נטפליקס מורידה מחירים ב-30 מדינות - זה מראה על חולשה והמניה יורדת

החברה חותכת את המחירים בעד 50%, במזרח אירופה, המזרח התיכון (לא בישראל) ואפריקה, אבל גם במדינות באסיה ודרום אמריקה - בעיקר מדינות מתפתחות. השינוי ישפיע על 4% מהמנויים - יותר מ-10 מיליון חשבונות; וולס פארגו: אולי היא תיאלץ מחירים ביותר מ-100 מדינות
 | 
telegram
(1)

חברת המדיה והסטרימינג נטפליקס NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   מאבדת גובה היום בוול סטריט אחרי שהיא מורידה את מחירי המנויים שלה ב-30 מדינות, בעיקר במדינות מתפתחות (מתוך 190 מדינות בהן היא פועלת), כאשר בחלק מהמדינות מדובר על הורדת מחיר משמעותית של 50%, כאשר ברוב המדינות מדובר בהורדת מחירים של 20-45%, כך מעריכים בבנק וולס פארגו שגם מזהירים כי החברה אולי תיאלץ להוריד מחירים ביותר מ-100 מדינות. בין המדינות: תימן, ירדן, איראן, קניה, קרואטיה, ונצואלה ואינדונזיה. מדובר על שינוי שישפיע על יותר מ-10 מיליון מנויים, או: 4% מהמנויים של החברה. יצוין כי במדינות מערב אירופה וארה"ב (וגם בישראל) החברה לא מורידה את המחירים, כאשר במדינות הללו, המפותחות, ההכנסה למנוי של נטפליקס כבר כך גבוהה יותר מאשר במדינות המתפתחות (הגיוני, במדינות מתפתחות יש לאנשים פחות כסף פנוי לבזבז)

נטפליקס אמנם רוצה למשוך יותר מנויים, בעקבות התחרות הקשה שאיתה היא מתמודדת, אבל המשמעות היא חולשה בעידן של אינפלציה. נטפליקס לא מורידה את המחירים מעמדה של כח. המשקיעים מבינים זאת ומורידים היום את המניה.

זהו היום הגרוע ביותר של מניית נטפליקס בחודשיים האחרונים (בשנה שעברה היא התרסקה ב-75%, אז בכל זאת - פרופורציות. בשנה האחרונה נטפליקס איבדה גובה בעקבות התחרות הקשה בתחום (מול דיסני פלוס, אמזון פריים, Paramount+ וכו') כאשר מגיפת הקורונה נחלשת ולכן אנשים אולי פחות 'תקועים' בבית ומחפשים במה לצפות, אבל יותר מזה - בגלל האינפלציה ועליית הריבית בכל העולם, הציבור צריך לצמצם הוצאות ושירותי צפייה בווידאו הם מקום הגיוני להתחיל ממנו את הצמצום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז אולי נטפליקס רוצה להעמיק את החדירה שלה למדינות המתפתחות הללו, אולי היא הגיעה למיצוי בארה"ב וקנדה אבל המשקיעים חוששים. בחודש האחרון החברה גם חשפה חלק מהתוכניות שלה כיצד לצמצם את שיתוף הסיסמאות - היכולת של כמה אנשים להשתמש באותו מנוי של החברה וכך לשלם לה פחות. החברה מתכננת שכל מי שרוצה להשתמש בשירותים שלה יהיה חייב להתחבר לפחות פעם בחודש מה-WIFI של הרשת הראשית שבה יש את הסיסמה, כך שבעצם יהיה צורך 'לבקר' באותו בית לפחות פעם בחודש, כך שנטפליקס תראה שמדובר באנשים אמיתיים שמתגוררים יחד (להרחבה). זה לא חף כמובן מבעיות, כאשר מדובר על משפחה - מה הבעיה להגיע פעם בחודש להורים או האחים? אבל עדיין זה עשוי לסייע לה לצמצם שימוש כפול על אותו חשבון (בוודאי במדינות גדולות יותר מאשר ישראל).

מניית נטפליקס זינקה אחרי פרסום הדוחות האחרונים, בהם היא דיווחה על תוספת של 7.7 מיליון מנויים, וזאת אחרי שהיא איבדה לקוחות ברבעונים הקודמים, כאשר המתחרות שלה דווקא הצליחו להוסיף מנויים, אבל ההכנסה הממוצעת למנוי - נמצאת בירידה.

"אנחנו תמיד בוחנים דרכים לשפר את חוויית החברים שלנו. אנחנו יכולים לאשר שאנחנו מעדכנים את התמחור של התוכניות שלנו במדינות מסוימות", אמר היום דובר החברה.

בדוחות האחרונים של נטפליקס היא פספסה בשורת הרווח (אבל זינקה בגלל תוספת המנויים, כאמור). החברה רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה, נמוך משמעותית מצפי האנליסטים ל-42 סנט למניה. בשורת ההכנסות החברה קלעה עם 7.85 מיליארד דולר; התחזית לרבעון הבא לא מרשימה - החברה צופה רווח של 2.82 דולר למניה, מתחת הצפי ל-2.99 דולר למניה. המרווח התפעולי יירד ל-19.9%; במקביל הודיעה נטפליקס כי מנכ"ל החברה, ריד הסטינגס, פורש מתפקידו ויהפוך ליו"ר החברה. מי שנכנס לנעליו הוא סמנכ"ל התפעול הראשי (COO) גרג פיטרס, שמצטרף לטד סרנדוס ושניהם יהיו מנכ"לים משותפים של החברה (להרחבה על הדוחות - לחצו כאן).

ברבעון הקודם נטפליקס החליטה להפסיק לפרסם תחזיות קדימה בנוגע לשינויים שהיא צופה במספר המנויים והיא מספקת רק את הנתון על התוצאות בפועל. האנליסטים צופים ברבעון הנוכחי תוספת של 2.6 מיליון מנויים חדשים נטו. ככל הנראה, גם ללא כל מידע מנטפליקס לגבי קצב צמיחת המנויים בפועל, האנליסטים ימשיכו לכלול את הנתון במודלים שלהם. 

נטפליקס נסחרת כעת במחיר של 323 דולר למניה ולפי שווי שוק של 144 מיליאירד דולר בלבד. מאז חודש יוני האחרון מניית החברה משלימה זינוק של 85% בערכה, אבל זה אחרי התרסקות של 75% במניה קודם לכן (ממחיר של 690 דולר למניה). כלומר, כדי לחזור לשווי שלה בשיא נטפליקס עדיין צריכה להכפיל את השווי - מהנקודה הנוכחית.

מתוך 41 אנלסיטים שמסקרים את המנייה בחודש פברואר, 25 ממליצים על 'קנייה', עוד 14 הם בהמלצת 'החזק'. מחיר היעד הממוצע עומד על 354 דולר למניה, אפסייד של 9%.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצרכן הישראלי משלם טוב
    אבי 24/02/2023 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה יצא לנו שם של פראיירים גם בעולם ולא רק בארץ, תמיד הכי יקר בארץ.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות