מניית אלקטרה צריכה זינקה כ-10%; "פעילות המזגנים בארץ ובחו"ל בזינוק"

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "תחום קמעונאות החשמל יגיע לקצב של 2 מיליארד שקל. במגזר המזון מותג 'קרפור' בתוצאות יפות מכירת המוצרים תחת המותג החדש הייתה מאוד חיובית והשיגה נתחי שוק מאוד גבוהים"
 | 
telegram
(1)

חברת אלקטרה מוצרי צריכה  אלקטרה צריכה -0.69% אלקטרה צריכה 8,249 -0.69% אלקטרה צריכה בסיס:8,306 פתיחה:8,273 גבוה:8,352 נמוך:8,123 תמורה:3,488,584 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייבוא, יצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים ומפעילה את רשתות מחסני חשמל, יינות ביתן ועוד, הכניסה ברבעון השלישי 1.68 מיליארד שקל ורשמה הפסד נקי של 20.7 מיליון שקל. בנטרול פעילות המזון של החברה - רה-ארגון בסניפי יינות ביתן והסבתם ל-Carrefour (קרפור) - החברה הרוויחה 52 מיליון שקל.

בעקבות זאת, קפצה מניית החברה ב-9.5% היום במסחר למחיר של 130.2 שקל המבטא שווי שוק של 2.82 מיליארד שקל. בראיון לביזפורטל מדבר מנכ"ל החברה צביקה שווימר על פעילות החברה ברבעון החולף, על יינות ביתן-קרפור והצפי קדימה.

מה הם הדגשים שלך לרבעון החולף?
"אנחנו רואים שילוב של כמה דברים: במגזר מוצרי הצריכה החשמליים אנחנו רואים במשך למעלה מ-10 רבעונים רצוף צמיחה בתחום המזגנים, גם ברבעון האחרון המשכנו לצמוח בכל המדדים בכל מה שקשור למיזוג האוויר. בהקשר של ייצור ופיתוח מערכות החימום לחו"ל אנחנו נמצאים גם בשותפות עם BOSCH וגם חתמנו עם לקוחות מרכזיים באירופה על הסכמים ואנחנו מקבלים רוח גבית וחיובית מהשוק גם בעקבות משבר הגז באירופה וגם בעקבות שינויי הרגולציה. השבוע פרסמנו על הסכם של מיליארד שקל לשנים 2023-2026 ואני מאמין שבזמן הקרוב אנחנו נראה הסכמים נוספים בתחום ייצור מערכות החימום ולשם כך אנחנו מקימים מפעל נוסף באשקלון.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אנחנו רואים סגמנט מאוד חזק בתחום קמעונאות החשמל וכבר השנה נגיע לקצב של 2 מיליארד שקל פעילות במגזר זה. במגזר המזון פרסמנו שכל התוצאות שלנו בהקשר למותג 'קרפור' היו מאוד יפות, מכירת המוצרים תחת המותג החדש הייתה מאוד חיובית והשיגה נתחי שוק מאוד גבוהים. יחד עם זאת, אנחנו רואים בחנויות שסיימו את השיפוץ ואת ההמרה למה שיהיה קרפור ב-2023 סגמנט מאוד חיובי עם גידול של למעלה מ-30% בתוצאות המכירות בחנויות הללו. גם הקמת המועדון והכנסת הפעילות של קולומביה ואדידס הם חלק מדברים רבים מאוד שמבשילים ואפשר היה להציג אותם בדוח האחרון".

איך נראית הפעילות בתחום המזגנים? מה יהיה הרווח?
"פיתחנו מוצרים חדשים לשוק המקומי, אנחנו עובדים מאוד חזק בתחום הפרויקטים, ממשיכים לגדול בתחום המזגנים העיליים ובתחום המיני-מרכזי, אנחנו ערוכים לשינויי הרגולציה ונמשיך לראות התפתחות המכירות וברווחיות גם בשנה הבאה. צריך לקחת בחשבון שיש שינויים בשרשרת האספקה והגענו להסכמים טובים עם הספקים. שיעור הרווחיות בתחום מיזוג האוויר אמור לעבור את ה-10% וביחד עם פעילות מערכות החימום אני מעריך שהרווחיות יכולה להיות גם גבוהה מכך".

האם תהיה הפחתה במוניטין בעקבות ההפסדים של יינות ביתן?
"לא אמורה להיות. אנחנו מחזיקים ביינות ביתן בשלב זה 35% בדילול מלא וביצענו רה-ארגון שרוב רובו זה הקדמה של הפחת על החנויות שמשופצות וישופצו בהמשך ולשם כך היה נכון לעשות את זה עכשיו".

מה היה בדוח הנוכחי שהקפיץ את המניה?
"הדבר המהותי לדעתי הוא הצמיחה במכירות המזגנים ביחד עם הזינוק בהיקף הייצוא לחו"ל והסגמנט החזק בתחום הקמעונאות, לצד זאת המדדים החיוביים שאנחנו מקבלים משוק המזון לגבי המותג קרפור ולגבי שיפוץ החנויות. בסופו של דבר הצגנו צמיחה גם במיזוג האוויר, בייצוא לחו"ל, בקמעונאות חשמל ובחנויות המשופצות בשוק המזון - כל אלו מעידים על הצמיחה".

איפה תהיו בעוד שנתיים?
"כיום אלקטרה מוצרי צריכה היא שחקן צריכה גדול מאוד עם מועדון אשראי חזק ועם שילוב של קמעונאות חשמל, ייצוא וייצור חזקים וקטגוריית מזון חזקה. כל הדברים האלו התאחדו וגם השוק מבין עכשיו יותר טוב על מה אנחנו מדברים. כשהדברים יבשילו אני חושב שנשיג תוצאות יפות מאוד".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד
    מישל 28/11/2022 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף מישהו מצליח לשקם את החברה אחרי הנזקים של יקי ודמני וזאב קלימי !!!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות