כלכלני בנק אוף אמריקה - ענף התעופה צפוי לחזור ובגדול עד 2024

"עד שנת 2024, יצליחו חברות התעופה לשחזר את סכומי ה-EBITDAR של שנת 2019 – טרום המגפה"; בבנק מאמינים כי הקיבולת של חברות התעופה תמשיך לגדול במהלך הרבעון הרביעי של 2022 והרבעון הראשון של 2023
 | 
telegram
(2)

עולם התעופה נמצא זה כמעט שנה בהתאוששות לאחר שנתיים של שיתוק בעקבות מגפת הקורונה. הביקוש לטיסות גובר לאחר שהדבר נמנע מאזרחים רבים בעקבות הגבלות תנועה וסגרים, ובד בבד יותר ויותר מדינות מסירות את מגבלות ותנאי כניסת התיירים בכל הקשור לבדיקות קורונה.

כלכלני בנק אוף אמריקה בוקרים את מצבו של עולם התעופה ועתידו הקרוב ומגלים אופטימיות רחבה באשר פריחתו אף מעבר למספרם של 2019 טרום המגפה:

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חברות תעופה יצליחו לשחזר את רמות ה-EBITDAR של 2019 עד 2024
ה-EBITDAR הממוצע של חברות תעופה גלובליות עמד על כ-3.3 מיליארד דולר ב-2019, ואז ירד משמעותית לשלילי ב-2020 עקב מגפת הקורונה. לשנת 2022 בבנק צופים EBITDAR כולל של כ-1.5 מיליארד דולר על BofAe. האנליסטים העוסקים בתחום התעופה צופים התאוששות חזקה עד 2023 עם EBITDAR ממוצע העולה על הרמות של 2019 כבר בשנת 2024. זה מציג בבירור התאוששות חזקה ב-EBITDAR הממוצע של חברות תעופה גלובליות.

במישור האזורי, ה-EBITDAR הממוצע של צפון אמריקה ירד מאוד מ-3.6 מיליארד דולר ב-2019 ל-2.9 מיליארד דולר ב-2020, ולאחר מכן התאושש ל-0.5 מיליארד דולר ב-2021 ו-2.3 מיליארד דולר ב-2022 על פי הערכת BofA. באופן דומה, ה-EBITDAR הממוצע מאירופה צנח מ-3.3 מיליארד דולר ב-2019 ל-0.3 מיליארד דולר ב-2020 וצפוי להתאושש לכ-2 מיליארד דולר ב-2022. אזור אסיה פסיפיק הוא האזור היחיד שבו ה-EBITDAR הממוצע נשאר חיובי ב-1.1 מיליארד דולר ב-2020 למרות ירידה מ-2.9 מיליארד דולר ב-2019. עם זאת, לאזור אסיה-פסיפיק לקח יותר זמן להתאושש על ידי ירידה נוספת ל-0.06 מיליארד דולר ב-2021 ולאחר מכן שיפור ברציפות ל-0.4 מיליארד דולר ו-2.5 מיליארד דולר ב-2022 ו-2023 בהתאמה, על פי הערכות BofAest.

מחזור השקעות חדש אמור לתמוך בשוק חלקי החילוף והמשלוחים
הוצאות ההון של חברות התעופה ירדו בכ-50% במהלך 2020-21 לעומת השנים שלפני פרוץ מגפת הקורונה. עם זאת, ראינו חברות תעופה שהשקיעו סכומים משמעותיים במהלך שנת 2022, בעיקר בארה"ב (רמות ההשקעה כבר גבוהות יותר מכפי שהיו ב-2019) ובמידה פחותה באירופה. בהמשך, בבנק צופים שרמות ההשקעה תישארנה גבוהות אך עדיין מעט נמוכות מהשנים 2018-19, בשל מגבלות האספקה של יצרני OEM של מטוסים. למרות זאת, השקעה גבוהה יותר אמורה לתמוך במשלוחי ציוד מקורי (OE) לטווח הבינוני.

הביקוש לנסיעות ממשיך להתחזק
בבנק מאמינים שהרבעון השלישי היה רבעון מעודד בסך הכל עבור חברות התעופה. חברות תעופה אירופאיות לא נפלו בביקושים לנסיעות לאחר עונת הקיץ, כאשר התשואות ברבעון הרביעי ממשיכות להציג שיפור דומה, בעוד שחברות הפנאי בארה"ב דיברו על המשך הצריכה הבריאה של צרכני הפנאי בחגים.

הקיבולת צפויה לגדול במהלך הרבעון הרביעי של 2022 והרבעון הראשון של 2023
לאחר עונת קיץ חזקה, בבנק מאמינים כי הקיבולת של חברות התעופה תמשיך לגדול במהלך הרבעון הרביעי של 2022 והרבעון הראשון של 2023. לקראת שנת 2023, חברות התעופה עלולות לראות לחץ על התמחור אם הביקושים לא יעלו בהתאם לקיבולת לאור החששות לגבי הוצאות הצרכנים. עם זאת, בהתחשב בכך שהשוק עדיין נמוך, בבנק עדיין כן צופים צמיחה בקיבולת לקראת שנת 2023, שתומכת בהיקפי חלקי חילוף ומשלוחי מטוסים חדשים.

פתיחה מחודשת של סין והתאוששות תאגידית – סיכון הפוך ל-2023
הבנק רואה בפתיחה המחודשת של סין סיכון עיקרי לקראת 2023, שכן ה-RPK באסיה-פסיפיק נותר ברמה של 50%- לעומת 2019. בעוד הביקוש לפנאי בארה"ב ובאירופה התאושש משמעותית במהלך שנת הכספים 2022 (ואפילו הציג רמות גבוהות יותר מול 2019), מכירות של תאגידים גדולים נותרו ברמה של 20% מול 2019 – שנה מול שנה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראייר מציאה
    ורני 14/11/2022 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראייר נסחרת פשוט במחיר מציאה. מכפיל רווח שנתי של פחות מ-5 והרווח הנקי עוד יותר יגדל. לדעתי ישראייר כרגע במחיר מציאה ועברה מתחת לרדאר של המשקיעים. נסחרת בשווי רבע מאלעל.
    סגור
  • אתמול היו מחזורי מסחר חריגים בישראייר
    חיים 15/11/2022 02:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן חברה בונבוניירה, תציג דוחות מדהימים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות