
בעל השליטה באל על רוצה להגיע ל-50% בחברה - הצעת רכש ל-5% מהמניות עד 36 מיליון שקל; ייתכן שהוא יצטרך להעלות את מחיר ההצעה
קני רוזנברג, הבעלים של חברת התעופה אל על אל על 1.3% , רוצה להגיע ל-50% ממניות החברה ומציע לקנות 5% ממניות החברה תמורת עד 36 מיליון שקל ולפי מחיר של 3.8 שקלים למניה, דומה למחיר מניית החברה בשוק בשנה האחרונה (0.5% יותר מהמחיר הממוצע שעמד על 3.78 שקלים). כלומר הוא לא מציע מחיר גבוה יותר ממחיר השוק וייתכן שהוא יצטרך להעלות את המחיר, אחרי שהחברה כבר מתחילה לקבל את אמון המשקיעים בשנה האחרונה.
מעבר לכך, המניה עדיין במינוס 90% מאז ההתרסקות הגדולה מ-2017, אז קני רוזנברג רכש את החברה בספטמבר 2020, שיא משבר הקורונה, כשאף אחד לא רצה להסתכל עליה (ובצדק) אבל הכל שאלה של מחיר - האם אחרי שנדמה שאל על מצליחה להתחיל להשתפר, המחיר כעת גבוה? לא בטוח. אם אל על תמשיך להשתפר המניה יכולה לעלות עוד הרבה (היא עלתה בשנה האחרונה ב-54% למחיר הנוכחי, אבל בדרך היא גם עלתה ב-100%).
זה אומר שרוזנברג אולי רוצה לקנות את המניות במחיר השוק, אבל למה בעצם שיתנו לו? משקיעים ש'סוחבים את המניה' כבר תקופה ארוכה יכולים להגיד לעצמם, אם הוא רוצה לקנות בבקשה אבל שייתן מחיר טוב יותר.
אבל למה הוא רוצה לעשות את זה? רוזנברג מחזיק נכון לעכשיו ב-45% ממניות החברה. עד אתמול הוא החזיק ב-39% אבל הוא המיר כתבי אופציה למניות היום וכך שיעור האחזקה שלו עלה ל-45% - המקסימום שהוא יכול להגיע ללא הצעת רכש. בדילול מלא הוא מחזיק כבר עכשיו ב-54.7% מהמניות, אבל הוא יצטרך לממש את האופציות לשם כך ולהכניס עוד הרבה כסף - ומזה הוא רוצה להימנע, כשכאמור הוא גם מנוע בגלל שהוא יהיה חייב להגיש הצעת רכש. באמצעות הצעת הרכש כעת הוא יוכל לעלות לשליטה מוחלטת, כשהוא גם מוציא הרבה פחות כסף.
- איסתא: הרווח ב-2024 ירד ב-23% - 109 מיליון שקל
- איסתא מראה סימני צמיחה במגזר התיירות: הכנסות החברה צמחו ב־2.7%
מוקדם יותר היום אל על דיווחה על מגעים לשת"פ עם איסתא - סוף סוף, כבר שנה וחצי השוק ממתין לדעת מה תהיה הפעילות שלה בתחום התיירות. על פי המגעים, איסתא צפויה לקנות מניות של אל על והחברות יציעו חבילות נופש משותפות. כלומר, אל על תמכור לא רק טיסות, אלא חופשה כוללת. בצעד הזה אל על בעצם הולכת בדרכה של ישראייר שעושה את זה בעשור האחרון - ואולי בגלל זה היא באופן יחסי מצליחה יותר מאל על הגדולה - (להרחבה לחצו כאן).
צריך לומר, השינוי באל על מורגש. החברה מצליחה להשתפר בשנה האחרונה בצורה משמעותית, למחוק את הערת "עסק חי" וגם לעבור לרווח בפועל של 29 מיליון דולר בדוחות לרבעון השלישי של 2022, (רווח רשמי של 67 מיליון דולר). גם ההכנסות של אל על נמצאות במגמת שיפור - כתוצאה מהעלאת מחירי הטיסות. החברה מדווחת אמנם רק על היקף פעילות של 72% מהיכולת שלה (לעומת הרבעון השלישי של 2019) אבל עדיין ההכנסות שלה חוזרות לשם והגיעו ל-626 מיליון דולר. אל על צופה ברבעון הרביעי גידול של 19% בהזמנות לעומת הרבעון הרביעי של 2019 עם 228 מיליון דולר.
מניית אל על עלתה ב-11% מתחילת השנה (לאחר שקפצה ב-52% ב-2022, כשבדרך היא גם הכפילה את שוויה ואז ירדה בחזרה) למחיר של 3.8 שקל ושווי שוק של 640 מיליון שקל.
- 5.אל על הולכת לרבע את השווי שלה. עוד השנה (ל"ת)תומר 01/02/2023 08:43הגב לתגובה זו
- 4.אחד 31/01/2023 23:08הגב לתגובה זואל על מכונת שחיתות משומנת היטב.
- 3.תמים 31/01/2023 23:06הגב לתגובה זוקני רוזנברג תברח מעל אל. חברה של גנבים. כולם באל על מושחתים וגנבים. . תברח מהר לפני שיגנבו לך כל הכסף.
- 2.חיים אבוקסיס 31/01/2023 21:15הגב לתגובה זושמירת שבת זה סוד הברכה, ככה הוא הצליח להפוך זבל לזהב
- כן בטח.רק בגלל זה. (ל"ת)חיים 06/02/2023 13:33הגב לתגובה זו
- 1.שתסגרו במהרה חברה פח אשפה עם בעלים חמדאן (ל"ת)שקל 31/01/2023 17:54הגב לתגובה זו