טויוטה מאיצה את המעבר לרכבים חשמליים; השקעה של 2.5 מיליארד דולר בייצור סוללות

חברת הרכב, שידועה ברכבי הבנזין שלה, ממשיכה ״לתת גז״ במעבר לרכבים חשמליים כחלק מהמהפכה העולמית, ותהווה עוד מתחרה לטסלה, על שליטה בעולם הרכבים החשמליים
 | 
telegram
(4)

ענקית הרכב טויוטה TOYOTA MOTOR CORP +0.59% TOYOTA MOTO 174.4 +0.59% TOYOTA MOTOR CORP סגירה:0 פתיחה:172.75 גבוה:174.78 נמוך:172.64 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה כי היא תקים ותשקיע 2.5 מיליארד דולר במפעל אמריקאי שייצר סוללות לרכבים חשמליים היברידיים. התחלת הייצור של סוללות במפעל זה מטעם טויוטה אמור להתחיל בשנת 2025, כאשר החברה מצהירה כי סך ההשקעה במפעל יסתכם ב-3.8 מיליארד דולר.

ההשקעה בארה״ב היא רק חלק מהשקעה רחבה יותר שטויוטה עושה בשביל להאיץ את קצב ייצור הסוללות שהיא מייצרת, זאת על רקע מחסור בתחום זה וביקושים גבוהים עם תחילת מהפכת הרכבים החשמליים בעולם שהולכת וגדלה. גם מנכ״ל טסלה, אילון מאסק התייחס לבעיה זו, המחסור בסוללות, בעקבות זאת טסלה החלה לייצר סוללות בכוחות עצמה.

טויטה כמובן עושה את המהלך הזה כד להיכנס לתחרות בעולם הרכב החשמלי וההיברידי. היא ידועה מאוד ברכבי הבנזין שלה, ונראה שכעת היא מנסה לעשות שינוי (shift) לעולם הרכבים החשמליים, שם נמצאות חברות כמו טסלה ו-ווולקספגן, כאשר הן מייצרות וכמובן מוסרות בכמויות גדולות. כמובן, לפחות בהתחלה לא הכל ילך חלק, רק לפני כחודשיים החברה עשתה רי-קול ל-2,000 רכבים חשמליים בעקבות בעיית בטיחות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טויוטה גם לא יכולה להשקיע את כל כולה במעבר הזה, יש לה המון לקוחות והמון רכבי בנזין מבוקשים בעולם, כך שיהיה לה קצת יותר קשה מחברה קטנה/חברה שייעדה את עצמה ישירות לרכבים חשמליים. אז היא אולי מעוניינת להשקיע מיליארדים בייצור סוללות לרכבים חשמליים, אך היא הדגישה כי היא ״תמשיך לעשות מאמץ כדי לענות בצורה גמישה על הצרכים של הלקוחות בכל המדינות והאזורים״.

כל זה מגיע בו זמנית בזמן שהכלכלות הגדולות מציגות תוכניות לצמצום פליטות הפחמן הסביבתי שתחבורה ורכבי בנזין גורמים. רק החודש אישרה מועצת משאבי האוויר של קליפורניה כלל שיחייב את כל יצרניות המכוניות החדשות במדינה להיות ״ירוקים״ (0 פליטות) עד שנת 2035.

עוד בנושא זה, בריטניה רוצה להפסיק את מכירת מכוניות המונעות בדיזל ובנזין עד 2030. גם היא, בדומה לקליפורניה תדרוש, מ-2035, מכל יצרניות המכוניות והטנדרים החדשים להיות עם 0 פליטות פחמן. באם נזכיר שוב את אילון מאסק, השבוע הוא אמר כי הוא צופה שעד 2030, 50% ממכירות הרכבים בעולם, יהיו רכבים חשמליים.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חשמל מזהם יותר
    בוריס 01/09/2022 04:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מזהם יותר לייצר את הסוללות הללו ולאחר מכן להפטר מהן, ימים יגידו, המצברים הללו יהרגו את כולם.
    סגור
  • 3.
    רכב מימן בהובלת טויוטה תזכרו (ל"ת)
    שאול 01/09/2022 00:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מעניין ….
    שמשון 31/08/2022 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Toyota Is Upping Its EV Game to Catch GM, Ford, and Tesla
    סגור
  • 1.
    רכב חשמלי זה כישלון, עדיף בנזין טורבו.
    תמים 31/08/2022 20:38
    הגב לתגובה זו
    6 5
    רכב חשמלי זה כישלון, עדיף בנזין טורבו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות