האם טסלה יכולה לזנק ב-550% לשווי של 4.4 טריליון דולר או שזה רק חלום פרוע נוסף של אלון מאסק?

ענקית הרכב החשמלי ידעה טלטלות רבות בחודשים האחרונים שהצניחו את מנית החברה עשרות אחוזים מטה; עם זאת, נראה כי בקרוב החברה עשויה לעשות מהפך - מה דרוש על מנת שזה שזה יקרה?
 | 

בטרם טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על רווחי הרבעון השלישי בשבוע שעבר, המשקיעים קיוו שהם יפיגו את החששות שגדלו מאז שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון השני שלושה חודשים קודם לכן, אך לצערם הם התאכזבו. בעוד שהרווחים עלו על הציפיות, ברבעון השלישי, המסירות, המכירות ושולי הרווח לא עמדו בתחזיות . מנית טסלה צנחה ב-6.7% בעקבות הפרסום, והורידה אותן ב-19% מאז סוף ספטמבר, ההתחלה השנייה הגרועה שלה לרבעון מאז השבועות הראשונים של 2016. עם זאת, אילון מאסק אומר שטסלה יכולה יום אחד להיות שווה יותר מאפל APPLE -0.21% APPLE 228.52 -0.21% APPLE סגירה:0 פתיחה:228.86 גבוה:230.15 נמוך:225.71 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ועראמקו הסעודית ביחד - 4.4 טריליון דולר.

אבל למרות כל החדשות הרעות, טסלה רואה צמיחה מסיבית בשנת 2023, כאשר מפעלים חדשים בגרמניה ובטקסס ממשיכים לעבוד במרץ. ההימורים ארוכי הטווח של טסלה על סוללות וכלי רכב חדשים אמורים גם לעזור לה להוזיל עלויות ולהגביר את המכירות, אם כי נותר לראות אם הצמיחה באה על חשבון הרווחים. יתרה מכך, טסלה עדיין מתכננת לספק לפחות 450,000 כלי רכב במהלך הרבעון הרביעי, מספר עצום שאם יושג, כנראה יגרום לחששות להיעלם. אמנם משקיעים מסוימים ויתרו על טסלה, או לפחות על המניה שלה, אבל נדמה כי לתת עוד שלושה חודשים למניות הוא הדבר החכם לעשות.

המתח המתפשט בוול סטריט לגבי טסלה מורגש היטב. מאז פרסום הדוח של יצרנית הרכב החשמלי, יעד המחיר של האנליסט הממוצע על המניה שלה ירד ביותר מ-4%, ל-287 דולר. בין החששות הגדולים ביותר: רווחי הרכב הגולמיים למכונית, ללא זיכויים רגולטוריים, ירדו משיא של 15,700 דולר ברבעון הראשון ל-14,700 דולר ברבעון השני ו-14,300 דולר בשלישי ממחיר מכונית ממוצע של 54,000 דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לעצור את הירידה ברווח זה חשוב, אבל טסלה גם רוצה להגיע ליעד שלה של גידול נפח ממוצע של 50% בשנת 2024, וסביר להניח שזה אומר מפעל ייצור חדש והצגה של דגם במחיר נמוך יותר כדי להרחיב את השוק שלה ולהדוף תחרות גוברת של יצרני מכוניות חשמליות אחרים. הדאגה היא שטסלה עשויה להיראות יותר כמו טויוטה TOYOTA MOTOR CORP +0.27% TOYOTA MOTO 173.38 +0.27% TOYOTA MOTOR CORP סגירה:0 פתיחה:173.05 גבוה:174.26 נמוך:172.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , שמרוויחה כ-4,400 דולר למכונית שמחירה הממוצע הוא כ-30,000 דולר כל אחת.

לעומת זאת, כלי רכב חדשים הם העתיד של טסלה. בשיחת הוועידה של החברה, המנכ"ל אילון מאסק אמר כי פלטפורמה התומכת ברכב חשמלי קומפקטי של 30,000 דולר היא כעת המוקד העיקרי של צוות הפיתוח שלו. זאת מסיבה טובה - יותר ממחצית מהמכוניות הנמכרות בארה"ב, למעט משאיות, נמכרות בפחות מ-36,000 דולר. לא מן הנמנע כי הקומפקטית החדשה של טסלה ב-30,000 דולר תהווה נדבך משמעותי שאולי חסר למשקיעים ותרחיב באופן דרמטי את השוק של החברה.

עסקים אחרים של טסלה מתרחבים גם כן. פריסות אחסון האנרגיה של טסלה הגיעו ל-2,100 מגה-וואט שעות ברבעון השלישי, לעומת 1,295 ברבעון השלישי של 2021. טסלה אמרה שהיא שילשה את הייצור של תאי הסוללה הגדולים יותר שלה, המכונים 4680s. מדובר בסוללות שיסייעו להוזיל את עלויות המוצר ולשפר את ביצועי הרכב.

והכי חשוב, בעוד טסלה הודתה שלא תוכל לספק את 500,000 כלי הרכב במהלך הרבעון הרביעי הדרושים כדי להגיע לצמיחה של 50% ב-2022, האמירה של סמנכ"ל הכספים זכרי קירקהורן מרמזת שהמשלוחים שלה ברבעון הרביעי אמורים להגיע ל-450,000 לפחות. אם כך יהיה, זה עולה על תחזיות וול סטריט ויהווה שיא רבעוני בכ-100,000 יחידות. מספר בטווח הזה יגרום לגידול של 50% בנפח בשנת 2023 להיראות אפשרי. הדבר גם מאותת שהרווחים אמורים להשתפר מכיוון שהיעילות ומהירויות הייצור בטקסס ובגרמניה עולות, מה שמגביר את הרווח הפוטנציאלי על כל רכב שייוצר.

אבל קודם כל, טסלה צריכה לעבור את השבוע הבא. מאסק עשוי להשלים את רכישתו של טוויטר {TWITTER INC} לפני 28 באוקטובר - אם ממשלת ארה"ב לא תחסום את העסקה - תמורת 54.2 דולר למניה, דבר שיחייב מכירה של 5 עד 10 מיליארד דולר במניות טסלה כדי לסייע במימון הרכישה.

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    למה לקנותטסלה, כשיש טויוטה ופולקסואגן, וכו'? (ל"ת)
    כלכלן 24/10/2022 08:41
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 12.
    כדאי לקרא
    מבין דבר 24/10/2022 08:09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תרשמו. עד סוף 2023 , שער המניה יגיע ל-400 דולר.
    סגור
  • 11.
    טסלה צריכה להוזיל מחירים בארץ, הרכב שלה יקר ביחס לתמורה
    אחד ששמע... 24/10/2022 02:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ג׳ילי ג׳יאומטרי נותן בחצי מחיר כמעט רוב מה שטסלה נותנת ובאיכות של כ70-80% מטסלה. ואם פורצים את המערכת מולטימדיה אפשר גם להשיג שליטה על האוטו מהסמרטפון דרך אנדרואיד-קאר או אפל-קאר (תכלס הפיצ׳ר היחיד שיש היום לטסלה מהקופסה שחסר בג׳ילי - גם כן גימיק פחות שימושי, בג׳ילי הדגש פחות על גימיקים כאלה).
    סגור
  • 10.
    לא מדויק
    דרור 23/10/2022 21:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    היו הצעות למימון העסקה ,אם יהיה כך,מאסק לא ימכור מניות החברה.
    סגור
  • 9.
    קדחת בצלחת (ל"ת)
    משה 23/10/2022 17:46
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    חושב שהמחיר מופרז כרגע
    נ.ש. 23/10/2022 17:24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    היא תהיה ב133 דולר הרבה לפני שתעלה לטריליון דולר ככה אני רואה את הדברים. כרגע יש לה מתחרים. והבעיה הגדולה של טסלה היא שזה כמעט בלתי אפשרי לייצר מכונית חשמלית שנוסעת 300-400 קמש במחיר של 30 אלף דולר ולא נראה כלכלי לייצר דבר כזה. אחרי שיצליחו לייצר דבר כזה אז אפשר לומר שטסלה תוכל לפתוח מבערים
    סגור
  • 7.
    הסיפור של טוויטר לוחץ על המניה אבל אוטוטו זה ייגמר (ל"ת)
    חנן 23/10/2022 17:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    אדם לא צפוי נטיה לעשות שטויות מטופשות הבורסה לא אוהבת. (ל"ת)
    uutri 23/10/2022 16:50
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 5.
    טסלה גם יכולה גם להפוך לרובוטריק, אבל כנראה שהיא תתרסק.
    asdf 23/10/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    6 6
    ותגיע למקום הראוי לה כחברת רכב ככל החברות ולא כמשהו גדול מכולן גם יחד.
    סגור
  • חברת רכב?
    מכונית וזהו 23/10/2022 20:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם היא רק חברת רכב? או חברת תוכנה ושירותים נוספים בעתיד? זו השאלה...
    סגור
  • 4.
    לא בטוח שמסק אמור למכור בין 5-10 מליארד
    ראשית יכול להיות שהוא כבר מכר שנית יש לו משקיעים , 23/10/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ראשית יכול להיות שהוא כבר מכר שנית יש לו משקיעים , המלך הסעודי ועוד שאולי הם ירכשו איתו ביחד . צריך להיות עירניים , טסלה בפורווד p/e של 39 וזה נמוך לחברה שצומחת 50% בשנה . אין זה המלצה לקניה והכותב מחזיק המון מניות טסלה
    סגור
  • 3.
    בעבר הלא רחוק שהיה פותח את פיו הוא היה גורם לעליית המנייה
    היום שהוא פותח את פיו המנייה יורדת…המשקיעים כבר לא 23/10/2022 15:51
    הגב לתגובה זו
    12 4
    היום שהוא פותח את פיו המנייה יורדת…המשקיעים כבר לא קונים את דבריו ולא את הקפריזות שלו (טוויטר לדוגמה). הוא הפך למתנשא ויהיר כמו לא מעט גאונים שחושבים שהשמש זורחת להם מה.ת.ח.ת. חוצמזה תעשיית הרכב העולמית כן פועלת ליצירת מכוניות חשמליות איכותיות שיתחרו בטסלה ויביאו להורדת מחירים בתחום
    סגור
  • טוב, לכל בלוף יש זמן תפוגה.... (ל"ת)
    מרקוס 23/10/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 2.
    סיכוי סביר שתרד 40%, אחרי צלילה קודמת של 50% בשנה !!!! (ל"ת)
    שירי 23/10/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 1.
    לדעתי בלבד - שומרנפשו/ כספו ירחק (ל"ת)
    עוז 23/10/2022 15:28
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות