טארגט מקווה לטוב בעונת החגים - אבל זה לא יהיה קל

החברה רואה ירידה של 6% בתנועה בחנויות שלה לעומת השנה שעברה. הצמיחה בקיפאון והיא פספסה בתוצאות כבר 3 רבעונים רצופים. מה היא תעשה בעונת החגים כדי לנסות לנסות להתמודד?
 | 
telegram

חברת טארגט TARGET CORP -0.11% TARGET CORP 121.59 -0.11% TARGET CORP סגירה:0 פתיחה:122.23 גבוה:124.1 נמוך:120.6 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , הקמעונאית ה-8 בגודלה בארה"ב פספסה בתוצאות כבר 3 רבעונים רצופים. ההכנסות שלה עצומות - יותר מ-26 מיליארד דולר ברבעון, אבל ההאטה מורגשת. בשנה שעברה היא צפתה שבשנת 2022 תהיה "צמיחה דו ספרתית בינונית בהכנסות" אבל זה לא קורה. האינפלציה מכה בה (ובשאר הקמעונאיות) בעוצמה והצמיחה חד ספרתית נמוכה. גם הרווחים לא מרשימים את השוק והחברה מפספסת בהם בגדול. הענקית שנסחרה לפי שווי של 120 מיליארד דולר נסחרת כעת לפי שווי של 66 מיליארד, כלומר המניה נפלה ב-45% בתוך שנה וחודשיים.

השאלה היא כמובן האם הסיפור הזה יימשך. התוצאות של הקמעונאיות הגדולות מצביעות על הפעילות הכלכלית במשק. אם הן לא מצליחות זה כבר לא חברות חלום טכנולוגיות שיש פחות ביקוש, אלא האטה אמיתית בצריכה. הצרכנים, שמתמודדים בעצמם עם האינפלציה, לא ממהרים להוציא את הארנק. נזכיר שהאינפלציה הגיעה לשיא של 9% לפני מספר חודשים ועומדת כעת על 7.1%. 

לטארגט אין עכשיו את היתרון שהיה לה במהלך הקורונה - אז היא נחשבה ל'קמעונאי חיוני' ולכן החנויות שלה נשארו פתוחות, בזמן שהקניונים היו סגורים. מעבר לכך, אנשים חידשו מלאים ב'יציאה מהקורונה' ולא בטוח שהם צריכים שוב לחדש את הארון בבגדים או מוצרים לבית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בטארגט כבר ניסו להנמיך ציפיות עם פרסום הדוחות של הרבעון השלישי ואמרו כי גם עונת החגים לא צפויה לעזור. החברה "רואה ירידה חד ספרתית נמוכה במכירות החנויות במהלך רבעון החגים, עם מרווח תפעולי כולל של 3% (הצפי בשנה שעברה היה ל-8%). 

התנועה בחנויות של טארגט נמצאת בירידה (ולא רק אצלה, אלא גם אצל וולמארט, Macy's, בסט ביי ואחרות), גם כאשר משווים את השנה לעומת השנה שעברה, וגם בהשוואה לשנת 2019, לפני הקורונה. על פי נתונים של Placer.ai התנועה בחנויות ירדה ב-6.1% משנה לשנה, וגם לעומת 2019 מדובר בירידה של 4.7%. הנתונים נכונים לשבוע של ה-5 בדצמבר.

אבל הבעיה שלה מורכבת יותר - היא הימרה בגדול על המוצרים הלא נכונים, בזמן הלא נכון. רק 20% ממכירות המוצרים שלה הם מצרכים בסיסיים. השאר אלה מוצרים כמו לבוש, מוצרים לבית ועוד, ואלה הם מוצרים שאפשר להביא או לא בהתאם לשיקול דעת. החברה טעתה במוצרים שהביאה ונתקעה עם הרבה יותר מדי סחורה, במקביל לשחרור הפקק בשרשרת האספקה והזינוק באינפלציה, והחברה יצאה במבצעים בניסיון לרוקן מלאים עודפים. ואם זה לא מספיק אז בסוף אוקטובר ותחילת נובמבר טארגט גם נתקלה באתגר חדש - האטה חדה במכירות.

מה תעשה הקמעונאית?
ובכל זאת, טארגט תנסה להילחם עם כל התותחים הכבדים שיש לה, כולל מבצעים משמעותיים, פרסומות והבלטת ההנחות שהיא תתן בעונת החגים הנוכחית (בשבוע הבא חג המולד). המבצעים שלה הפעם גדולים יותר, בהיקפים גדולים יותר וביותר חנויות. המשקיעים ירצו לראות שיפור בתוצאות במהלך עונת החגים, למרות שטארגט עצמה מנסה להנמיך ציפיות ואומרת שהיא לא צופה שהכלכלה תחזור למצב 'ורוד' בשנה הקרובה. "אם המצב שם יחמיר, זה יעלה את השאלה מה קורה עם טארגט" אומרים אנליסטים בוול סטריט.

טארגט גם הוסיפה לאחרונה את הקפה של סטארבקס (Starbucks) להזמנה במקביל לאפשרות האיסוף העצמי שלה "Drive Up" - כאשר באים לאסוף רכישות מקוונות, הקונים יכולים גם לקבל קפה מבלי לעזוב את המכונית. טארגט החלה להטמיע את השילוב ב-240 חנויות ממש לפני עונת החגים הנוכחית - עם תוכניות להוסיף אותה לחנויות נוספות בקרוב. האם מכאן תגיע הבשורה? לא בטוח, אבל זה עוד גימיק כדי למשוך את האנשים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות