עם המוצר של סופוויב?
"כן. אסיה פסיפיק היא כמובן עולם ומלואו של ביזנס בתחום הרפואה האסתטית, אנחנו מאוד קרובים לקבלת אישור בטאיוואן, שהיא שוק יוצא מן הכלל. בקוריאה אנחנו כבר מוכרים היום ורואים תוצאות מאוד יפות, וגם בהרבה מדינות קטנות יותר באסיה.

"באירופה אנחנו ראינו הרבה מאוד זמן קיפאון בשוק בגלל קומבינציה של קוביד ובעיות הכלכלה, אבל אנחנו מתחילים לראות התעוררות. באמריקה הלטינית אנחנו פעילים בקבלת אישורים כדי שנהיה יכולים להתחיל למכור. ברזיל היא אחד מהשווקים האסתטיים הגדולים בעולם ואנחנו מכוונים גם לשם, וגם שם יש לנו עבודה מול מפיץ מקומי מאוד דומיננטי בתחום הרפואה האסתטית, אנחנו תמיד משקיעים בהתרחבות אמנם זה לוקח זמן אבל לכל השקעה תהיה משמעות מאוד גדולה בעתיד לסופוויב"

אינמוד מאוד דומה לכם בפעילות? עד כמה אתם קרובים?
"אינמוד חברה מצוינת, נדייק -  הם לא קרובים אלינו אנחנו קרובים אליהם. אינמוד התחילו לפני 16 שנה. הם מתחרים שלנו כמובן, אנחנו לעומתם מביאים טכנולוגיה אחרת לגמרי לשוק ופיתרון שאנחנו מאמינים שהוא יותר טוב ברמת היעילות וברמת זמן ההשבתה של המטופל אחרי הטיפול.

"המטרה שלנו היא להפוך למוביל שוק בתחום. אנחנו מאוד מאמינים שמה שאנחנו עושים יכול להפוך אותנו למובילים בשוק הזה. המטרה לעבור את אינמוד. אבל אין ספק שזה תהליך שייקח כמה שנים טובות".

מה החזון של החברה לא עוד 3-4 שנים האם זו חברה שגם אותה תיקח לאקטיז כמו סינרון ולומניס?
"כן, זה בהחלט החזון שלנו. זה יכול להיות אקזיט מסוגים שונים. הסוג תלוי בהזדמנויות ובנסיבות ובמצב השוק. אנחנו לא מסתירים את העובדה שאנחנו חושבים על הנפקה בנאסד"ק בהמשך הדרך, כאשר הנסיבות יתאימו לזה. ולאחר מכן להמשיך בצמיחה ובניית ערך".

בדיעבד היה נכון להנפיק את סופוייב בתל אביב? בכל זאת שווי השוק של החברה נחתך ב-40% מאז ההנפקה?
"האמנתי כשהנפקנו בתל אביב ואני מאמין גם היום שחברות טכנולוגיה ישראליות טובות שיש להם עתיד שהוא טוב למשקיעים צריכות להיות כאן. אין שום סיבה שהם לא ינפיקו גם בתל אביב וזה מה שאנחנו עשינו. ההסתכלות שלנו היא כמובן ארוכת טווח זה לא למישהו שקונה ומוכר את המנייה ותוך יומיים מצפה לרווחים. אנחנו בונים לטווח הארוך.

"אני כמובן לא אוהב את זה שהערך שלנו היום הוא הרבה יותר נמוך ממועד ההנפקה, אבל אני מאוד משוכנע שלמי שתהיה סבלנות הוא יראה הרבה פירות טובים בהמשך הדרך. גם בבורסה וגם בפעילות החברה. 

"אני בעד הנפקה בבורסה המקומית. זה פשוט לא הגיוני שמשקיעים בארץ צריכים ללכת לנאסד"ק כדי ליהנות מהפירות האלה ולכן אני שמח שהנפקנו פה ואני גם מאמין שבסוף היום כל מי שהשתתף וישתתף בעתיד בהשקעה בסופוויב לא יצטער על זה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות