"אגד נכנסת לעשור מלא באפשרויות בעבורה; ניכנס גם לתחומים חדשים"

מנכ"ל קיסטון נבות בר: "כגוף פיננסי גדול, יש לנו הרבה מה לתרום לאגד בתוך אותם מכרזים עליהם היא מתמודדת; כניסת מתחרים כמו אלקטרה ואחרים זה הסימן הטוב ביותר לכך שהתעשייה שוקקת ואנשים רואים את הפוטנציאל"
 | 
telegram
(8)

קרן ההשקעות  קיסטון אינפרא +0.07% קיסטון אינפרא 599.6 +0.07% קיסטון אינפרא בסיס:599.2 פתיחה:604.4 גבוה:604.4 נמוך:593.3 תמורה:335,967 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בתשתיות-התפלת מים, אנרגיה מסורתית ומתחדשת, תחבורה ותקשורת, השלימה את עסקת הרכישה של 60% מחברת אגד בתמורה ל-2.961 מיליארד שקל. לאחר השלמת העסקה גדל שווי הנכסים של קיסטון לסך של כ-2.55 מיליארד שקל וההון העצמי עומד על כ-1.5 מיליארד שקל. ההכנסות של אגד בחציון הראשון השנה הסתכמו בכ-2.19 מיליארד שקל והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-43.6 מיליון שקל.

מניית קיסטון ריט ירדה מתחילת השנה ב-30% למחיר של 6.4 שקל המבטא שווי של 984.8 מיליון שקל. הרווח של החברה במחצית הראשונה השנה הסתכם ב-105.2 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 62.5 מיליון שקל על הכנסות של 55 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 6. בראיון לביזפורטל מדבר מנכ"ל החברה, נבות בר, על השלמת העסקה, השבחתה של אגד ושאר פעילויותיה של קיסטון.

מה המטרה ברכישה של אגד?
"כמו כל העסקאות של קיסטון, אנחנו משקיעים בנכסי תשתית שאמורים לייצר גם תזרים מזומנים יציבי ואיכותי לטווח ארוך למשקיעים שלנו וגם להביא פוטנציאל השבחה שיתממש בידיים של קיסטון ולהביא עליית ערך למשקיעים. אגד עונה על כל הפרמטרים הללו כיוון שהיא גם חברה שמייצרת מזומנים ורווחים בהיקפים מאוד גדולים - החברה עומדת בקצב של 300 מיליון שקל רווח נקי השנה נכון לעכשיו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"לאגד יש תכנית התייעלות עליה היא חתמה עם המדינה כך שב-5 השנים האחרונות אגד נפרדה מ-250 עובדים כל שנה. המדינה היא זו שדרשה את ההתייעלויות הללו במסגרת הסכם התפעול החדש שלה עם אגד והעובדים משתפים עם זה פעולה. מדובר לרוב באנשים שקרובים ממילא לגיל הפנסיה והסידור הזה מתאים להם כאשר הם מקבלים חבילת פרישה עם מענקים והטבות שונות. מדובר במשהו שגורם לרווחיות של אגד לאורך השנים לגדול עוד יותר".

איך אתם מתכוונים לפתח ולהשביח את אגד?
"אגד מייצרת ערימה של כסף ויש לה פוטנציאל צמיחה גדול עוד יותר. אגד היא פלטפורמת התחבורה הגדולה ביותר בישראל עם פריסה של אלפי אוטובוסים ונהגים ועם מיליון נוסעים ביום. מדינת ישראל נמצאת בכאוס תחבורתי ולכן אגד נכנסת לעשור שהוא מלא באפשרויות בעבורה. המדינה משקיעה מיליארדים בנתיבי תחבורה מהירים, חניוני 'חנה וסע', אגרות גודש, רכבות קלות ועוד. כל אלו מהווים נדבך חשוב בפוטנציאל הצמיחה של החברה. אגד תפעיל את הקו האדום הראשון בתל אביב, פתחה שווקים בהולנד ובפולין וזוכה שם במכרזים, מתמודדת על הפעלת הנתיבים המהירים בכביש 5 ועוד. לנו, כגוף פיננסי גדול, יש הרבה מה לתרום לאגד בתוך אותם מכרזים עליהם היא מתמודדת".

האם יהיה צורך בפיטורים של עובדים נוספים?
"קשה לייעל חברה שהתחילה כאגודה שיתופית העובדת בצורה שיוויונית ולהפוך אותה לחברה שעובדת במתודולוגיה תחרותית. לשמחתנו, אגד כבר התחייבה על תכנית התייעלות אל מול המדינה והגיעה עימה להבנות עם העובדים, ההסתדרות וכו'. לכן מבחינה זו אין לנו מה לדאוג מלבד להמשיך ליישם את אותה תכנית התייעלות עליה כבר חתמה החברה. ההתייעלות הזו תביא להשבחת הנכס ולהגדלת הרווחים שלו. יש מצוקת נהגים ולכן מי שרוצה לנהוג ינהג".

איך תשמרו על נתח השוק של אגד? התחרות גוברת, הרי גם אלקטרה נכנסו לתחום עם רכישת אפיקים.
"כניסת מתחרים כמו אלקטרה ואחרים זה הסימן הטוב ביותר לכך שהתעשייה שוקקת ואנשים רואים את הפוטנציאל. כל חברות התחבורה הציבוריות המשמעותיות החליפו ידיים בשנים האחרונות מהמייסדים שלהן לגופים גדולים. מדובר בשוק שוקק חיים שצפויה בו עליית ערך וצריך להיות שם. כמות האוטובוסים, כמות הקווים, אורך הקווים בכל הארץ - גם כדי להזין רכבות - תגדל ותגבר. נתמודד במכרזים השונים, נעשה פיתוח עסקי, ניכנס לתחומים חדשים ונגדיל את אלו הקיימים".

מה שלום שאר הפעילות בקיסטון מלבד אגד?
"קיסטון מחזיקה היום ארסנל נכסים איכותי בתחום האנרגיה, יש לנו אחיזה יפה בתחום האנרגיה הקונבנציונאלית בתחנות כוח ברמת חובב ובחגית, בנוסף יש לנו אחזקות בחברה של אנרגיה מתחדשת שעושה צעדים שיתחילו להראות בקרוב סימני פיתוח וצמיחה. יש לנו החזקה במתקן התפלה באשקלון, אנחנו משקיעים בפיתוח פריסה של סיבים אופטיים בין-יבשתיים מאיטליה עד הודו, נכנסו לחברה בספרד בשלב מאוד מוקדם שלה שצומחת יפה בתחום פריסת עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

אנחנו מגוונים בעסקי התשתית וזה נכון שאחרי עסקת אגד המשקל של התחבורה הציבורית והמשקל של האנרגיה הם פחות או יותר שווים, עם למעלה מ-40% לכל אחת מהן בהפרוטפוליו שלנו. אני מניח שהעסקאות הבאות תהיינה בתחומים אחרים מתחבורה ציבורית".

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    יוקר חודשי חופשי ברמה מטורפת שלא לצורך. (ל"ת)
    תלתלים 10/10/2022 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    איך 300 שנתי אם בחצי שנה הרוויחו פחות מ 50?
    dw 09/10/2022 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהנחת 100 מלשח שנתי קיסטון קנו את אגד לפי מכפיל 29. זה די יקר.
    סגור
  • 6.
    נכסים
    אחד שיודע 09/10/2022 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט נראה איך מפשירים לבניה תחנות ישנות, דוגמת בת גלים בחיפה. הפריארים שירותו לקנות דירות במימון ומינוף , ישלמו על הקניה.
    סגור
  • 5.
    חברה מה?
    דרור 09/10/2022 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגד חברה שוויונית חחחחחחחח הצחקתם את סבתא שלי
    סגור
  • 4.
    שכח להתייחס לזה שהמניה כמעט הכי גרועה בבורסה, ושבהנפקה
    אמיר 09/10/2022 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף אחד לא רצה להשתתף
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    מחסור בנהגים
    יוסי 08/10/2022 22:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש מחסור בניהול מקצועי ונהגים, חלומות לא חסר וזה בחינם. צריך לשנות את כיוון הפעלת תפעול התחבורה לידי הממשלה אחרת האזרחים ימשיכו לסבול.
    סגור
  • 2.
    ברור שיש רווח
    יוגב נהג ותיק 08/10/2022 22:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברגע שהורידו לנו את ההפסקות, אין זמן לארוחות, אין זמן ולפעמים אין מקום להתפנות. סידורי העבודה צפופים(כמו מפת קורונה)..
    סגור
  • 1.
    עשית טעות זו חברה גרועה
    מבין2 08/10/2022 20:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתה צריך לדווח על מוניטין שלילי בגובה מיליארדים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות