אחרי עליה של 32% בחודשיים, האם אפל אטרקטיבית?
השאלה האם אפל APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אטרקטיבית כשהיא נסחרת בשווי שוק הגבוה ביותר בעולם של 2.7 טריליון דולר היא שאלה שנשאלת רבות, יש האוהבים את ״התפוח״ ויקנו בכל מחיר לאור המגמה החזקה שהחברה מציגה בהכנסות לאורך השנים ואיתה גם המניה שמספקת ביטחון ויציבות, ויש כאלה שחושבים שבעוד עשור החברה תחלש משמעותית לאור מיצוי הפוטנציאל, ויש את הספקולנטים שמזכירים ״תראו מה קרה לנוקיה״.
לי קשה להאמין שאנחנו נפרד מאפל בעשור הקרוב, אנחנו עדים לחברה שמתפתחת וחולשת על המון סגמנטים, ומנסה לחדש את עצמה במוצרים שונים ומגוונים, וגם מצליחה. המותג של אפל חזק בפני עצמו, הוא סוחב אחריו קהל שלם (הדובים יגידו קהל של עיוורים) שירכוש את פריטי החברה בכל פעם שיצא מוצר חדש ומהפכני. ולראיה, התורים המטורפים בכל פעם שמושק אייפון חדש, הגורמים לאנשים לישון ברחוב בשביל לא לאבד את תורם, מוכיחים זאת.
ברבעון האחרון אפל הכניסה 40 מיליארד דולר מאייפונים, שכמובן תופסים את הנתח הרב ביותר מהכנסותיה, למרות זאת, היא עדיין הצליחה לצמוח מהרבעון המקביל בסגמנט זה, יש להתחשב בעובדה שאפל כמעט שנה שלמה לא חידשה את מלאי מוצריה. פעולה כזאת כמובן גורמת להתחדשות ולהאצת ההכנסות באופן קבוע.
ההכנסות מהמאק הכניסו 7.3 מיליארד דולר לאפל, היחלשות של 10% מהרבעון המקביל על רקע ההאטה העולמית ברכישת מחשוב נייד, האייפדים והמוצרים הלבישים ומוצרי הבית הכניסו 15.3 מיליארד דולר, ואז בא לדעתי מנוע הצמיחה העיקרי של אפל, השירותים שהיא מעניקה.
8 שירותים שאפל מספקת ללקוחותיה : אפל מיוסיק, שירות המוסיקה שאפל מספקת לשמיעת שירים בקרב לקוחותיה ללא פרסומות בעלות של 9.9 דולר ל-6 מינויים (משפחה), עם 100 מיליון מנויים ברחבי העולם, אפל טי-וי, שירות הסטרימינג שאפל מספקת, עם סדרות טובות כמו ״weCrushed" המספרת את סיפורו של אדם נוימן ו-ווי-וורק, ועד לסדרה המוצלחת ״ציפור שחורה״, בעלות של 5 דולר לחודש, שם מספר המנויים קרוב ל-50 מיליון.
אפל קלאוד, שירות הענן שאפל מספקת לטובת שמירת קבצים ותמונות של משתמשי האייפון, אפל ארקייד, שירות הגיימינג שמעניק משחקים בלעדיים ואקסלוסיביים לאייפון, אפל פיטנס +, שירות הספורט שאפל מעניקה למנויים ששומרים על אורח חיים בריא במעקב הדוק, המציעה ספריית הדרכות ספורטיביות וקטלוגים. אפל ניוז, שירות המגזינים הדיגיטליים, אפל פודקאסט, שם היא מציעה פודקאסטיים יחודיים ובלעדיים למאזינים, והאחרון, שנכנס לאחרונה לפעילות, אפל Pay, שירות הסליקה הדיגיטלית שאפל מציעה והופכת את חווית הרכישה לנוחה יותר.
בדוח האחרון פרסמה אפל כי סך המנויים לשירותים השונים שלה הגיע ל-860 מיליון, וההכנסות ברבעון, הסתכמו ב-19.6 מיליארד דולר. בהתחשב בעובדה שעסק השירותים לא מפסיק לצמוח מ-2016, אנליסטים צופים כי בשנת 2022 אפל תכניס רק מסגמנט השירותים 85 מיליארד דולר, ויש האופטימים יותר.
זה אמנם מרשים, אך לא הדבר המרשים ביותר, שולי הרווח הגולמי שאפל מצליחה לייצר, הם הדבר שאי אפשר להתעלם ממנו, ברבעון האחרון אפל רשמה שולי רווח גולמי של מעל 70% בסגמנט השירותים כאשר 19.6 מיליארד דולר, לאחר עלות המכר הצטמקו רק ל-14 מיליארד דולר. וכשאנליסטים צופים 85 מיליארד דולר הכנסה שנתית, במידה ואפל תצליח לשמר את הרווחיות הגבוהה, שירותי אפל יכולים להפוך למנוע רווחי ומרכזי בחברת אפל עם רווח שמגיע מסגמנט זה בסך של כ-60 מיליארד דולר, ושם, בניגוד כנראה לאייפונים, היד עוד נטויה.
כפי שרואים התמונה מעלה, לאפל אין בעיה בצמיחת המנויים שהגיעו ברבעון השני בסך כולל של 860 מיליון מנויים, הצטרפות של 35 מיליון מנויים חדשים ברבעון, ו-160 מיליון מנויים בשנה. הצטרפות המנויים צפויה להמשיך לגדול, אחת מהסיבות לכך היא הכמות הרבה של האייפונים והמקבוקים שנמכרים וכמות המשתמשים במוצרי אפל, מה הקשר ביניהם? ככל שאפל תצליח למשוך קהל אל המותג שלה, ככה יהיה לה קל יותר לקלוט מנויים חדשים לשירותים שלהם, ועוד יותר חשוב, לשמור אותם סביב המותג של אפל, עם מוצרים ושירותים שונים שעונים על כל צרכיהם (ראה ערך מגוון השירותים שאפל מציעה מעלה) אנשים מחפשים נוחות ופשטות במקום אחד עם ממשק קל, ונראה שאפל עונה להם על הצורך.
להערכות השווי, אפל נסחרת במכפיל רווח נוכחי של 28, כאשר המכפיל רווח הממוצע שסובב אותה ב-3 שנים האחרונות הוא 26. ב-12 החודשים האחרונים אפל הרוויחה ממגוון השירותים כ-55 מיליארד דולר, בצמיחה שנתית ממוצעת של 5% שלגמרי סבירה על רקע האמור מעלה, וצמיחת המנויים משנה לשנה, יש כאן סגמנט ומנוע צמיחה שאפל יכולה להישען עליו בשנים הקרובות שעשוי לכפות על ההיחלשות האפשרית במכירות המוצרים, כמו שראינו ברבעון האחרון. מכפיל ההכנסות עומד על 7, כאשר בשנתיים האחרונות מדשדש בין מכפיל מכירות של 6-8 בעקביות.
מבחינה מאזנית, כמובן שלאפל אין בעיה, בקופת אפל יושבים 192 מיליארד דולר במזומן, מה שאמור לאפשר לה לעשות כל מה שהיא רוצה לעשות בכדי להניב תשואות. מחקר ופיתוח לצורך חדשנות ומוצרים מהפכניים (אוטו של אפל?), אין בעיה. דיבידנדים ורכישות עצמיות בכדי להחזיר ערך למשקיעים? לא בעיה בכלל. לבצע רכישות של חברות אחרות כדי לחדור לשווקים אחרים? גם, לא משהו שתתקשה איתו (אלא אם הרגולטור יכביד).
ובכל זאת, לא הכל ורוד, כמה דברים לשים לב אליהם - הסתמכות אפל על טיוואן, אפל עושה את מירב המאמצים להפחית את התלות בטיוואן שם היא מייצרת את רוב מוצריה, היום הודיעה אפל כי את ייצור המקבוקים והשעונים היא תעביר לויאטנם לראשונה. המכירות של אפל בסין גם נחלשו ברבעון האחרון, וכלכלת סין שכעת נמצאת לא במצב מזהיר, עלולה להשפיע במעט על מכירות ״התפוח״.
הכנסות אפל ברבעון האחרון הגיעו בצמיחה איטית משנה לשנה של 2%, האיטית שהייתה בשנים האחרונות, בעוד שהכנסות החברה ב-3 רבעונים האחרונים יורדים מרבעון לרבעון. כך גם הרווחים שברבעון הרביעי עמדו על 34 מיליארד דולר, ברבעון הראשון של 2022, עמדו על 25 מיליארד דולר, וברבעון השני עמדו על 19.4 מיליארד דולר.
אפל מתחילת השנה ירדה רק ב-5%, כשה-S&P 500 ירד ב-10% והנאסדק ירד ב-18%, ובכך, מכה את השוק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.כתבה ארוכה ומעניינתאנונימי 18/08/2022 09:09הגב לתגובה זו0 0תודהסגור
-
3.התחרות בענן ובסטרימינג גבוההאפל יקרה 18/08/2022 09:02הגב לתגובה זו0 0מכירות האייפון נחלשותסגור
-
2.אפל תמשיך ותמשיך לעלות מידי פעם יהיו תיקונים על הדרך (ל"ת)רמי 18/08/2022 07:57הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.והמסקנה היא ? (ל"ת)בן 18/08/2022 00:45הגב לתגובה זו3 0סגור