ההשקעה החדשה של באפט: בנק מקוון שנמצא במומנטום שלילי ונסחר בזול

Ally Financial נכנסה לתיק של באפט ברבעון הראשון וברבעון השני האורקל שילש את השקעתו. מדובר בבנק מקוון שפעיל במיוחד בתחום הלוואות לרכישת כלי רכב, ונסחר במכפיל של 5.1 בלבד, מה הקשיים איתם מתמודדת החברה ומה מצא בה באפט?
 | 
telegram

בדו"ח 13F שממלאת חברת ברקשייר האת'וואי BERKSHIRE HATHAWAY A +0.99% BERKSHIRE... 714,280 +0.99% BERKSHIRE HATHAWAY A סגירה:0 פתיחה:708,183.6 גבוה:715,957.5 נמוך:705,000.1 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא מגלה את אחזקותיה בסוף הרבעון. רבים משווים את האחזקות הנוכחיות עם אלו שבסוף הרבעון הקודם כדי לראות מה היו המהלכים של באפט וצמד מנהלי ההשקעות שלו טוד וטד (טוד קומבס וטד וושלר). ההנחה היא שההשקעות הגדולות יותר מבוצעות על ידי באפט עצמו. 

הדו"ח האחרון מגלה שבאפט, שנכנס להשקעה בבנק המקוון  ALLY FINANCIAL INC +1.77% ALLY FINANC 37.85 +1.77% ALLY FINANCIAL INC סגירה:0 פתיחה:37.02 גבוה:39.12 נמוך:37.02 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ברבעון הראשון של השנה, שילש במהלך הרבעון את אחזקתו, וכעת הוא מחזיק ב-30 מיליון ממניות החברה. מחיר המניה לפני פתיחת המסחר היה 35.67 דולר, מה שמשקף שווי של קצת מעל מיליארד דולר לאחזקה של באפט. הבנק נסחר לפי שווי של כ-11 מיליארד דולר, כך שמדובר על כמעט 10% משווי החברה. במונחים של ברקשייר בעלת תיק ההשקעות של 327.7 מיליארד דולר, 125.1 מיליארד מתוכם במניות אפל APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% APPLE סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , לא מדובר בהשקעה משמעותית במיוחד. ובכל זאת, כדאי לבדוק למה ראו באפט או מנהלי ההשקעות שלו לנכון להיכנס להשקעה בחברה ולשלש את הפוזיציה ברבעון העוקב.

מניית ערך?
אלי היא מוסד פיננסי דיגיטלי שמספק מוצרים פיננסים ללקוחות, חברות ועסקים בעיקר בארצות הברית ובקנדה. היא פעילה בארבעה סגמנטים: פעולות פיננסיות אוטומטיות שהן עיקר הפעילות, ביטוח, משכנתאות ושירותים פיננסים לעסקים. הבנק המקוון מציג מכפיל רווח של 5.1 בלבד, הרבה מתחת למכפיל ההיסטורי בעשור האחרון שעומד על קצת מעל 9, ותשואת דיבידנד של 3.35%, שני נתונים שוודאי מוצאים חן בעיני משקיעי ערך, אולם הבנק מציג סנטימנט שלילי למדי. ב-12 החודשים האחרונים המניה ירדה ב-35% ומתחילת השנה מחקה 27%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה היו התוצאות ומה קרה למניה?
הכנסות הבנק המקוון עלו מ-5.91 מיליארד דולר בשנת 2018 ל-8.67 מיליארד בשנת 2021. הרווחים טיפסו בתקופת הזמן הזו מ-1.26 מיליארד דולר ל-3.06 מיליארד דולר. אולם בהסתכלות רבעונית נרשמת ירידה עקבית מאז הרבעון השלישי של שנת 2021. מרווח של 712 מיליון דולר ברבעון השלישי עברה החברה לרווח של 652 ברבעון הרביעי, 655 ברבעון הראשון של שנת 2022 ו-482 מיליון בלבד ברבעון האחרון. 

הסגמנט המשמעותי של החברה הוא ההלוואות האוטומטיות שיצרו ברבעון השני הלוואות בגובה 13.3 מיליארד דולר. מצב השוק בו המחירים עולים וצרכנים מחפשים מקורות מימון חדשים מאפשר לחברה להגדיל את תיק האשראי שלה. הסגמנט שהביא לעלייה ברווחי החברה בשנים האחרונות הוא הלוואות לצורך רכישת כלי רכב. עליית מחירי הרכב עם שוך המגפה עקב המחסור שנוצר בעקבות הירידה בייצור וקשיי שרשראות האספקה הקפיצו את הצורך בהלוואות כאלה. זו הסיבה להכנסות הגבוהות יחסית בשנת 2021 והירידה היחסית ברבעונים האחרונים. בסוף הרבעון השני לאלי ישנן הלוואות של קוני מכוניות בגובה 82 מיליארד דולר, עליה של 9.5 מיליארד לעומת הרבעון השני של 2019 ו-6.4 מיליארד לעומת השנה שעברה. הריבית הממוצעת על ההלוואות הללו היא 6.85%, עליה של 0.1% לעומת הרבעון הקודם. כל זה מסייע לאלי להציג תשואה על ההון של 23.2%. 

שיעורי הריבית העולים מסייעים לבנק. לדברי הבנק "המגמה של עליית הריבית על ההלוואות הללו ממשיכה לתוך הרבעון השלישי. ההלוואות החדשות ברבעון השני נשאו ריבית של 7.82%, הרבה מעל הממוצע הנוכחי, ואילו ברבעון השלישי הן מגיעות כבר ל-8%". 

מנכ"לית הבנק, ג'ן לאקליר, אומרת שהחברה מאמינה שישנם עדיין בין 4 ל-5 מיליון לקוחות שלא קונים כלי רכב בגלל מחסור במלאי הרכבים למכירה. היא אומרת עוד שהבקשות להלוואות ממשיכות לזרום באופן יציב: "אנו רואים זרימה באמת חזקה של בקשות להלוואה מצד לקוחות בעלי הכנסה גבוהה, שהגדרנו ככזאת של מעל 50 אלף דולר (בשנה). ההכנסה הממוצעת של הלקוחות שלנו היא מעל 100 אלף דולר. כך שבסגמנט הזה, עם קשיי שרשראות האספקה ועם המודל שלנו אנחנו לא רואים שום האטה". 

החשש של המשקיעים שמורידים את המניה בחודשים האחרונים, הוא שעם החזרה לתנאי שוק רגילים הביקוש הזה כן ייחלש. נזכיר שמחירי המכוניות המשומשות כבר ירדו משמעותית מהשיאים של שנה שעברה. עוד דאגה מתייחסת לעלויות המימון על רקע עליית ריבית הפד'. ההנהלה עושה עבודה טובה במעבר להסתמכות על פקדונות שיוצרות רווחיות גבוהה יותר לעומת מקורות מימון אחרים. בשנת 2018 64% ממימון ההלוואות הגיע באמצעות פקדונות, בעוד ברבעון האחרון הנתון הזה עמד על 85%. אולם עדיין עלות המימון של החברה גבוהה יחסית למתחרות ועומדת של 1.16%, וצפויה להיפגע עוד עם המשך מתווה העלאת הריבית של הבנק המרכזי. 

אז מה הביא את באפט להשקעה בחברה? בסופו של דבר מדובר בחברה שנסחרת במחיר נמוך מאד יחסית, עם הנהלה שהוכיחה גמישות ויכולת התמודדות עם תנאי שוק משתנים. נראה שעבור באפט וטווח ההשקעה הארוך שלו (עשרות שנים בדרך כלל) מדובר בנתונים מספקים. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות