מניות הקרוזים: הזדמנות או סיכון גדול מידי? האנליסטים חלוקים בדעתם
החובות מהקורונה גדולים והרווחים רחוקים. קרניבל CARNIVAL CORP -1.87% CARNIVAL CORP 24.88 -1.87% סגירה:0 פתיחה:25.31 גבוה:25.57 נמוך:24.85 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כבר מדללת משקיעים דרך גיוסים, ורויאל קאריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES +1.65% ROYAL... 241.49 +1.65% סגירה:0 פתיחה:237.32 גבוה:242.2 נמוך:237.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מפספסת תחזיות. גם נורבג'יאן NORWEGIAN CRUISE +0.3% NORWEGIAN... 26.84 +0.3% סגירה:0 פתיחה:26.83 גבוה:27.14 נמוך:26.56 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: במצב דומה ושלושתן מתחילת השנה בירידה של מעל 40% במחיר המניה.
ביוני האחרון, הוציא אנליסט של מורגן סטנלי המלצת מכירה עם הורדת מחיר יעד לקרניבל - הוא צופה הפסד של 900 מיליון דולר בשנת 22, מה שיביא את קרניבל לשנה שלישית רצופה של הפסדים. ההורדה נבעה מצפי להמשך הגבלות בריאות במהלך החורף, ועלויות גבוהות של הדלקים בשל מחירי הנפט. במורגן סטנלי, מעריכים כי חוב החברה ומינופה הוא גבוה באופן יוצא דופן, כשהחוב נטו של החברה עומד על 30 מיליארד דולר, כמעט פי שלושה ממה שהיה לפני הקורונה. מחיר היעד שנתן האנליסט הוא 7 דולר למניה, אך בתרחיש הפסימי נתן אופציה כי עלולה לפשוט רגל, ותהיה חייבת לדלל את המשקיעים כדי לגייס כסף.
התזה שלו לא איחרה להתממש כאשר שבועיים לאחר מכן קרניבל אכן דיללה את המשקיעים בהנפקת מניות. קרניבל הנפיקה מניות בשווי של מיליארד דולר, במחיר מניה של 9.95 דולר למניה, ואמרה שהכסף ישמש ״למטרות מנהליה של החברה, לרבות שינוי מבנה החוב לשנת 2023״.
לעומת זאת, ישנם גם אנליסטים שצופים שוק שורי לגבי מניות הקרוזים: סטיבן ויצ'ינסקי, אנליסט של סטיפל, מעניק המלצת "קנייה" למניית נורבג'יאן מפני שלדבריו הביקוש להזמנות נראה חזק. הוא חזר על דירוג הקנייה שלו על המניה לאחר ששוחח עם ההנהלה על סיפון הספינה החדשה של נורבג'יאן שתצא בקרוב. בהתבסס על השיחה, ויצ'ינסקי אמר כי נראה שצבר ההזמנות הואץ באופן מהותי בשבועיים האחרונים בעוד שהחברה מתכננת לשמור על רמת מחירים גבוהה ויציבה בזכות האינפלציה.
ההנחה של האנליסט בנוגע לעלייה בהזמנות מגיעה לאחר שנורבג'יאן הסירה את מגבלות הקורונה, שכן עד עכשיו רק מבלים מחוסנים יכלו לעלות על הקרוז. גם היריבה קרניבל עשתה זאת לפני כמה שבועות. קרניבל אמרה שפעילות ההזמנות שלה ב-15 באוגוסט הייתה כמעט כפולה מהרמה בתקופה המקבילה ב-2019 ואנשים חוזרים לנפוש בקרוזים. הייתכן?
ויצ'ינסקי צופה שוק שורי גם בזכות התמחור של נורבג'יאן, על אף הביקושים הנמוכים מחשש להאטה כלכלית, החברה איכשהו חייבת להתייעל, מחירי הנפט מקפיצים את מחירי הדלק לקרוזים הגדולים ופוגעים ברווחיות, לכן החברה מנסה להעלות את מחירי שיט התענוגות שכבר עלה בערך ב-20% לעומת 2019. מחירים גבוהים עשויים לגרום ללקוחות להזמין כרטיסים מוקדם בכדי להשיג את המחיר הזול ביותר, לפי האנליסט. דבר שצפוי לעזור להאריך את עקומת ההזמנות שתוביל לשיפור הנראות בטווח הקרוב של החברה והזרמת מזומנים מואצת.
נורבג'יאן קרוז רשמה ברבעון השני הפסד מתואם של 478.3 מיליון דולר, או 1.14 דולר למניה, הרבעון העשירי הרצוף שהחברה רושמת הפסד, על הכנסות של 1.19 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו להפסד של 88 סנט למניה על הכנסות של 1.26 מיליארד דולר.
במבט לרבעון השלישי, הנהלת החברה אומרת שהיא ממשיכה לראות ביקוש צרכני חזק, אך אמרה שהיא לא יכולה לספק תחזית קונקרטית יותר בהתחשב בתנודות המקרו-כלכליות. עם זאת, החברה הוסיפה כי היא ממשיכה לצפות להפסד נקי ברבעון השלישי של 2022. בנוסף, עליית מחיר הדלק משפיעה על העלויות וצפויה להשפיע על הרווח למניה, ציינו בחברה.
נורבג'יאן קרוז נסחרת לפי שווי שוק של 5.5 מיליארד דולר, עם מכפיל רווח חזוי לשנת 2023 של 9.22 כשאנליסטים צופים כי תרוויח 1.38 דולר למניה ב-2023 ושב-2022 היא תפסיד 4.3 דולר למניה. ההכנסות צפויות לעמוד על 4.8 מיליארד דולר בראייה שנתית, המשקפים צמיחה של 640% משנת 2021, שכידוע, הייתה קטסטרופלית לחברות הקרוזים. בשנת 2023 צופים האנליסטים כי נורבג'יאן תכניס 8 מיליארד דולר, שזה בעצם שיא ההכנסות השנתיות שלה אי פעם. משמע, אנליסטים סבורים כי בסוף שנת 2023, תחום הקרוזים יחזור חזק יותר ממה שהיה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מושקע בקורוזיםמממ 08/09/2022 00:40הגב לתגובה זו0 0שהנפט יורד והתיירות בשיא הדרך לרווחים סלולה...יעלו תחזית והשמים פנוייםסגור