ריי מכה את התחזיות: עקפה בשורה התחתונה - מתקרבת לשלב הייצור

החברה שרפה 85 מיליון דולר מתחילת השנה ויש לה מזומנים לעוד שנה - תצטרך לגייס כסף כדי לשרוד; האם תצליח לעמוד בתחזיות השאפתניות של עצמה? המניה נסחרת מתחת למזומן, בשווי פעילות אפס, אחרי שהתרסקה ב-96% מההנפקה. האם -אולי- זו הזדמנות לקנות את המניה בזול?
 | 
telegram
(2)

יצרנית המרכבים התחתונים לכלי רכב  REE +1.68% REE 7.26 +1.68% REE סגירה:0 פתיחה:7.06 גבוה:7.64 נמוך:7.05 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: REE) מזנקת ב-4% אחרי דוחות טובים שהציגה הרבעון. ההפסד למניה עמד על כ-0.11 דולר, זאת לעומת צפי האנליסטים שעמד על כ-0.12 דולר למניה.

ריי, אשר מפתחת ומייצרת פלטפורמות לרכבים חשמליים, הציגה הפסד של 33.5 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-414.9 מליון דולר ברבעון אשתקד (בגלל ההנפקה). ברבעון השני של השנה הנוכחית הציגה החברה הפסד של 25.2 מליון דולר אשר נבע משערוך מחדש של כתבי אופציות והוצאות תפעול.  

כחלק מגל ההנפקות הגדול, ביולי שנה שעברה נכנסה REE לוול סטריט לאחר מיזוג עם חברת ספאק, לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר. מאז היא הספיקה לצלול ב-96% לשווי של 148 מיליון דולר. החברה שורפת מזומנים בקצב גבוה וכעת נשארו לה מזומנים של כ-185.1 מיליון דולר. למעשה, היא נסחרת מתחת למזומן: השוק מתמחר את שווי הפעילות שלה כאפס. האם זו דווקא הזדמנות להיכנס לחברה אחרי שמחקה את השווי המנופח? 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שאלה חשובה נוספת היא לכמה זמן הכסף בקופה יספיק. החברה שרפה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 85 מיליון דולר על פעיות שוטפת, כלומר קצב שנתי של 113 מיליון דולר. המשמעות: תוך שנה ייגמר לה הכסף בקופה - והחברה אף רומזת שהיא תצטרך לגייס כסף, שכן תשקיף המדף שלה נכנס לתוקף ומאפשר לה לגייס עד 200 מיליון דולר באג"ח ומניות.

כמו כן, דיווחה החברה על השלמת הקמת מרכז הייצור וההרכבה הראשון באנגליה, שצפוי להגיע לכושר ייצור של 10,000 כלי רכב עד סוף השנה. החברה השלימה את התקנת כלל ציוד הייצור, ומבצעת את הבדיקות וההכנות הנדרשות לתחילת ייצור סדרתי בחציון השני של 2023 .  

דניאל בראל, מייסד שותף ומנכ"ל REE: "הזמנות הנוספות שאנו צופים לקבל בחודשים הקרובים, משקפות את אמון מובילי השוק בטכנולוגיה שלנו, ולא פחות חשוב, ביכולתנו לספק את הרכבים שלנו בזמן ובאיכות גבוהה.בימים בהם לאירועים מקרו-כלכליים גלובליים השפעה מהותית על תעשיית הרכב, חשוב להדגיש כי אנו ממשיכים להציג משמעת תפעולית ופיננסית קפדנית. אנו מאמינים כי יצרנו מיצוב חזק בשוק הרכבים המסחריים באמצעות ערוצי שיווק ייחודיים, ואנו צופים המשך ביקוש גבוה לכלי הרכב החשמליים שלנו." 

ומה לגבי התחזיות הגבוהות בצורה קיצונית מאוד של החברה?
היתרון (שבהמשך הפך לחיסרון) הוא שחברות שמתמזגות עם ספאק יכולות לעקוף את הרגולציה ולפרסם תחזיות, מה שחברה שנכנסת לבורסה בדרך המלך, של IPO, לא יכולה לעשות. אז על פי הצפי של REE, היא צופה הכנסות של 344 מיליון דולר בשנת 2023, לא פחות מ-2.7 מיליארד בשנת 2024, סכום מדהים של 5.7 מיליארד בשנת 2025 ואם זה לא מספיק יומרני - אז החברה מדברת על 10.4 מיליארד דולר בשנת 2026.

תחזית ה-EBITDA של החברה היא ל-275 מיליון דולר בשנת 2024, המשך זינוק ל-904 מיליון דולר בשנת 2025 ואחר כך 1.7 מיליארד בשנת 2026. מדובר כאן בשיעורי צמיחה של אלפי אחוזים, ויומרנות גבוהה מאוד.

בראיון לביזפורטל ביום ההנפקה התייחס מנכ"ל החברה דניאל בראל לתמיהה שהבענו על התחזיות הגבוהות מאוד של החברה ואמר: "בוודאי שאני מאמין שנצליח. אוי ואבוי לנו אם לא. אנחנו נהיה אינטל של עולם הרכב".

האם אלה לא תחזיות גבוהות שנראות מוגזמות לחלוטין? בהחלט. האם החברה תצליח לעמוד בהן? חובת ההוכחה היא כמובן עליה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האויר שנמכר יתגלה כדליל מאוד (ל"ת)
    Lol 19/11/2022 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    "עקפה בשורה התחתונה"
    Pooping PoPo 18/11/2022 10:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפסידה כמה מיליונים פחות ...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות