יצרניות המטוסים מתקשות לחזור לכושר ייצור; אנליסטים עדיין שוריים

בואינג בארה״ב, איירבאס באירופה. שתיהן מתקשות עם כושר הייצור בעקבות שרשרת בעיות האספקה. האנליסטים טוענים כי חסרים דברים בודדים בשביל ״שהפאזל״ יתחבר ומניות יצרניות המטוסים יעלו
 | 
telegram
(2)

מניות יצרניות המטוסים הגדולות מתקשות לעלות, ומתחילת השנה ירדה בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% BOEING סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-25%, מניית איירבאס, יצרנית המטוסים האירופאית ירדה ב-17%, יש סיבות לירידות הללו - הן מתקשות מאוד לחזור לכושר הייצור טרום הקורונה, זאת על רקע שרשרת בעיות האספקה שלא נפתרו בתחום התעופה, מחסור בעובדים וגם הגבלות של רגולטורים.

אנליסטית גולדמן זאקס, דניאלה קוסטה, הסירה את מניות איירבאס מרשימת המובילות של גולדמן, השמורה לרעיונות הטובים ביותר של בית ההשקעות. היא שמרה על דירוג הקנייה שלה אך הורידה את מחיר היעד שלה ב-20% ל-145 יורו למניה מ-185 יורו. אותו מחיר יעד משקף את שיא כל הזמנים של המניה.

הבעיה היא שרשרת האספקה, אמרה האנליסטית. "איירבאס מצפה כעת לעלייה איטית יותר של במסירות מטוס ה-A320 עד 2025, היא מייצרת כ-40 מטוסים של A320 בחודש. והיא מתכננת להגיע ל-75 כאלה בחודש עד 2025, אך לאחרונה היא דחתה את התוכנית שלה להגיע למסירות של 65 בחודש לשנת 2024 עקב בעיות שרשרת האספקה״.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההתקדמות איטית מהצפוי - הבעיה היא לא הביקוש. היא הייצור וכושר המסירות, איירבאס מתקשה לעמוד בקצב. "הדיונים האחרונים שלנו עם הנהלת איירבוס מצביעים על כך שהעלייה לקצב של 65 כנראה לא תהיה ליניארית, ותהיה עמוסה  ואיטית יותר, בהתחשב בזמן ההובלה שמתארך, בגיוס עובדים, ובקשיים בשיקום יכולות שרשרת האספקה", הוסיפה האנליסטית.

אנליסט וולס פארגו, מתיו אקרס, מרגיש בדיוק כמו אנליסטית גולדמן זאקס, רק לגבי בואינג, יצרנית המטוסים האמריקאית. הוא מדרג את כ-״קנייה״ את מניית בואינג, ויש לו מחיר יעד של 210 דולר פאסייד של 35% מהמחיר הנוכחי.

"737 MAX חזר לפעולה ברוב העולם, אבל הוא נשאר מקורקע (לאחר שתי תאונות קטלניות בחמישה חודשים) על ידי הרגולטורים בסין, שהוא שוק מפתח עבור בואינג". בערך רבע מתוך הזמנות מטוס ה-MAX מיועדות לסין. וכשזה לא קורה, לפחות כעת, בואינג נפגעת. בואינג סיפקה 204 מטוסי MAX בשבעת החודשים הראשונים של 2022, כ-29 מטוסים בחודש בממוצע.

התחזית של בואינג - רוצה לייצר כ-52 מטוסי MAX בחודש. וכנראה ההתקדמות לשם תהיה איטית, בדיוק כמו שראינו ב-איירבאס A320. בואינג דחתה את העלייה ל-38 מטוסים בחודש, וכעת עומדת על 31, בין היתר בגלל סין. המניה זקוקה לאישור חברות התעופה הסיניות ולהחזרת המטוס לפעולה, דבר שיחזיר את התעניינות המשקיעים במניה, זה יכול לקרות בכל רגע נתון.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלי טיטניום וקראסין רוסי
    מיקליס 09/09/2022 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא ימריאו לשום מקום, כנל לגבי מטוסי קרב ונשק בכללותו, שימשיכו לחפש את החומרים הללו ולא ימצאו כי כל מי שיש לו זה חברים של רוסיה ולא יתנו להם והכוונה למדינות אפריקה שבלי יוצא מהכלל אף אחת לא מחרימה ולא תחרים את רוסיה
    סגור
  • 1.
    האנליסטים תמיד אופטימיים, והם משנים דעה רק אחרי שהמשבר
    יחזקאל 08/09/2022 20:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש מורגש
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות