וילי פוד - לא תחת אור הזרקורים אבל יותר רווחית מדיפלומט
יבואנית המזון וילפוד וילי פוד +4.43% וילי פוד 2,310 +4.43% בסיס:2,212 פתיחה:2,212 גבוה:2,330 נמוך:2,270 תמורה:97,409 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מפרסמת את תוצאות הרבעון השני עם שיפור בהכנסות וירידה ברווח הנקי. הכנסות החברה עלו ל-123.1 מיליון שקל לעומת 114.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע מהשקת מוצרים חדשים, שיפור הנראות של מוצרי החברה בחנויות, שיפור מערך הסחר והמכירות וקמפיינים פרסומיים.
הרווח הגולמי עלה ל-38.7 מיליון שקל, שיעור הרווחיות ירד מעט ל-31.5% לעומת 32.3% ברבעון המקביל. הקיטון ברווח הגולמי נובע לדברי החברה מהעלאת מחירים של הספקים והחלטה אסטרטגית של החברה שלא לגלגל את עליית המחירים ללקוחות במטרה לתת מענה ליוקר המחיה ולהוות חלופה אטרקטיבית באיכות ובמחיר למתוגים השונים.
שיעור הרוח הגולמי טוב בהרבה משל המתחרה דיפלומט דיפלומט אחזקות +0.58% דיפלומט אחז 3,659 +0.58% בסיס:3,638 פתיחה:3,638 גבוה:3,690 נמוך:3,636 תמורה:121,374 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שם שיעור הרווח הגולמי הוא 21% בלבד. לדברי מנכ"ל החברה צביקה ויליגר החברה מצליחה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים בעקבות היותה חברה צנועה עם משכורות צנועות.
אין ספק שהחברה נהנתה גם מזינוק בביקוש בעקבות הרעש הציבורי סביב דיפלומט. מכירות הטונה קפצו פי שלוש וישנו מחסור בטונה מתוצרת החברה. נתח השוק של דיפלומט בטונה ירד מ-37% ל-30% ווילי פוד היא בין הנהנות מהמעבר של הצרכנים למותגים זולים יותר. אבל צריך לזכור שכשמדברים על החברות העושקות, הדרך למדוד זאת היא ברווחיות ובעיקר ברווחיות הגולמית. ויליפוד מרוויחה הרבה יותר על מוצרים זולים יותר. דיפלומט עם מוצרים יקרים יותר אבל שיעור הרווח שלה נמוך - לדיפלומט לכאורה אין לאן להוריד מחירים, דווקא לדיפלומט יש! הטענות כלפי דיפלומט, גם אם הן מוצדקות באופן חלקי, הן לא יכולות להיות רק מולה. ויליפוד מרוויחה הרבה יותר ממנה.
הרווח התפעולי עמד על 14.5 מיליון שקל בהשוואה ל-13.7 מיליון ברבעון השני של שנת 2021. ברבעון המקביל נרשמו הכנסות מימון של 7.7 מיליון שקל ואילו בנוכחי הוצאות של 6.6 מיליון שקל מה שחתך את הרווח הנקי ל-5.7 מיליון שקל לעומת 16.4 מיליון שקל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מהפסדי שיערוך נירות ערך של החברה.
צביקה ויליגר, יו"ר "וילי פוד": "הדוחות של 'וילי פוד' משקפים את אחד השינויים המשמעותיים בשוק הישראלי ואת פתיחותו של הצרכן למוצרים אלטרנטיביים במקום המותגים היקרים והמוכרים. יכולת הסחר של 'וילי פוד' אל מול הספקים , הביאה תוצאות המשתקפות בדוחות. אנחנו ב'וילי פוד' מביאים למדף הישראלי את המוצרים הטובים ביותר, מארצות המקור, בלי להתפשר על הטעם ובמחיר המשתלם ביותר. הישראלים מצביעים בעגלות ברשתות השיווק ואנחנו מבטיחים להמשיך ולהיות האלטרנטיבה הטובה ביותר גם בסל הקניות של חגי תשרי".
מנכ"ל החברה הוסיף כי רואים כעת ירידה במחירי התובלה הימית ובמחירי החיטה ודגנים אחרים, יחד עם ירידה בביקושים העולמיים עקב האינפלציה מה שייתכן שיביא להקלה בלחץ המחירים בהמשך וייתכן שאף ירידה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מי בכלל קונה טונה או מוצרים של ויליפוד???חווה 30/08/2022 22:01הגב לתגובה זו0 5כל מוצרי המזון שלהם באיכות ירודה, ומבחינת שימורי הטונה, אין על סטארקיס. או פילטונהסגור
-
שטויותמשה 31/08/2022 00:35הגב לתגובה זו4 0קונה קבוע את המוצרים שלהם איכות טובה מחירים הוגנים , ביחוד הטונהסגור