מניה על הגריל: Weber מזנקת ב-30% בעקבות הצעת רכישה

המניה קרסה ב-48% בשנה האחרונה, החברה הוציאה אזהרת רווח והמנכ"ל עזב לפני הדוחות של הרבעון הקודם. בעלת המניות הגדול כנראה לא רוצה להזרים לחברה הון ומעדיפה להפוך אותה לפרטית. האם זו הזדמנות? לא נראה כך; ומי האנליסט שפתאום הקפיץ את מחיר היעד, אחרי הצעת הרכישה?
 | 
telegram

מניית יצרנית הגריל וובר {WEBER} (סימול: WEBR) מזנקת היום במסחר לאחר שבעלת המניות הגדול ביותר שלה BDT Capital Partners שמחזיקה ב-48.2% מהמניות מציעה לקנות את כל המניות העיקריות במחיר של 6.25 דולר למניה - במזומן. המניה שסגרה אתמול במחיר של 5.03 דולר למניה מזנקת היום ב-30% למחיר של 6.57 דולר למניה, יותר מהמחיר שהרוכשת הציעה. בפועל, ההצעה משקפת לחברה שווי שוק של כ-1.85 מיליארד דולר.

"הצעתנו מציעה נזילות מיידית לבעלי המניות הציבוריים של החברה, תוך ביטול הסיכונים לבעלי המניות הציבוריים בשוק ובסביבת התפעול הנוכחית כי עמדת המינוף הנוכחית של החברה אינה ברת קיימא וכי ייתכן שהחברה לא תוכל לבצע הזרמת הון", אמרה BDT. במסמך שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית.

מוקדם יותר, הדירקטוריון של וובר הקים ועדה מיוחדת, המורכבת מדירקטורים בלתי תלויים, כדי לשקול הצעות שונות לחברה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בעקבות ההודעה, הוציא אנליסט וולס פארגו כריס קארי עדכון מהיר ושידרג את ההמלצה שלו על המניה ל-תשואת שוק' לעומת 'תת משקל' והעלה את מחיר יעד שלו ל-6.25 דולר, לעומת 4 דולר בעדכון הקודם. קארי כתב כי עדיין "אמנם מדובר על מתחת למחיר ההנפקה של 14 דולר ולרמות האחרונות במניה, אבל זה כיוון שהמניה הייתה תחת לחץ משמעותי". ועל כך נאמר - תודה באמת שאתה משדרג את ההמלצה למשקיעים אחרי הצעת הרכש. המטרה של אנליזות של אנליסטים היא לעזור לציבור המשקיעים להשיג רווח עודף על השוק, לא לרדוף אחרי התשואה שכבר הייתה.

וובר הונפקה בניו יורק באוגוסט 2021. השנה המלאה הראשונה שלה כחברה בורסאית הייתה קשה. המניה ירדה עד כה ב-48%, ולפני הדוחות לרבעון השלישי באוגוסט, וובר אמרה שהמנכ"ל עוזב ואף פרסמה אזהרת מכירות לרבעון, תוך שהיא מאשימה את האינפלציה, בעיות בשרשרת האספקה ​והדולר האמריקאי החזק כגורמים שפגעו בה.

אחרי אזהרת הרווח, כשהדוחות פורסמו, ההכנסות אמנם עלו בפועל על הצפי אבל הרווח הגולמי נחתך ב-49% ל-154 מיליון דולר, לעומת 299 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

וובר ציינה עלויות ההובלה וסחורות הגבוהות יותר, וכן פעילות קידום מכירות "בסביבת מאקרו שהאטה את תנועת הגולשים" וכאמור המטבע האמריקאי כגורמים שפגעו בה

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות