עוד אנליסט חותך את מחיר היעד של טסלה, הפעם זה לא בגלל טוויטר
מייסד טסלה אלון מאסק עושה קולות של 'אני רוצה לחזור להשקיע יותר בטסלה ופחות בטוויטר'. הוא לא אומר את זה במפורש אלא באמצעות סקר שעשה ובו שאל את הגולשים האם הוא צריך לפרוש מתפקיד מנכ"ל טוויטר (57.5% ענו לו - כן). זה לא אומר שעכשיו הוא יפרוש מהתפקיד. אחרי הכל, הוא הוכיח כבר שהוא בלתי צפוי לחלוטין. אבל הוא כן מקשיב לביקורות שיש עליו, עובדה שהוא בכלל פרסם את הסקר הזה.
כשהמנכ"ל הוא גם פרזנטור דומיננטי כל כך לא פלא שהסיבה העיקרית לנפילת מניית טסלה השנה היא ההתמקדות של מאסק בטוויטר. אבל טוויטר כן-או-לא, זו רק אחת מהבעיות שיש כרגע לטסלה. צריך לזכור, הביזנס של טסלה זה כלי רכב. מצחיק שצריך לציין את זה. מאסק עצמו אמר שהרכישה של טוויטר תעשה טוב לטסלה, אבל לא הסביר כיצד.
בכל מקרה, טסלה ממשיכה בייצור ומכירות והיא גדלה בקצב מרשים של עשרות אחוזים משנה לשנה. האנליסטים באופן כללי שוריים על המניה - מתוך 42 אנליסטים בחודש אוקטובר 26 נתנו המלצת קניה, 10 'החזק' ו-6 אמרו למכור או 'תשואת חסר'. מתוך 41 אנליסטים בחודש נובמבר 25 אמרו לקנות, 11 להחזיק ו-5 המליצו למכור או תשואת חסר. החודש המספרים כבר שונים: מתוך 23 אנליסטים 8 ממליצים על קניה, 8 על החזק ו-7 על תשואת חסר ומכירה. כלומר, הרבה פחות אנליסטים פרסמו המלצות חיוביות. עדיין ככל הנראה רובם חושבים שהיא צריכה לעלות, אבל אולי פחות נעים להם לומר את זה אחרי עוד ועוד התרסקות של המניה (מחקה 60% מהשיא).
אחד ממי שעדיין שוריים על המניה הוא האנליסט ויג'יי רקש (Vijay Rakesh) מחברת מיזוהו (Mizuho). הוא מוריד את היעד שלו למחיר המניה בעוד שנה ל-285 דולר, לעומת 330 דולר באנליזה הקודמת, אבל עדיין מחזיק בהמלצת קנייה. יצוין כי מחיר המניה כעת בשוק עומד על 146 דולר בלבד, כלומר מבחינתו יש במנייה אפסייד של 95%.
לדבריו, "אנו רואים את שוק כלי הרכב מאתגר ברחבי העולם לתוך שנת 2023, מונע על ידי ריביות גבוהות, מחירי אנרגיה ושיעורי מימון גבוהים המשפיעים על סבירות השגה", כתב רקש. "זה יכול להאפיל על תחזית ייצור רכב גם אם שרשאות האספקה וצווארי הבקבוק של הייצור יקלו". למעשה, הסיבות העיקריות בדוח שלו הן הריבית, האינפלציה וזמינות. הוא הזכיר את טוויטר רק פעם אחת באנליזה שלו כאשר אמר שהוא מודאג ממכירת היתר של מניית טסלה שהגיעה בגלל מכירת המניות של טוויטר בידי מאסק, כדי לממן את ההפסדים בטוויטר. כזכור, מאסק מכר בשבוע האחרון מניות של טוויטר בהיקף של 3.6 מיליארד דולר.
יעד מחיר האנליסטים הממוצע של מניית טסלה הוא כעת 258 דולר למניה, ירידה של כ-35 דולר למניה מאז השלים מאסק את רכישת טוויטר בחודש אוקטובר. יעדי מחירי האנליסטים הגיעו לשיא באפריל של 340 דולר למניה.
ומה לגבי שאר מניות כלי הרכב החשמלי?
רקש גם הוריד את מחיר היעד שלו עבור מניית ריביאן
RIVIAN AUTOMOTIVE
-0.3%
RIVIAN...
10.02
-0.3%
סגירה:0
פתיחה:10.02
גבוה:10.39
נמוך:9.92
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
וכן עבור מניית ניו
NIO INC
0%
NIO INC
4.7
0%
סגירה:0
פתיחה:0
גבוה:0
נמוך:0
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
הסינית. עבור ריביאן הוא צופה מחיר של 50 דולר למניה (לעומת 58 בתחזית הקודמת) ועבור NIO הוא צופה 28 דולר (לעומת 34 בתחזית הקודמת) - אבל גם במקרה שלהן הוא נשאר עם המלצת קנייה.
הוא לא היחיד. כ-60% מהאנליסטים נותנים המלצת קנייה לריביאן עם מחיר יעד ממוצע של 46 דולר למניה (המחיר שלה כעת בשוק הוא 22 דולר). במקביל גם 83% מהאנליסטים שכותבים על NIO נותנים לה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 18 דולר. המחיר שלה עכשיו הוא 11 דולר.
טסלה איבדה 60% מערכה השנה. NIO מחקה 65% וריביאן התרסקה ב-80%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.כל אנליסיטים האלה סתם ביזבוז של זמןבדיחה 21/12/2022 16:53הגב לתגובה זו0 0אף אחד מהם לא יודע מה יקרה כולם סתם כותבים לפי מצב רוח של שוק וקל מאוד להפחיד את הציבור היות וזה מטרה שלהם.סגור
-
3.הגיע הזמן להשקיע בפולסטר!מפריח השערוריות 20/12/2022 19:55הגב לתגובה זו1 1מכוניות מעולות,וולוו בעור של אריה,וכמות מכירות עצומה יחסית לתקופה הקצרה שמייצרים חשמליותסגור
-
2.טסלה תהיה 100 מיליארד דולר בסוף 2023שרון 20/12/2022 19:11הגב לתגובה זו1 2כשהיתה ראשונה ויחידה תפסה גובה הזוי. האנליסטים פחדו לחשוף את הטירוף התלת בןעתי של טסלה. עכשיו כל תעשיית הרכב הענקית צייצרת מיגוון חשמליות ובתוספת חברות סיניות יחזירו אותה לנורמליות . מקסימום 100 מילארד.סגור
-
1.הוא מייצר רבע מפורד וגנראל מוטורסרק מנופח 20/12/2022 18:02הגב לתגובה זו3 2מתומחר פי 5...תחששששבו על זה.למרות המיקרו קוסמוס של טסלהסגור
-
הן משלמות לאסלה ישירות מסאיילון 20/12/2022 22:11הגב לתגובה זו0 0על כל רגש מזהם שהן מייצרותסגור
- טען עוד
-
אבל טסלה מרוויחה הרבה יותר!דובון 20/12/2022 19:36הגב לתגובה זו3 0וצומחת 50% בכל שנה!סגור