נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפירים

רוצים פחות פקקים? ותרו על הרכב הפרטי. המדינה התחילה להבין את זה לפני מספר שנים והיא מוסיפה עוד מקומות חניה בחניון שפירים (למה מראש לא בנו שם הרבה יותר מקומות חניה? לא ברור). זה כמובן לא מספיק אבל זה חלק מהקמה של עוד חניונים מסביב לגוש דן. החניון הקיים מלא, אבל כדי שאנשים באמת יעזבו את הרכב הפרטי - צריך אגרות גודש
 | 
telegram
(1)

אם רוצים לצמצם את הפקקים אין ברירה אלא להוריד מכוניות מהכביש. לא משנה כמה נתיבים יסללו - בסוף נכנסים לעיר, ולרחובות הצרים שלה ושם יש 'צוואר בקבוק'. גוש דן ותל אביב בפרט לא מסוגלת להכיל את כמות המכוניות שנכנסות אליה ולכן הפתרון היחיד הוא להוריד מכוניות, שפחות מכוניות ייכנסו לתל אביב. הפתרון הרלוונטי הוא כמובן אגרות גודש - זה יאפשר כניסה חלקה לת"א וממילא גם יהפוך את התחבורה הציבורית לכזו שתיסע במהירות גבוהה יותר, והיא תהפוך להיות יותר רלוונטית ואטרקטיבית.

אבל אגרות גודש זה פתרון שקשה לאנשים לקבל. זה לא עוד מס - זו פשוט הדרך לאפשר לכולם לנסוע מהר יותר (מי שרוצה ישלם כסף וייסע ברכב הפרטי, אבל הרבה אנשים יוכלו להשתמש הרבה יותר בקלות ובנוחות בתחבורה ציבורית).

אז במקביל לאגרות הגודש המדינה מקדמת עוד אפשרויות של ויתור על הרכב הפרטי בכניסה לגוש דן. המדינה מתכננת לבנות 5 חניוני ענק "חנה וסע" עם 24,000 מקומות חניה (בחניון הנתיב המהיר הקיים יש כ-2,000 מקומות חניה). בנתיבים המהירים שיוקמו ניתן יהיה לנסוע גם 3 אנשים ומעלה ללא תשלום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ומה קורה בינתיים בחניון הנתיב המהיר בשפירים? היום נפתחו בו עוד 1,200 מקומות חניה. מדובר בפתיחת החלק המזרחי והקומה העליונה בחלק המרכזי. בינתיים מדובר על 1,200 מקומות חניה. מסופי הנוסעים הוזזו למיקום חדש (וסופי).

את העבודות ביצעה חברת שפיר הנדסה שפיר הנדסה -2.78% שפיר הנדסה 2,520 -2.78% שפיר הנדסה בסיס:2,592 פתיחה:2,573 גבוה:2,575 נמוך:2,520 תמורה:7,244,201 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ,. במקביל בוטל החניון הזמני ששימש את משתמשי החניון במהלך תקופת העבודות. במהלך ביצוע העבודות השונות, החניון ממשיך לפעול כרגיל, פרט לאזורים שנסגרים לצורך עבודות ההרחבה והשדרוג.

הנתיב המהיר כולל נתיב באורך 13 קילומטר והוא משולב בחניון חנה וסע ממזרח למחלף שפירים. הפרויקט נפתח לתנועה בשנת 2011 והתפוסה בו מגיעה למקסימום בשעות הבוקר של כל יום. לא ברור למה מראש בנו כל כך מעט מקומות חניה, אבל כעת מכפילים אותו ל-3,800 מקומות חניה. החניון המלא צפוי להיפתח בתחילת שנת 2023. בעתיד תופעלנה בחניון עמדות לטעינה חשמלית.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "המפתח להתמודדות עם הפקקים הוא הפחתת כמות הרכבים הנכנסים לאזורי הגודש. החל מהיום אלפי אנשים נוספים לא יעמדו בפקקים ויוכלו להחנות את רכבם בחניון ולהיכנס למטרופולין במהירות תוך שימוש בשאטלים. 

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "חניון שפירים הופך ל'האב' הקארפול של ישראל, עם רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. אפשר לנסוע יחד ולקצר את הדרך לתל אביב, ובקרוב גם לירושלים, עם פתיחת נתיב פלוס בין דניאל למנהרת הראל. אני מזמינה את הציבור לחנות ולנסוע יחד או לבחור בתחבורה הציבורית מהחניון ולעקוף את הפקקים".

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אני מברך על השלמתו של נדבך נוסף בפרויקט הרחבת ושדרוג חניון הנתיב המהיר, שהינו פרויקט ראשון מסוגו בישראל המתמקד בתיעדוף של תחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, באופן שמפחית את השימוש ברכב הפרטי ומקטין את עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. כמו כן, הפרויקט צפוי לחסוך זמן יקר בכבישים, להגביר את הנוחות והיעילות עבור משתמשי החניון ולהפחית את זיהום האוויר במרכז."

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך במקביל להוסיף קווים נוספים של השאטלים (ל"ת)
    חיים 20/11/2022 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות