תכירו את תחנת הרכבת החדשה ירושלים-מרכז

תחנת ירושלים מרכז תוקם בסמוך לצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' ותחנה נוספת, במתחם החאן, בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית; התוכנית מקודמת בהתאמה לתכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, לפיה בשנה זו צפויות 13 רכבות לשעה בכל כיוון לירושלים וממנה
 | 

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) שבמינהל התכנון החליטה להעביר את התוכנית להארכת מסילת הרכבת המהירה להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.

המסילה שמסתיימת כיום בתחנת "נבון" בכניסה לעיר, תוארך עד מתחם החאן שבמרכז העיר. המסילה כולה תעבור במנהרה בתת-הקרקע ותכלול שתי תחנות נוסעים חדשות: תחנה במרכז העיר, בסמוך לצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' ותחנה נוספת, במתחם החאן, בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית. הקמת התחנות צפויה להקל על העומס הקיים והחזוי בתחנת יצחק נבון על ידי פיזור נוסעים יעיל יותר ותאפשר גישה להולכי רגל למוקדי תעסוקה ומסחר וקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה.

בתכנון התחנות והפיתוח סביבן ניתן דגש על השתלבותן במרקם ההיסטורי והמבנים והאלמנטים הקיימים לשימור. התוכנית מקודמת בהתאמה לתכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, לפיה בשנה זו צפויות 13 רכבות לשעה בכל כיוון לירושלים וממנה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

קו הרכבת החשמלי לירושלים החל לפעול ב-2018 וזוכה לביקושים גבוהים כפי שהיה צפוי והרכבות הפועלות בקו בתדירות של כל חצי שעה מלאות לחלוטין. ברכבת ישראל הבטיחו כי תדירות הרכבות תוכפל ל-4 רכבות בשעה אך הדבר טרם בוצע.

קרדיט: פלג אדריכלים

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, עו"ד שלומי הייזלר: "מדובר בבשורה של ממש לעיר ירושלים. הארכת הקו המהיר לירושלים למרכז העיר ולאזור החאן, צפויה להגדיל את כמות ותדירות הרכבות לירושלים וממנה, והקמת המסילה תוכל למנף פרויקטי פיתוח רבים בעיר".

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי-רדאעי: "מדובר בפרויקט תשתית לאומית ייחודי, הארכת קו הרכבת לתוך העיר ישפר את השירות הרכבתי. ביצוע הפרויקט הינו אתגר הנדסי ואורבני מאתגר".

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אין תחנה ליד הכותל.
    mtlk 07/12/2022 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכותל והעיר העתיקה מלאים באנשים שישמחו להתפנות ישר לאיזור המרכז או הצפון או הדרום מבלי להגיע עד לנבון.הכמה קילומטרים האלה יורדו מהלחץ על תחנת נבון ובמקביל על הצורך בעוד כלי תחבורה.כאשר הרכבלית בחיפה יכולה להיות עוד דוגמא לכלי תחבורה יעיל בשטח בעיתי
    סגור
  • אז בא נלך לכותל להתפלל ואז זה כנראה יעזור. (ל"ת)
    בני 08/12/2022 20:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לגמרי נכון שער הדולר משפיעה על מניות הנסחרות כאן ובניו (ל"ת)
    עדי 06/12/2022 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מתוכנן ל- 2040 כלומר יהיה ב- 2060 (ל"ת)
    שמחת ניניי 29/11/2022 15:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    בשנת 2040??? כמה זמן לוקח במדינה נורמלית לחפור5 ק"מ? (ל"ת)
    יריב 29/11/2022 14:17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    בעז"ה עד אז תהיה רכבת נפרדת לנשים ולא ישארו מחללי שבת ב (ל"ת)
    אלימלך 29/11/2022 13:25
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • גם הפרדה בין טפשים לחכמים... (ל"ת)
    מרקוס 04/12/2022 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • גם פסים נפרדים ומנהרות נפרדות (ל"ת)
    מבין2 29/11/2022 15:14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • נהגי קטר
    nuyh 29/11/2022 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויהיה ביקוש לנהגי קטר ותוכל לצאת סוף סוף לעבוד
    סגור
  • מעולה ככה לא נצטרך לראות את האמא שהולידה אותך (ל"ת)
    דןדן 29/11/2022 14:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות