האם מובילאיי יכולה למכור ב-100 מיליארד דולר בשנה או שזה רק לצורך חימום ההנפקה
אינטל שילמה מעל 15 מיליארד דולר עבור מובילאיי לפני כחמש שנים, רכשה ב-2020 את מוביט שנכנסה לתוך מובילאיי בתמורה ל-1 מיליארד דולר ומימנה את הפסדי מובילאיי בסכום של קרוב ל-1 מיליארד דולר. כל התענוג עלה לה בינתיים 17 מיליארד דולר (בשמרנות) והיא רוצה להנפיק אותה ב-30 מיליארד.
היא ניסתה ב-50 מיליארד והורידה את השווי. ההנפקה צפויה להיות בשנה הבאה והשאלה אם 6 שנים מאז הרכישה, אינטל מצאה במובילאיי את המזור למחלותיה? התשובה היא לא. מובילאיי היא חברה מדהימה, אחת החברות הטכנולוגיות המדהימות שנוצרו כאן, אחד החלומות הגדולים, היא מוכרת בקצב של 1.6 מיליארד דולר – לא רע, אבל כשהיא נמכרה הקצב היה 800-900 מיליון ואז דיברו על 1.5 מיליארד דולר מעבר לפינה. הפינה הזו לקחה 5 שנים. מעבר לכך, הצמיחה היא לא רק אורגנית. אינטל רכשה את מוביט לפני כשנתיים, הוסיפה ושילבה בין השתיים ונתנה בוסט למכירות. אז למרות שכל העולם מוחא כפיים לרכבים האוטונומיים והחשמליים, ולמרות שמובילאיי היא שם דבר בתעשייה, הצמיחה לא מרשימה. צמיחה מצרפית של 60%-70% ב-5-6 שנים לחברת טכנולוגיה מהסוג הזה, זה לא ביג דיל. אגב, בשנים שלפני המכירה לאינטל, מובילאיי צמחה 60%-70% בשנה אחת! ועדיין – יש חלום. מובילאיי צמחה בצניעות בתקופה שעברה מאז הרכישה, אבל דווקא החלום זינק לשמיים. בוול סטריט קל יותר למכור חלומות מאשר כל דבר אחר. מציאות זה מוצר שקשה למכור. אבל, אם יש חלום, יש עתיד שאפשר למלא בו מה שרוצים - תחזיות, רעיונות, מוצרים, אתם יכולים למכור הכל, זה כבר תלוי בפה שלכם ולא דווקא ביכולות הטכנולוגיות.
כשיש חלום אז בהתאמה מכפילי הרווח מזנקים, מכפילי המכירות ממריאים. למובילאיי יש עדיין חלום, אבל נראה שהוא כבר לא "החלום" שהיה לפני שנה. קשה לחלום כשהמדדים בוול סטריט קורסים, כשהנאסד"ק הוא המדד הבולט לרעה, וכשמניות הרכב החשמלי והאוטונומי מתרסקות. מובילאיי מכוונת לשווי של 30 מיליארד דולר (אחרי שניסתה ב-50 מיליארד), היא לא שווה את ה-30 מיליארד דולר האלו. אם מסתכלים מסביב על הסחורה שיש בוול סטריט לכל מיני חברות טכנולוגיה בתחום הרכבים החשמליים-האוטונומיים מקבלים נפילה דרמטית בשווים בשנה האחרונה. יש לא מעטות שמגרדות את שווי המזומנים. תחום הלידארים שהוא בעצם העיניים של הרכב האוטונומי והוא מעין קרוב לתחום של מובילאיי, ספג נפילות של 70% מהשיא, תחומי הרכבים האוטונומים והחשמליים בכלל נמצאים במקרה הטוב בחצי מחיר לעומת שנה שעברה. חברות הרכב החשמלי אומנם מגבירות ייצור ומכירות, אבל עדיין מפסידות והשווים יורדים, אפילו צונחים.
אז כמה היא שווה? תלוי בצמיחה רגע לפני הנפקה, ואיכשהו בתקופה של רגע לפני ההנפקה, הכל מתיישר לפי הספר והחברה צומחת ובכיוון טוב. אז כן, 30 זה אפשרי, גם 20 זה אפשרי, כשצריך לזכור שהחברה אומנם מפסידה חשבונאית, אבל בנטרול הוצאות חד פעמיות, אופציות וכו', היא מרוויחה בקצב של מעל חצי מיליארד דולר. זה צפוי לגדול.
מובילאיי חשוב להזכיר בשוק תחרותי, עד כמה תחרותי? טסלה, יצרניות הרכב הגדולות (בחלקן), יצרניות השבבים נמצאות שם. אז מובילאיי מדברת על להיות מספר אחת. היא התחברה לאינטל להיום שם וכעת מסבירים לנו שהחיבור הזה לא טוב עסקית ולכן ההנפקה. כך או כך, להיות מספר אחת זה אומר חברת ענק, זה אומר שיש בעל בית שלקח אותה לשם - לטסלה יש את אלון מאסק ולמובילאיי יש את פרופ' אמנון שעשוע שלא מתבייש להציג מספרים בשמיים. זה מצוין לחלום. זה נהדר להגשים חלומות - שעשוע הקים חברה שמוכרת בקצב של 1.6 מיליארד דולר וימותו כל הקנאים והמבקרים. הוא ניצח - וואן זירו לשעשוע.
מובילאיי היא חברה אמיתית עם מסה של מכירות לענקיות הרכב, היא מצפה שההתפתחות בתחום תעיף אותה לשמיים. היא מספקת מספרים לעתיד שאם יתקרבו למציאות אז מי שיקנה מובילאיי כנראה יעשה הרבה מאוד כסף וכאן הבעיה הגדולה. מה ההבדל בין איזה שרלטן שמבטיח לכם שתרוויחו 50% על קרקע לשרלטן אחר שמצא את הנוסחא להרוויח בבורסה לבין פרופ' שעשוע שנכון - הוא פרופ', נכון הוא הצלחה אדירה, נכון הוא לא שרלטן, הוא מאמין במה שהוא אומר, אבל...עדיין - מה ההבדל. הנה התחזית של החברה ושעשוע - האם זו לא תחזית שרלטנית, במיוחד בהינתן שהתחזית הקודמת לא עבדה?
- הפחד של המשקיעים: אי וודאות שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית
- מה באמת מפחיד את סין במכסים של טראמפ?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
התחזית - מובילאיי מעריכה את השוק שלה כיום ב-16 מיליארד דולר, כש-5 מיליארד דולר הם מוצרים שלה. אז למה המכירות שלה בקצב של 1.6 מיליארד? כי יש הרבה מתווכים בדרך – מפיצים, יצרני אביזרים, חברות הרכב, ועוד. ב-2026 פוטנציאל השוק יהיה 40 מיליארד דולר, ואז אם תעשו חשבון החברה צופה מכירות של 4-5 מיליארד דולר. וואוו! אם היתה לי חברה כזו לא הייתי מוכר בחיים. ומה יקרה ב-2030? השוק שבו החברה לפי הנהלת מובילאיי יגלגל 480 מיליארד דולר והיא תחזיק מעל 90% ממנו. ההכנסות אם תעשו חשבון יכולות גם להיות 100 מיליארד דולר. וואו וואו וואו! אם היתה לי חברה כזאת, לא הייתי אילו מהרהר בלמכור או להנפיק אותה. אני בטוח שגם באינטל שמסבירים שההנפקה היא לצורך מיקוד באסטרטגיית מפעלי השבבים וקבלת תמורה מההשקעה, היו קונים את התחזיות האלו בשתי ידיים, אפילו בחצי היו מסתפקים. אינטל השקיעה כ-17 מיליארד דולר במובילאיי. אז אולי היא תנפיק ב-30 מיליארד, ייתכן שבפחות, זו לא תשואה טובה בשש שנים, זה גם לא שווי שמבטא את הפוטנציאל לכאורה שמובילאיי מציגה - משהו לא מסתדר.
אבל לא לדאוג. הרי אף אחד לא יבוא לפרופ' שעשוע ב-2030 ויגיד לו – "חביבי, פישלת בגדול, איפה התחזיות ואיפה המציאות, לא היית בכיוון?"
- 14.כרמל 03/10/2022 11:11הגב לתגובה זואתה שווה, מה שאתה מוכר, מה שאתה מרוויח. אמיתי, בבנק. צמיחה זה גיוס עובדים, גיוס כסף, מצגות ראוותניות יותר, תחזיות, הבטחות, מילים, דימיונות, מאווים, שרלטנות, הזיות, עוד ? ?.. זו צמיחה. "צמיחה".
- 13.עובד אינטל 03/10/2022 08:17הגב לתגובה זואינטל קנו עשרות סטארטאפים ובכלל אוזלת יד ההנהלה הם הפכו לרוחות רפאים עד שנמכרו בגרושים עם קיצוצים נרחבים בכח אדם. צריך לדעת גם למי להמכר, בהצלחה למובילאיי
- 12.נועם 02/10/2022 17:35הגב לתגובה זוכל הפלופים שלה בעבר-כניסות מאוחרות מדיי לתחום X- מקרינים כעת על החברה.
- 11.אנונימי 02/10/2022 08:40הגב לתגובה זוטבעי שגם אינטל הגדולה תרצה לחלץ כאן סיכון. עדין יש הרבה סיכוי והרבה סיכון. בוא נגיד שב2021 ראינו הנפקות הזויות בהרבה
- ככה זה כשמוכרים חלומות (ל"ת)דן 02/10/2022 09:19הגב לתגובה זו
- 10.שורט כבד אחרי ההנפקה (ל"ת)גידי 02/10/2022 08:31הגב לתגובה זו
- 9.שאלה פשוטה למחבר 02/10/2022 07:51הגב לתגובה זואשמח לקבל הערכת שווי. גם טווח מחירים יתקבל בברכה
- כתוב - 20-30 (ל"ת)צחי 03/10/2022 08:19הגב לתגובה זו
- קורא 02/10/2022 10:53הגב לתגובה זושווה רק את הטכנולוגיה - עכשיו
- לילי 02/10/2022 08:39הגב לתגובה זויש היום מעבדים וטכנולוגיות חדשות טובות יותר . רף הכניסה גבוהה אך לא מצדיק 30 מיליארד $
- יעקב 02/10/2022 13:41מה שמובילאי מציע היום אין כרגע לאף מתחרה. וגם אם תיקחו בחשבון שהיא מייצרת את כל הפתרונות ביותר זול משאר המתחרים אז הנה לכם הנוסחה
- 8.משה 02/10/2022 07:39הגב לתגובה זואני חושב שהיא נקנתה בפחות משש שנים, לוקח גם זמן למזג את החברה הקטנה שאינטל קנתה ואל תשכח שהייתה שנתיים קורונה והיה מחסור בשבבים.
- דוד 02/10/2022 09:19הגב לתגובה זועברו 5 וחצי שנים, עד שינפיקו 6 שנים
- 7.אינטל על הפנים 02/10/2022 07:26הגב לתגובה זוומוביליאיי זו עוד האכלה שאכלו
- 6.טיפה מבין 02/10/2022 07:01הגב לתגובה זועושה רושם שאין מילה אחת נכונה. הכותב לא מבין את הטכנולוגיה ואת השוק, אבל מחרטט בבטחון. מזל שהוא כתב טכנולוגיה סוג ח' ולא יזם הסדרתי הכי מצליח בישראל בהיסטוריה בפער כמו אמנון שעשוע, שהוא במקרה גם פרופסור.
- 5.גלעד 02/10/2022 06:45הגב לתגובה זואינטל במצב לא טוב וצמאה למזומנים למימון המפעלים שהיא מקימה ומאז המנכ"ל הנוכחי מתנערת מכל תחום עסקי שאינו קשור לליבתה העסקית. השוק של מובילאיי הוא שוק צומח שיחולל מהפכה בעשורים הקרובים מובילאיי היא שם דבר בתחום זה. נוצרה כאן הסערה המושלמת למשקיעים. אינטל מנפיקה אפרוח שיהפוך לאווזה המילה ביצי זהב מהסיבה שביצי זהב לא מכילות סיליקון.
- 4.הדרך ארוכה היא וקשה 02/10/2022 01:52הגב לתגובה זויש שיטות נוספות (=כמו של פורסייט שמבוססת על 4 מצלמות), ויש את תחום הלידאר שמבוסס על קרן לייזר (=שאותו מובילה חברת אינוויז INVZ הישראלית שיש לה חוזה ענק עם פולסווגן
- ערן 02/10/2022 09:07הגב לתגובה זומאז יש lidar ו radar בפיתוחים מתקדמים
- 3.אורח 02/10/2022 00:13הגב לתגובה זואם מובילאיי יורידו את המחיר בצורה דראסטית כך שגם אופנוע יוכל להתקין ומתאים לכל כיס היא תוכל להגיע למכירות המוניות בכל העולם
- 2.וב- 2100 כמה יהיו ההכנסות? (ל"ת)מבין2 01/10/2022 23:00הגב לתגובה זו
- 1.משועשע 01/10/2022 22:59הגב לתגובה זוחברת ערך כמו אינטל לא יכולה להרשות לעצמה להחזיק פוזיציה כה גדולה בחברת צמיחה. המבחן אם היא כן או לא מאמינה לסיפורי מובילאיי תהיה בהמשך ההחזקה במניות החברה. כרגע מדובר בעיקר בגיוס הון וזה לגיטימי לגמרי שהגיוס יתבצע בחברה הבת שמדדי השווי שלה ופרפיל משקיעי היעד כה שונים מאלה של החברה האם.