הציבור צופה למעלה ממחצית היממה במסכים
בזק פרסמה היום את היום הדוח התשיעי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2022. הדו"ח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על דפוסי השימוש באינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה.
לפי הדוח, זמן המסכים שלנו חצה ב-2022 לראשונה את הזמן ביממה שבו אנחנו לא מול מסכים עם 12.4 שעות בממוצע שאנחנו מבלים מול מסכים. עליה של 0.4 שעות לעומת 2020 ו-2021. העליות הגדולות ביותר נרשמו בזמנים הממוצעים בהם אנחנו מבלים מול הרשתות החברתיות: 3.4 שעות ביום בממוצע ב-2022 מול 2.6, בשנת 2020, מול הטלוויזיה 3.3 שעות בממוצע בשנת 2022 מול 2.6 שעות ב-2020, מול הגיימינג 2.6 שעות ביום מול 2.1 שעות ומול האינטרנט 2.9 שעות ביום מול 2.5. 53% מהציבור מצהיר כי הוא לא שולט בזמן המסך שלו כאשר הוא ברשתות החברתיות. אצל הנוער המצב חמור עוד יותר 74% מבני הנוער לא מצליחים לשלוט בעצמם. גם אצל הילדים המצב בעייתי כאשר 60% מהם לא עוקבים אחרי הזמן כאשר הם בווטסאפ או ברשתות החברתיות.
כמות נפח הגלישה הממוצעת שאנחנו צורכים על פי נתוני בזק תומכת בנתוני הסקר כאשר צריכת הג'יגה הממוצעת ביום עלתה מ-12GB ב-2021 ל-15 גיגה. כשהולכים כמעט עשור אחורה רואים זינוק עצום: ב-2013 צרכנו רק 1.5GB בממוצע ביום.
הפשקווילים עברו לווטסאפ
המהפכה הדיגיטלית לא פוסחת גם על המגזר החרדי והיא מאיימת על מעמדו של אחד הסמלים הוותיקים של החברה החרדית להעברת מידע: הפשקווילים. מסתבר שבניגוד לתדמית השמרנית, 80% מהמגזר החרדי מחובר לאינטרנט, מתוכם 54% מהציבור החרדי משתמש באפליקציית ווטסאפ, כאשר עבור 72% מהמשתמשים הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים ועבור 69% הוא מהווה כלי להתעדכנות וקבלת מידע בנושאים שונים ולא רק אמצעי תקשורת עם משפחה וחברים. גם נושא המשפיענים (אושיות רשת) הולך וצובר תאוצה במגזר החרדי: 57% מהציבור החרדי עוקב אחרי משפיענים בווטסאפ, כ-8 משפיענים בממוצע, והנושאים שמעניינים במיוחד הם משפיענים שעוסקים באוכל (50%), אופנה ואיפור (50%), משפחה (48%), דת ויהדות (44%), ילדים (35%) וניהול עסק, כלכלה ופרנסה (35%). המשפיענים שזוכים להכי פחות עניין הם אלו שעוסקים בפוליטיקה ואקטואליה, כאשר רק 8% עוקבים אחריהם.
22% מהציבור החרדי משתמש יותר באינטרנט לצרכי עבודה, 20% לחיפוש בגוגל ו-18% ללימודים. כמו כן, 21% מהציבור החרדי צורכים יותר חדשות בדיגיטל, כאשר 40% מתעדכנים דרך אפליקציות או אתרי חדשות המיועדים למגזר כחדרי, 28% דרך אפליקציות או אתרי חדשות המיועדים לציבור הרחב, 24% דרך קבוצות ווטסאפ ו- 10% דרך רשתות חברתיות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה