כל מה שרציתם לדעת על רישוי הקורקינטים והאופניים החשמליים

לאחר שנים ששוק הקוקינטים והאופניים החשמליים היה פרוץ לכל, השיק משרד התחבורה תקנות רישוי להסדרה בתחום; בין היתר תוטל חובת רישוי הכלים במשרד הרישוי והצגת לוחית רישוי עליהם, לצד הרחבת סמכויות הפקחים העירוניים
 | 
telegram

משרד התחבורה יצא באחרונה בתקנות חדשות להסדרת תחום האופניים והקורקינטים החשמליים לאחר שנים רבות ללא הוראות ברורות בנושא. בראש ההסדרה ניצבת החובה לבצע רישום של הקורקינטים והאופניים במשרד הרישוי והצגת לוחית רישוי על גבי הכלים. במשרד התחבורה מבהירים כי הליך הרישום יתבצע באופן מקוון ופשוט שישפר את האכיפה והבטיחות של משתמשי הדרך. לוחית הרישוי תוכל לעבור בין כלי התחבורה השונים שברשות הבעלים ויהיה ניתן לבטל אותה בקלות במקרה של הפסקת השימוש בכלי. בין היתר מסתמן כי כל אזרח יוגבל באחזקה של כלי אחד בלבד וכי ייאסר להשאיל את הכלים. לא ברור בשלב זה האם וכיצד תיאכף תקנה זו במדיה ואכן תאושר.

במקביל, משרד התחבורה משקיע 2 מיליארד שקלים לסלילת 600 קילומטרים של שבילי אופניים, תוך דגש על שבילי אופניים ברשויות המקומיות, המובילים למקומות התעסוקה, פנאי. בנוסף, מושקעים כ-700 מיליון שקל בהקמת פרויקט "אופנידן" הכולל 100 קילומטרים של שבילי אופניים במטרופולין גוש דן - לעומת 180 מיליון שקל בלבד שהושקעו בסלילת שבילי אופניים ברשויות המקומיות ב-3 השנים האחרונות.

לצד העלייה בשימוש בתחבורה הקלה, נרשמה בשנים האחרונות גם עלייה משמעותית בכמות התאונות של רוכבים. כך למשל, נרשמה עלייה של 225% במספר הרוכבים שנפגעו פגיעות חמורות בין שנת 2017 לשנת 2021, אז נפגעו 572 רוכבי אופניים עם פגיעות חמורות ו-18 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עוד נקבע בתכנית של משרד התחבורה כי ייקבעו קנסות לעבירות תנועה של תחבורה קלה וכי יורחבו סמכויות הפקחים העירוניים שיאכפו עבירות כמו רכיבה ללא קסדה, רכיבה מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה, איסור הרכבה ועוד. מלוא הפרטי התכנית של המשרד צפויים להתפרסם בימים הקרובים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי: "אני שמחה לפתוח את ההליך להסדרת הכלים הכלים. הכלים הקלים שפשטו ברחובותינו בשנים האחרונות, הם ברכה גדולה, הם אלטרנטיבה לכלי הרכב הפרטי והם מאפשרים לצעירות ולצעירים ולרבות ולרבים שאין להןם כלי רכב פרטי להגיע ממקום למקום. אבל הם אינם יכולים להפוך את הרחובות שלנו למערב פרוע. לכן, אנחנו כבר שנה מובילים השקעה אדירה בתשתיות רכיבה, וקידמנו צעדים נוספים בהם הטלת קנסות על עבירות, העברת סמכויות אכיפה לפקחים ברשויות המקומיות וכיום אנו מחייבות רישום והתקנת לוחית זיהוי על הכלים החשמליים. זה מהלך שמבטיח מצד אחד עידוד רכיבה ומצד שני מבטיח יותר סדר ברחובות ויותר בטיחות לכל משתמשות ומשתמשי הדרך".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות