מנכ"ל סיילספורס היה רוצה לקנות את טוויטר - אבל זה לא יקרה

לדברי מארק בניוף, טוויטר היא "המותג הכי לא ממומש בטכנולוגיה. זו פלטפורמה מדהימה שיכולה לעשות דברים מדהימים בעתיד". ביחס לסיילספורס בניוף הוסיף: השוק "לא מעריך עד כמה אנחנו מחויבים לצמיחה ולרווחים". ולאן הולכת הכלכלה העולמית?
 | 
telegram

המיליארדר מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל ענקית התוכנה והענן סיילספורס SALESFORCE +3.09% SALESFORCE 335.78 +3.09% SALESFORCE סגירה:0 פתיחה:331.56 גבוה:342.94 נמוך:328.6 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , היה רוצה לקנות את חברת הרשת החברתית טוויטר  {TWITTER INC} אבל הוא לא יכול. לדבריו, אם זה היה תלוי בו הוא "בהחלט" היה קונה את טוויטר, אבל "לעולם לא אקנה את טוויטר. העובדה שאני רוצה משהו לא אומרת שאני אקבל את זה. הייתי רוצה ללכת לאכול שלושה כדורי גלידה, רוטב שוקולד וקצפת ודובדבן. אבל אני לא הולך לקבל את זה". 

בניוף ששווה 6 מיליארד דולר, הוסיף כי הוא עדיין חושב שטוויטר "הוא המותג הכי לא ממומש, שהכי לא הצליח לעשות מונטיזציה (כלומר להפוך נכס דיגיטלי לרווחים. נ"א) בתחום הטכנולוגיה" והוסיף כי לדעתו זו חברה מדהימה, מותג מדהים, פלטפורמה מדהימה שיכולה לעשות דברים מדהימים לעתיד". לדבריו, "תמיד הייתי מאוהב במוצר. אני משתמש בו כל יום ואני מאמין מאוד שיש לזה עוד כמות עצומה של פוטנציאל קדימה".

את הדברים אומר בניוף באמצע המאבק המשפטי בו מצויה טוויטר מול אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, שכזכור  הציע לרכוש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר ואז חזר בו בעקבות יותר מדי חשבונות מזויפים לדבריו. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז למה הוא לא יקנה את טוויטר?
בשנת 2016 סיילפורס שקלה לרכוש את טוויטר, אבל זה לא קרה כי המשקיעים של סיילספורס (Salesforce) חששו. "כשהלכתי לקנות את טוויטר וניהלתי את השיחות האלה, כל בעלי המניות שלי באו אלי ואמרו, 'תפסיק את זה עכשיו. אתה לא תמשיך את החזון הזה'. זה היה קשה. רגע בשבילי". נציין כי סיילספורס כן רכשה את אפליקציית השת"פ בכח העבודה Slack תמורת 27.7 מיליארד דולר בסוף 2020 וכן את Mulesoft ואת Tableau - והוא גם לא שולל רכישות עתידיות.

"השוק לא מעריך כמה אנחנו מחויבים לצמיחה ורווחים"
בשבוע שעבר אמרה חברת הענן כי היא צופה הכנסות שנתיות של 50 מיליארד דולר ב-2026, כמו גם שולי רווח תפעוליים של 25%, מעל התחזית הקודמת של 20% (החברה כבר רשמה הכנסות של 27 מיליארד דולר, כלומר הכפלה של ההכנסות בתוך 3 שנים). בשנה הקרובה האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 31 מיליארד דולר. סיילספורס תנסה להתייעל בהוצאות המכירה והשיווק, שהן 44% מסך ההכנסות הכוללות.

לדברי בניוף: "אני חושב שהשוק לא מעריך עד כמה אנחנו מחויבים לצמיחה ולרווחים". הוא הוסיף שהוא לא שולל ביצוע עסקאות גדולות בעתיד - וזה דומה לדעתו של ברט טיילור, המנכ"ל המשותף בסיילספורס. "אנחנו רוצים להגדיל את ההכנסות שלנו. אנחנו רוצים להגדיל את השוליים שלנו. אנחנו רוצים להגדיל את נתח השוק שלנו. אנחנו רוצים להגביר את רמות ההצלחה של הלקוחות שלנו. אנחנו רוצים לקרב אנשים - הכל קשור". מניית סיילספורס צללה מאז השיא בחודש אוקטובר האחרון ב-52%, והשאלה היא האם החברה תצליח לעמוד בציפיות של עצמה.

"דפלציה ביפן ובאירופה - זו אפשרות"
מעבר לכך, בניוף התייחס לכיוון של הכלכלה העולמית והוא לא אופטימי: דפלציה ביפן ובאירופה הן אפשריות. אירופה ובריטניה "נכנסות למיתון". אבל הוא לא חושב שארה"ב נמצאת במיתון. לדבריו, סיילספורס מייצרת מיליארדי דולרים של הכנסות ורווחנים שנתיים ולכן יש לחברות כמו שלו אחריות לכדוא הארץ. "אנחנו יכולים להשתמש בעסקים שלנו כדי לעשות שינויים - זה נוגע להורדת פליטות (פחמן. נ"א). זה אומר שכולנו נגיע לאפס נטו.

"אנחנו יכולים לעשות הכל. אנחנו יכולים לקבל הכנסות סופר גבוהות, רווחים סופר גבוהים, תזרים מזומנים סופר גבוה, וכמו שאנחנו דואגים לעבודים, ללקוחות, לקהילות שלנו ולחסרי הבית, אנחנו צריכים לסייע גם לכדור הארץ, גם הוא בעל עניין מרכזי. אני חושב שגם אנחנו צריכים לעשות יותר".

בדוחות האחרונים סיילספורס אמנם עקפה את צפי האנליסטים אבל הורידה תחזיות לרבעון השלישי. ברבעון השני היא הכניסה 7.72 מיליארד דולר ורשמה רווח למנייה Non GAAP של 1.19 דולר למנייה, בעוד האנליסטים צפו הכנסות של 7.69 מיליארד דולר ורווח נקי מתואם של 1.02 דולר למניה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות