מנכ"ל אמריקן איירליינס מזהיר ממחסור חמור בטייסים
חברת התעופה האמריקנית אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES +0.81% AMERICAN... 14.32 +0.81% סגירה:0 פתיחה:14.2 גבוה:14.32 נמוך:14.09 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה בהם היא רשמה הכנסות של כ-13.5 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-13.4 מיליארד דולר ורווח נקי (על בסיס NON-GAAP) של 69 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים ל-54 סנט למניה.
חברת התעופה, לצד שאר חברות התעופה הגדולות בארה"ב - דלתא איירליינס DELTA AIR LINES -0.09% DELTA AIR L 63.28 -0.09% סגירה:0 פתיחה:63.62 גבוה:63.62 נמוך:62.9 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ויונייטד איירליינס UNITED AIRLINES +0.04% UNITED AIRL 94.44 +0.04% סגירה:0 פתיחה:93.93 גבוה:94.45 נמוך:92.08 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - מרימה ראש לאחר שנתיים של קורונה ורואה ביקושים גבוהים כחלק מהסרת ההגבלות הגורפת ברוב מדינות העולם. שנת 2019 הייתה שנה מוצלחת במיוחד לחברות התעופה בכל העולם שרשמו פעילויות שיא. משבר הקורונה הביא - מלבד לעצירת פעילות - לפיטורי טייסים רבים שכעת חברות התעופה חפצות בייקרן.
מנכ"ל אמריקן איירליינס, רוברט איסום, אומר כי המשבר החמור של המחסור בטייסים עלול להימשך עוד כ-3 שנים כאשר החברה מצפה לפעול בשנה הבאה ב-95% עד 100% מהקיבולת של 2019. לדבריו, פתרון המפתח לבעיה זו הוא שדרוג הקצינים הראשונים לקברניטים. עם זאת, איסום מזהיר כי ככל שלא יהיה שיפור במחסור בטייסים, הדבר יפגע בצמיחה של חברות התעופה וכן בקבלת רכש מטוסים שהוזמנו.
אמריקן איירליינס מסרה כי היא מעוניינת לשכור קרוב ל-2,000 טייסים השנה, המספר הרב ביותר בשנה בתולדותיה. "להכשיר טייסים רבים זה משהו שמעולם לא עשינו לפני שיצאנו מהמגיפה", אמר איסום. הכשרת טייסים למעבר מטיסות אזוריות לטיסות משמעותיות - בדרך כלל מטוסים גדולים יותר המשרתים שדות תעופה מרכזיים של קווים בינלאומיים - עשויה לקחת יותר זמן ולהקשות לפתור את המחסור.
גם מנכ"ל יונייטד איירליינס, סקוט קירבי, אמר כי ייקח שנים לפתור את המחסור החמור בטייסים. לדבריו, הביקוש המוגבר הנוכחי על רקע היצע מוגבל, בין היתר בגלל המחסור בטייסים, היה אחד משלושת מנועי הצמיחה העיקריים של התעשייה. השניים האחרים הם הטיסות עצמן שעדיין נמצאות בשלב ההתאוששות שלאחר הקורונה, ועבודה היברידית שגורמת להגברת הביקוש לפנאי. "שלושת המגמות הללו הן הסיבה שכל ההכנסות של חברות התעופה ממשיכות להפתיע לטובה", אמר. "אבל הם גם אמיתיים ועמידים, וזו הסיבה שאנחנו כל כך אופטימיים לגבי 2023 ולטווח הארוך יותר למרות האתגרים הכלכליים".
אמריקן ויונייטד אינן ייחודיות במחסור בטייסים, גם שלתא איירליינס וסאות'ווסט איירליינס SOUTHWEST AIRLINES CO +0.82% SOUTHWEST... 32.05 +0.82% סגירה:0 פתיחה:31.95 גבוה:32.12 נמוך:31.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצאות בקרב עיקש על גיוס טייסים.
אמריקן איירליינס מחזיקה בצי המטוסים הגדול ביותר בעולם עם למעלה מ-1,500 מטוסים בשירות מבצעי ולכן היא נמצאת בין החברות המושפעות ביותר מהמחסור בטייסים. החברה מפעילה לישראל קו טיסות יומי מניו-יורק (jfk) במטוסי הבואינג 777 וכן החל משבוע הבא גם טיסה יומית במטוסי הדרימליינר 787-8 למיאמי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.התייחסו לטייסים כמו זבלהן אשמות 21/10/2022 12:24הגב לתגובה זו1 0הם עזבו ולא יחזרו יותר, החליפו מקצוע בקורונהסגור
-
1.המלחמות היו מקור בלתי נדלה של טייסים צבאיים. זה די נגמרטייס בדימוס 21/10/2022 08:26הגב לתגובה זו0 0ואין מערכת אזרחית מספיק חזקה להכשרת טייסים. אפילו בארה"בסגור